TommyL Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Har kjøpt inn et LG B7 OLED på Black Friday, og er fornøyd med bildet. Men...det er helt ubrukelig til Kodi. Har brukt openelec i mange år, og aldri sett maken til dette på noen av mine TV'er. Når jeg kjører BluRay rip så småhakker det hele tiden. Virker som autrefreshrate ikke virker. Har forsøkt å sette 23,98 og 24 hz manuelt i Kodi, men like ille. Hva i alle dager gjør jeg feil? Mitt 10 år gamle 40" Samsung TV var det ikke antydning til hakking på. På TV boksen med 50Hz er det smooth, ingen problemer da. Noen som vet hvorfor dette skjer? MVH Tommy Endret 23. desember 2017 av TommyL Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Prøv å sette Sync Playback to Display til Av. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 23. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Skal forsøk det når jeg kommer hjem, takker. Endret 23. desember 2017 av TommyL Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Lg sine Oled har litt naturlig hakking pga bilde prosseseringen er svak. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Lg sine Oled har litt naturlig hakking pga bilde prosseseringen er svak. Er vel mer sannsynlig at den ekstremt raske pikselresponsen får alt innhold som har tregere frekvens enn 50Hz til å se hakkete ut. Potensielt er det kanskje en svakhet i styringselektronikken som forhindrer panelene i å oppdatere bildet i et multiplum av 23.98 eller 24.00 Hz, som så dermed skaper judder. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Skru av sync til lyd kan også fikse det. Fikset hakkingen når jeg brukte RPi2b til Kodi. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 24. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2017 (endret) Skal forsøke å skru av det. Håper ikke dette er vanlig på disse...er så ille at det ødelegger hele moroa med å se film. Har aldri på noen av mine foregående TV'er sett maken. Uff. Endret 24. desember 2017 av TommyL Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Skru AV truemotion på tven Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 24. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2017 (endret) Det er gjort fra dag en...fulgte en setting på flatpanels.dk. Endret 24. desember 2017 av TommyL Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Hvordan gikk det? Vurderer selv denne tv’en til blant annet Kodi. Hvilken pris fikk du den for på Black friday forresten? Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Alle Lg oleds hakker litt desverre. Selv om alt er skrudd av. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 25. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2017 Betalt 13000 på Black Friday. Jeg har ikke fått testet enda, er ikke hjemme før 5 januar igjen. Får forsøke litt forskjellig da. Men dette er mer enn bare litt hakking...for meg ser det ut som frame drop bonanza...jeg har ikke så veldig greie på det altså. Men det er ikke til å se på. Dama bryr seg ikke...utrolig nok! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå