ZaLPhoN Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hei, Jeg får meg vannkjøling i morra.. Så jeg tenkte jeg skulle overklokke litt.. Har AMD XP2400+ og et skikkelig møkka hovedkort (Aopen AK77-8XN) Får ikke klokka mer enn 100 mhz med det hovedkortet ca. Det er for dårlig så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt. Så jeg takker for alle forslag til gode hovedkort (Med gode overklokkingsmuligheter og specs) har sett på et par: [url="http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&action=info&s=pl&p=43866&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5"]Asus A7N8X-E Deluxe[/url] [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=34155&t=845&l=2&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5&s=pl"]Abit NF7-S V2.0[/url] [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=41475&t=845&l=2&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5&s=pl"]Abit AN7[/url] Endret 10. desember 2003 av ZaLPhoN Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Abit NF7-S er en overklokkers beste venn. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Abit AN7 ble jo spådd at skulle bli den nye kongen av socket A hovedkort til overklokking, har den faktisk blitt det? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vet ikke.... skulle jo være i klasse med nf7-s bare integrert s-ata Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 asus ayn8x deluxe er i alle fall ikke noko bomskot. fin bundle og alt du trenger for å overklokke fin oversiklig bios har det også... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vet ikke.... skulle jo være i klasse med nf7-s bare integrert s-ata unnskyld, men du sier deg selv litt i mot da. NF7-S har jo integrert S-ATA kontroller den da. AN7 er det samme som NF7-S bare med µGuru funksjonen og annen bios. Og ang. asus a7n8x så er det kortet bra, men ikke like bra på overklokking som NF7-S Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 /me ville valgt AN7. Alle korta er gode valg, men både NF7 og a7n8x begynner å bli gammalt Lenke til kommentar
LL Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Så dere sier at det er AN7 som gjelder om en vil være litt framsynt?? Hva er forresten uGuru? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 AN7 er nok det beste valget siden det har uGuru men har enda ikke funnet en test av det. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Såvidt jeg har lest rundt omkring på nettet, bør du ikke kjøpe AN7 til klokking. Hvertfall ikke ennå. Vent til det kommer hvertfall en ny revisjon. Det er en AN7 tråd her ett eller annet sted med link til en tråd på ei amerikansk side med en del dårlige erfaringer. AN7 har forresten heller ikke S-ATA integrert i south-bridge. (eller er det north? skjønner uansett ikke hvorfor dette skal være så viktig.) uGuru er noe slags diagnostics-chip ting som blant annet gjør at man kan overklokke fra windows etc, men dette fungerer visstnok også dårlig på den utgaven av AN7 som er ute nå. edit: ******* my'en vil ikke virke Endret 12. desember 2003 av RolloThomasi Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 µGuru... Hehe er det det tegnet du ikke får til? hold Alt inne og trykk 0181. Ang AN7 så er det mye bugg og greier med det kortet pga det µGuru greiene... Gå for NF7-S v2.0 for jeg tror det går lang tid enda før det er utdatert.. Det er kjent som en av de sprekeste AMD korta på markedet Lenke til kommentar
justice Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 angående asus a7n8x deluxe; her lest i noen forum at hvis du skifter ut bios batteriet med et energizer 3.3v batteri så kan du øke vcore mere en det som er mulig med standar batteri. vet noen om dette er fakta? Lenke til kommentar
ZaLPhoN Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Takker for alle svar Skal muligens kjøpe meg hovedkort til uka. Men selvfølgelig fikk jeg ikke slanger till vannkjølinga mi, de var ikke på lager så jeg bestilte meg slanger i dag + litt ekstra. Så jeg får se om jeg får råd! God Jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå