aphaX Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Først pc spesifikasjoner HK: Asus p4b533-E 2.4 GHz CPU 256 ddr ram Geforce 4 Ti 4200 ---------- Og så til saken: Her for en stund siden investerte jeg i en ny RAM brikke til PCen min, og kjøpe en som var nøyaktig lik den jeg hadde fra før av. Gikk hjem glad og fornøyd og monterte den i HKet mitt, i sokkel nr.2 fra venstre. Oppstart går helt bra, RAMen blir registret i BIOS, men så skjer det. Først gikk det bra, men når jeg spilte (Rainbow6 Raven shield), hørte jeg en klikkende metallisk lyd i hodetelefonene som kunne irritert på seg en vegg. Pokker tenkte jeg, og forsøkte å fikse det, men jeg har ikke mye erfaring med hardware el, så det ble bare rot. Så tok jeg ut brikken, siden det startet når jeg satt den inn, og byttet den (alt gikk bra når jeg tok den ut, ingen ekkel lyd eller PC-kræsj) i en helt lik. Og ja, du gjettet det, akkurat samme drittet som før, bare at dataen slår seg av etter 10 minutter i Windows. Jeg har flashet BIOS sikkert 10 ganger, og stokket rundt på RAM-brikkene i det lange og det breie, men med lite hell. Så da er mitt spørsmål, er det noen her som har hatt lignende problemer? I så fall, hva gjorde dere for å fikse det? Visst det er er noen som har peiling, så hadde jeg satt pris på tilbakemelding. Kan det hjelpe å reinstallere Windows? På forhånd takk. Lenke til kommentar
aphaX Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ok, mange mulige løsninger.. men først Er du sikker på at det er like ram brikker? lik hastighet og lik chip? (selv om dette ikke vanligvis får pcen til og klikke) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjør MemTest (søk etter det på google) så finner du ut om det er feil på minnet eller ikke. Lenke til kommentar
aphaX Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Ok, må jeg ha den nye RAM'en i da? For maskinen klikker jo etter 5 minutter.. Selv ved bare å idle i windows.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Memtest kjører ikke i windows.. kjører i bootup.. Lenke til kommentar
aphaX Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Så, jeg laster ned. Og så ? Må jeg "aktivere" den i bios eller noe? Glem det, lese readme pleier og hjelpe Takk for hjelpen.. Endret 12. desember 2003 av aphaX Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Memtest kjører ikke i windows.. kjører i bootup.. Memtest86 kjører i dos, mens memtest er et windows program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå