Cipher Panda Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Mulig det blir avgjort forskjellig hvis du snakker med en annen kundebehandler. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale.Å nekte å betale er jo ingen grunn til å ikke sende til inkasso. Det er dog ganske rart at de har kastet kortet. Ring dem og forklar saken. Og ikke ring for å kjefte på dem. Da får du hvertfall ingen velvilje. Ring med en hyggelig tone og forklar saken ærlig og oppriktig så skal det mye til for at det ikke ordner seg. 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale. Har du fått brev frå inkassoselskap? Berre svar til inkassoselskapet at det er tvist om kravet. Viktig å få fram at du er uenig i at du skylder pengar (ikkje berre at du "nekter"). Er du over 18 år? Viss ikkje har du ganske sterkt vern mot inkasso. Endret 2. januar 2018 av MKap Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale.Å nekte å betale er jo ingen grunn til å ikke sende til inkasso. Det er dog ganske rart at de har kastet kortet. Ring dem og forklar saken. Og ikke ring for å kjefte på dem. Da får du hvertfall ingen velvilje. Ring med en hyggelig tone og forklar saken ærlig og oppriktig så skal det mye til for at det ikke ordner seg. Har bare vært hyggelig med dem gjennom hele saken som har foregått lenge. Om jeg kontakter dem igjen, så forventes det samme svar som alltid, "hei du har ødelagt varen, vi har rett, du har feil. oops varen er kastet." Min "tro" på komplett er borte... Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale. Har du fått brev frå inkassoselskap? Berre svar til inkassoselskapet at det er tvist om kravet. Viktig å få fram at du er uenig i at du skylder pengar (ikkje berre at du "nekter"). Er du over 18 år? Viss ikkje har du ganske sterkt vern mot inkasso. Fikk brev i posten i dag. Skal forklare saken til inkassoselskapet (Sergel) Er nok over 18 år ja. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvilket HK? ) "Out of sight, out of mind." Hehe, i den situasjonen er det bare å bestride inkassokravet og ta en prat med kundeservice. Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale. Det hjelper ikke å si at du nekter å betale. For at det skal være ulovlig å sende saken til inkasso må du ha kommet med en faktisk innsigelse, og denne må ikke være åpenbart grunnløs. Har du sagt til komplett hvorfor du ikke vil betale? 3 Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Hvilket HK? ) "Out of sight, out of mind." Hehe, i den situasjonen er det bare å bestride inkassokravet og ta en prat med kundeservice. Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale. Det hjelper ikke å si at du nekter å betale. For at det skal være ulovlig å sende saken til inkasso må du ha kommet med en faktisk innsigelse, og denne må ikke være åpenbart grunnløs. Har du sagt til komplett hvorfor du ikke vil betale? Sa til dem at jeg ikke hadde påført noe skade på cpu-socketen. Verken med fingre eller verktøy, som de påsto. Derfor skulle ikke jeg betale for varen. Det at de kastet den, hjelper ikke i det hele tatt. Endret 2. januar 2018 av gefk Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Sa til dem at jeg ikke hadde påført noe skade på cpu-socketen. Verken med fingre eller verktøy, som de påsto. Derfor skulle ikke jeg betale for varen. Det at de kastet den, hjelper ikke i det hele tatt. Si da at komplett rent hypotetisk har rett i at du har skadet varen uten å legge merke til det. Med mindre det var en en ganske stor skade og/eller at du hadde samtykket, burde de vel absolutt ikke ha kastet hovedkortet? Jeg ser egentlig på det som det største problemet med at de krever penger for en vare de selv har kastet. Det andre problemet med hvem/hvor skaden har skjedd er jo ganske vanskelig å bevise og blir jo fort ord mot ord. Jeg vet ikke hvor stor skaden var, men jeg opplevde en del bøyde pinner på hovedkortet/CPU-en min for mange år siden etter å ha drasset med meg en stasjonær PC på en 10-timers togtur ++ til TG. Jeg klarte da å bøye de tilbake igjen og alt virket som normalt til slutt. Endret 2. januar 2018 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Sa til dem at jeg ikke hadde påført noe skade på cpu-socketen. Verken med fingre eller verktøy, som de påsto. Derfor skulle ikke jeg betale for varen. Det at de kastet den, hjelper ikke i det hele tatt. Si da at komplett rent hypotetisk har rett i at du har skadet varen uten å legge merke til det. Med mindre det var en en ganske stor skade og/eller at du hadde samtykket, burde de vel absolutt ikke ha kastet hovedkortet? Jeg ser egentlig på det som det største problemet med at de krever penger for en vare de selv har kastet. Det andre problemet med hvem/hvor skaden har skjedd er jo ganske vanskelig å bevise og blir jo fort ord mot ord. Jeg vet ikke hvor stor skaden var, men jeg opplevde en del bøyde pinner på hovedkortet/CPU-en min for mange år siden etter å ha drasset med meg en stasjonær PC på en 10-timers togtur ++ til TG. Jeg klarte da å bøye de tilbake igjen og alt virket som normalt til slutt. Dette er faktisk mitt største problem med saken. Jeg skal liksom betale for en vare som de har kastet. Blir for dumt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva skal de ha penger for? Du har jo ingen vare. For hovedkortet Komplett mener kunden selv har ødelagt?? kunden har jo ikke noe hovedkort - det ble sist sett hos komplett, så med mindre de returnerer det, ødelagt eller ei, har de intet krav? 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Resultatet av ein tvist blir vel fort det same som då eg klaga ei liknande sak inn for Forbrukerrådet for nokre år sidan. Verkstaden meinte problem med mobil skyldtes bruk, eg sto på at telefonen ikkje hadde vore utsatt for unormal bruk. Ord mot ord altså. Tilrådinga blei gratis retur av defekt produkt (men då gadd eg ikkje meir og kjøpte heller ny telefon). Ved å kvitta seg med produktet har Komplett satt seg i ein situasjon der dei antakeleg ender opp med å måtta erstatta det med eit nytt, tilsvarande produkt (uansett om TS faktisk var skyld i skaden). Blei varen kjøpt på faktura, slik at det er heile verdien av hovedkortet + evt. verkstedundersøkelse det er snakk om? Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Resultatet av ein tvist blir vel fort det same som då eg klaga ei liknande sak inn for Forbrukerrådet for nokre år sidan. Verkstaden meinte problem med mobil skyldtes bruk, eg sto på at telefonen ikkje hadde vore utsatt for unormal bruk. Ord mot ord altså. Tilrådinga blei gratis retur av defekt produkt (men då gadd eg ikkje meir og kjøpte heller ny telefon). Ved å kvitta seg med produktet har Komplett satt seg i ein situasjon der dei antakeleg ender opp med å måtta erstatta det med eit nytt, tilsvarande produkt (uansett om TS faktisk var skyld i skaden). Blei varen kjøpt på faktura, slik at det er heile verdien av hovedkortet + evt. verkstedundersøkelse det er snakk om? Ja varen ble kjøpt som betalingsutsettelse. verkstedundersøkelse vet jeg ikke om de tar betalt for. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Undersøkelse/avhjelp gjør de kostnadsfritt med forutsetning om at det er en defekt de finner og ikke en servicesak/brukerfeil --- til og med da er de som oftest greie og utfører en undersøkelse på goodwill. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg vet ikke hvor stor skaden var, men jeg opplevde en del bøyde pinner på hovedkortet/CPU-en min for mange år siden etter å ha drasset med meg en stasjonær PC på en 10-timers togtur ++ til TG. Jeg klarte da å bøye de tilbake igjen og alt virket som normalt til slutt. OT, men: Greide du å få bare noen av pinnene bøyd mens CPU var montert i sokkel, eller er det jeg som misforstår? Det skal vel ikke være mulig? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg vet ikke hvor stor skaden var, men jeg opplevde en del bøyde pinner på hovedkortet/CPU-en min for mange år siden etter å ha drasset med meg en stasjonær PC på en 10-timers togtur ++ til TG. Jeg klarte da å bøye de tilbake igjen og alt virket som normalt til slutt. OT, men: Greide du å få bare noen av pinnene bøyd mens CPU var montert i sokkel, eller er det jeg som misforstår? Det skal vel ikke være mulig? Jeg mener bestemt at bare noen ble bøyd, ja, men dette er mer enn 10 år siden nå. Det skjedde under transporten mens den lå i en koffert som ble delvis mishandla på en et togbytte på Oslo S og en delvis lang gåtur fra togstasjonen til vikingskipet. Skjønner ikke helt selv hvordan det kunne skje. Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Har aldri hatt problemer selv med verken elkjøp\power eller komplett i slike saker. Itbutikken dk hadde jeg slikt problem med, uten dokumentasjon måtte jeg ta kostnaden selv. Cdon\proshop og multicom er kanskje litt vere hvis du sender med posten, hvis varen ikke er riktig pakket, uten CPU kaps festet på kan slikt skje. Men som regel er det kjøperen sin feil. Teip heller ekstra godt fast i så fall. Tror det ikke hjelper å avvise inkasso krav fra store nettbutikker. Kanskje du kan utsette det litt, men ender nok med forsikelse rente hvis komplett har god dokumentasjon. F.eks vist at hovedkortet var dårlig pakket i utgangspunktet. Satakabel kan bøye cpu pins lett. samme med I\O shield. De har uansett ikke lov til å sende kravet til inkasso hvis kravet er omtvistet. Gjør komplett dette, er de bare useriøse. Ethvert inkassoselskap vil stoppe en inkassosak hvis du viser til at kravet er omtvistet. (Send dem dialogen som har vært om kravet) Her har de jo uansett et problem hvis de har kastet beviset. Skal kunden betale for en vare de har kastet?... I det minste burde de vel spurt før de kastet det? Hva om de allerede har sendt det til inkasso? Altså jeg har mottatt brev fra inkassoselskapet. Er løpet kjørt? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Har aldri hatt problemer selv med verken elkjøp\power eller komplett i slike saker. Itbutikken dk hadde jeg slikt problem med, uten dokumentasjon måtte jeg ta kostnaden selv. Cdon\proshop og multicom er kanskje litt vere hvis du sender med posten, hvis varen ikke er riktig pakket, uten CPU kaps festet på kan slikt skje. Men som regel er det kjøperen sin feil. Teip heller ekstra godt fast i så fall. Tror det ikke hjelper å avvise inkasso krav fra store nettbutikker. Kanskje du kan utsette det litt, men ender nok med forsikelse rente hvis komplett har god dokumentasjon. F.eks vist at hovedkortet var dårlig pakket i utgangspunktet. Satakabel kan bøye cpu pins lett. samme med I\O shield. De har uansett ikke lov til å sende kravet til inkasso hvis kravet er omtvistet. Gjør komplett dette, er de bare useriøse. Ethvert inkassoselskap vil stoppe en inkassosak hvis du viser til at kravet er omtvistet. (Send dem dialogen som har vært om kravet) Her har de jo uansett et problem hvis de har kastet beviset. Skal kunden betale for en vare de har kastet?... I det minste burde de vel spurt før de kastet det? Hva om de allerede har sendt det til inkasso? Altså jeg har mottatt brev fra inkassoselskapet. Er løpet kjørt? Det bør ikke være det hvis du kan vise (via maildialog eller kopi av brev du har sendt etc) at dette er et krav det er uenighet om, og som du bestrider. Da er inkassokravet ugydlig, og de skal i utgangspunktet trekke saken/kravet blir satt på hold til en evt dom. Dette skjedde en gang med meg i forbindelse med en useriøs strømtilbyder. De sendte saken til inkasso, men inkassoselskapet droppet å følge saken videre når de fikk kopi av brev og dialog jeg hadde hatt med selskapet. Se: https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/inkasso-2/ Endret 2. januar 2018 av KalleKanin 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå