Roald Ramsdal Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Har vært med på flere norske teknologisuksesser.Per Olav (74) er Norges patentkonge Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Imponerende fyr! 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Filmen er til ettertanke, da dette er min erfaring også. Statlige institusjoner som Statens Veiledningskontor for Oppfinnere i gamle dager og Innovasjon Norge i vår tid bruker konsulenter. Såkalte "eksperter" som hentes fra etablert industri, som i dette tilfelle kalte ideen: "det dummeste de hadde hørt". Jeg gikk også av med AFP da jeg var 62 for å jobbe med mine ideer, som er et bølgekraftverk med tilhørende turbin. Kjenner meg igjen i hans erfaring, da jeg kontaktet det offentlige hjelpeapparatet sommeren 1971. Ideen den gang var en katamaran, ganske lik de som trafikkerer kysten i dag. Svaret var at bare forsvaret hadde behov for denne type båter, og de kunne klare å bygge uten min hjelp. Jeg bruker et tegneprogram som heter Innventor, og det koster bare kr 850,- å søke patent dersom en utformer patentsøknaden selv. Men det kan fort bli en del penger dersom en får patent og vil holde på denne i mange år. 1 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Lurer på hvor mye penger og advokater han bruker på å forsvare patentene sine? Dersom man ikke er villig til å forsvare patenter i retten er de i praksis null verd, og selv da er man prisgitt at man har bedre advokat enn motparten. Saken med MPI vs Pump Supply belyser problemet da lekdommere stemte imot en fagdommer i en vurdering av ett patents gyldighet. Her har altså en advokat klart være overbevisende nok til at patentet ble gjort ugyldig, selv om det strider imot en faglig vurdering. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Er fra samme distrikt som meg Lenke til kommentar
Frie fantasier Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Tja, hvor fremgangsrik kan jo diskuteres. Når jeg fikk presentert Seabed Rig for meg så tenkte jeg, hvor dumt kan man gjøre ting? Men det var i den tiden når oljeselskaper slengte penger etter hva som helst. Bore robotene er også noe som går hjem hos de naive. Det virker som oljeboring bare handler om å kjøre en borestreng ned og opp. Det er ganske mye mer! Tomax har derimot vært en success. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå