above Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei.. Jeg har dette hovedkortet; http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl nå trenger jeg mange harddisker fordi jeg skal ha harddisker for backup osv, Jeg har jo 2 harddisker nå, men problemet er visst jeg skal kjøpe flere harddisker så er det ikke plass til de på hovedkrotet altså ide uttak for harddisker. Hvordan kan jeg få nytte av flere harddisker da f.eks visst jeg skal bruke den som server`??? Jeg har sett flere maskiner sm har 18 harddisker, hvordan har de fått dette til da Håper på svar, trnger svar fort Takker så mye for all hjelp Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Tekram PCI S/ATA RAID kontroller Se på denne, bruker et PCI spor, og så kan du plutselig sette på 2 nye sata disker! Finnes også kontrollere for "gamle" PATA disker. Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Tekram PCI S/ATA RAID kontroller Se på denne, bruker et PCI spor, og så kan du plutselig sette på 2 nye sata disker! Finnes også kontrollere for "gamle" PATA disker. Takker Vet du hva det meste av ide utttak det er på slike?? Er det andre løsninger??? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvor mange hd-er er det du skal ha? Ser ut som det er mange uttak for harddisker på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Andre løsninger ja,kjøp s-ata disker,det har du mange plasser til på hovedkortet ditt 6 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA Endret 10. desember 2003 av Shuttle Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Dessuten, for hver kontakt for PATA kan du bruke 2 disker, så med andre ord kan du ha 10 disker (både SATA og PATA) tilkoblet dette hk. Dessuten er det RAID-kontroller på dette hk, så den RAID-kontrolleren som ble nevnt er bare bortkastede penger hvis du vil kjøre RAID. Endret 10. desember 2003 av stigfjel Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Hvor mange hd-er er det du skal ha? Ser ut som det er mange uttak for harddisker på dette hovedkortet. Jeg har tenkt som rekord å få kjøpt 15 stykk i løpet av noen år..Kansje det høres dumt ut, menmen. I så fall, hva måtte jeg ha gjort for å kunne ha så mange????? Jeg har jo sett flere som har 20 dsiker ca om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Vifter trenger du sikkert også Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Andre løsninger ja,kjøp s-ata disker,det har du mange plasser til på hovedkortet ditt 6 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA hvor frå jeg tak i dissse, link??? Edit; Jeg fant noen Endret 10. desember 2003 av OSTEBU Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Andre løsninger ja,kjøp s-ata disker,det har du mange plasser til på hovedkortet ditt 6 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA Hva mener du med mange plasser??? Takker for svar Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/134.html Der er den pcen som er målet mitt da... Hvilket kabinett kan jeg bruke for å få det der til og er det noe jeg må gjøre med kabinettet??? Tusen takk for gode svar!! Lenke til kommentar
above Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/134.html Der er den pcen som er målet mitt da... Hvilket kabinett kan jeg bruke for å få det der til og er det noe jeg må gjøre med kabinettet??? Tusen takk for gode svar!! Ingen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå