Eriksendrul Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 https://www.nrk.no/hordaland/sentral-_dark-room_-mann-domd-til-fengsel-i-to-ar-1.13837898 Er ikke dette fryktelig lite ? Eller er det kun fordi han har sett på og bestilt overgrep ? og ikke utført dem selv ? 2 år når han i tillegg har tilbudt at andre kan overgripe seg på hans egen datter. Jeg er en simpel fyr, jeg heller mot nakkeskudd på slike kriminelle. Men 2 år ? Syntes det hørtes meget lite ut når det han har hatt og gjort har vært såpass grovt, han har jo i følge saken hjulpet folk til og bestille overgrep mot barn. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Skulle tro noen der oppe har egeninteresser av å holde straffene lave.. Helt sykt spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Er ikke dette fryktelig lite ? Eller er det kun fordi han har sett på og bestilt overgrep ? og ikke utført dem selv ?Hvor står det at denne krabaten har bestilt overgrep ? Fra artikkelen; 39-åringen var tiltalt for å motteke, oppbevara og delt store mengder med bilde og filmar av seksuelle overgrep mot barn.Ulovlig fildeling leser jeg ut av det der. 2 år når han i tillegg har tilbudt at andre kan overgripe seg på hans egen datter.Folk er gjerne tøffe bak tastaturet. Du kan ikke dømme folk for hva de påstår/sier på nett. (bortsett fra ved terrorisme, da går lovverket helt av skaftet). Endret 23. desember 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Er ikke dette fryktelig lite ? Eller er det kun fordi han har sett på og bestilt overgrep ? og ikke utført dem selv ?Hvor står det at denne krabaten har bestilt overgrep ? Fra artikkelen; 39-åringen var tiltalt for å motteke, oppbevara og delt store mengder med bilde og filmar av seksuelle overgrep mot barn.Ulovlig fildeling leser jeg ut av det der. 2 år når han i tillegg har tilbudt at andre kan overgripe seg på hans egen datter.Folk er gjerne tøffe bak tastaturet. Du kan ikke dømme folk for hva de påstår/sier på nett. (bortsett fra ved terrorisme, da går lovverket helt av skaftet). Om du truer noen på livet på nett, kan du etterforskes og straffes, terrorisme eller ikke. Det er ulovlig å komme med dødstrusler akurrat som det er uolvlig å tilby din egen datter til voldtekt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) 2 år når han i tillegg har tilbudt at andre kan overgripe seg på hans egen datter.Folk er gjerne tøffe bak tastaturet. Du kan ikke dømme folk for hva de påstår/sier på nett. (bortsett fra ved terrorisme, da går lovverket helt av skaftet). Å jo, du kan absolutt dømme folk for hva de sier på internett. Internett er ikke en lovløs plass for ytringer, selv om mange åpenbart tror det. Endret 23. desember 2017 av MrL Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Om du truer noen på livet på nett, kan du etterforskes og straffes, terrorisme eller ikke. Det er ulovlig å komme med dødstrusler akurrat som det er uolvlig å tilby din egen datter til voldtekt. Å jo, du kan absolutt dømme folk for hva de sier på internett.Korrekt, direkte trusler kan gi tiltale, ja, uavhengig av kommunikasjonskanal. TS anbefaler jo nakkeskudd på skapningen som omtales her... Bør vi anmelde det ? Jeg tror trusler må vurderes i gitt kontekst og vi vet lite om konteksten hvor fjotten som her omtales skal ha tilbudt sine barn til andre. Endret 23. desember 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Om du truer noen på livet på nett, kan du etterforskes og straffes, terrorisme eller ikke. Det er ulovlig å komme med dødstrusler akurrat som det er uolvlig å tilby din egen datter til voldtekt. Å jo, du kan absolutt dømme folk for hva de sier på internett.Korrekt, direkte trusler kan gi tiltale, ja, uavhengig av kommunikasjonskanal.TS anbefaler jo nakkeskudd på skapningen som omtales her... Bør vi anmelde det ?Jeg tror trusler må vurderes i gitt kontekst og vi vet lite om konteksten hvor fjotten som her omtales skal ha tilbudt sine barn til andre. Er du en person med kjent historie for vold vil en dødstrusle på nettet bli tatt mer alvorlig enn om du er en 12åring som aldri har vært i en slosskamp. På samme måte er det mye mer sannsynlig at en mann som tenner på overgrep av barn er seriøst når han tilbyr dattra si til voldtekt. Enn Feks Bob Saget som sa på kødd til kompisen at han kunne fingre den nyfødte dattra hans for $5. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Jeg er en simpel fyr, FYI: 'Simpel' har en helt annen betydning på norsk enn hva 'simple' har på engelsk. 1 tarvelig, dårlig, sjofel det var simpelt gjort / han er en simpel fyr / en simpel dress 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Ja. Bedre å kalle seg en "enkel mann". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå