gefk Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Handlet hos komplett.no en stund siden. Jeg mottok en defekt vare hos dem. Så jeg sender den tilbake. Får svar fra dem at jeg hadde gjort fysisk skade på varen, noe som jeg stiller meg uvitende til. Etter en del mailer fram og tilbake, og vi ikke kommer noen vei, så kontakter jeg forbrukerrådet. Får beskjed der i fra om at jeg burde få noen til å se på varen. Så da kontakter jeg komplett igjen. Spør om å få varen tilbake. Det viser ser at de har kastet varen. I en sak der at begge partene er uenige. Så nå krever de penger for et hovedkort. Jeg sitter nå uten vare, og med regning fra dem. Synes dette blir feil. I det minste kunne de ha beholdt varen fram til at begge partene var enig i saken. Har jeg i det hele tatt noe jeg kan gjøre? 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Først, be om dokumentasjon fra komplett (bilder og verkstedrapport). Det er komplett som har bevisbyrden i denne saken. Det kan også ha noe å si om du brukte lang tid fra du fikk hovedkortet til du reklamerte, og om du brukte eller monterte opp hovedkortet. 3 Lenke til kommentar
gefk Skrevet 22. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2017 De har sendt bilder av hovedkortet, som viser skade. Kortet ble sendt tilbake bare noen dager etter at jeg mottok det. Monterte det i pcen, det funket ikke som det skulle. Frakoblet alt, la det i boksen og sendte det tilbake. Var altså ingen skader fra meg, som jeg kunne se. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 En gang så tok jeg RMA på HK pga noe krøll. (Latterlig coil-whine). Fikk det tilbake "uten noen feil funnet" med bøyde pins i socketen. Fikk da beskjed om at det var jeg som hadde gjort det pga. jeg var sur pga. de ikke fant noen feil.. Stå på ditt. Det hadde jeg gjort! 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hovedkortet er fortsatt din eiendom, og du kan kreve å få det tilbake ureparert. At de har kastet varen, blir da Komplett sitt problem, og ikke ditt. Kan de ikke returnere din eiendom, så er de pliktige til å erstatte den. Case closed. Ellers er dette dessverre nok et eksempel på at Komplett ikke lenger er det firmaet de en gang var. Skremmende å se hvor mange negative opplevelser kunder har med de om dagen. En gang i tiden var det verdt å betale det lille ekstra som varene kostet hos Komplett på grunn av enestående service... slik er det ikke lenger. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 (endret) Jeg har alltid hatt bra erfaring med Komplett, men som du sier med alle negative opplevelser så vurderer jeg å slutte å handle derfra. Jeg har faktisk handlet det meste hos Ekspert Elkjøp i det siste da de er like bra og bedre på pris stort sett og jeg har fått god hjelp der. Slik var ikke Ekspert Elkjøp før hvertfall, det var helt elendig, så det er artig å se forandringen Edit; Ikke hardware til PC bare så det er sagt, det har jeg ikke trengt på et års tid. Endret 26. desember 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Jeg har alltid hatt bra erfaring med Komplett, men som du sier med alle negative opplevelser så vurderer jeg å slutte å handle derfra. Jeg har faktisk handlet det meste hos Ekspert i det siste da de er like bra og bedre på pris stort sett og jeg har fått god hjelp der. Slik var ikke Ekspert før hvertfall, det var helt elendig, så det er artig å se forandringen Edit; Ikke hardware til PC bare så det er sagt, det har jeg ikke trengt på et års tid. De het vel Expert før... nå har de endret navn til Power. Mulig de endret servicenivå også med navneskiftet? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Sorry, mente Elkjøp. Fikset det nå. Har ikke turt å begi meg inn på Power engang, de var så totalt uvitende og lite villige til å hjelpe forrige gang jeg var der (før navnebyttet) så, ja Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Hva gjør jeg når de pusher med inkasso? Har allerede vært i kontakt med komplett og sagt at jeg ikke blir å betale for dette. Men de bryr seg jo ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Avvis inkassokravet. Post i juss-delen 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Har aldri hatt problemer selv med verken elkjøp\power eller komplett i slike saker. Itbutikken dk hadde jeg slikt problem med, uten dokumentasjon måtte jeg ta kostnaden selv. Cdon\proshop og multicom er kanskje litt vere hvis du sender med posten, hvis varen ikke er riktig pakket, uten CPU kaps festet på kan slikt skje. Men som regel er det kjøperen sin feil. Teip heller ekstra godt fast i så fall. Tror det ikke hjelper å avvise inkasso krav fra store nettbutikker. Kanskje du kan utsette det litt, men ender nok med forsikelse rente hvis komplett har god dokumentasjon. F.eks vist at hovedkortet var dårlig pakket i utgangspunktet. Satakabel kan bøye cpu pins lett. samme med I\O shield. Endret 2. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Har aldri hatt problemer selv med verken elkjøp\power eller komplett i slike saker. Itbutikken dk hadde jeg slikt problem med, uten dokumentasjon måtte jeg ta kostnaden selv. Cdon\proshop og multicom er kanskje litt vere hvis du sender med posten, hvis varen ikke er riktig pakket, uten CPU kaps festet på kan slikt skje. Men som regel er det kjøperen sin feil. Teip heller ekstra godt fast i så fall. Tror det ikke hjelper å avvise inkasso krav fra store nettbutikker. Kanskje du kan utsette det litt, men ender nok med forsikelse rente hvis komplett har god dokumentasjon. F.eks vist at hovedkortet var dårlig pakket i utgangspunktet. Satakabel kan bøye cpu pins lett. samme med I\O shield. De har uansett ikke lov til å sende kravet til inkasso hvis kravet er omtvistet. Gjør komplett dette, er de bare useriøse. Ethvert inkassoselskap vil stoppe en inkassosak hvis du viser til at kravet er omtvistet. (Send dem dialogen som har vært om kravet) Her har de jo uansett et problem hvis de har kastet beviset. Skal kunden betale for en vare de har kastet?... I det minste burde de vel spurt før de kastet det? Endret 2. januar 2018 av KalleKanin 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Tyder på ansatte ikke har gjort jobben sin her ja, som i verste fall kan risikere komplett må finne varen fra søpla eller ersatte den. Men det burde de vel gjort ja. Har aldri hatt inkassosaker, hvis jeg hadde det ville jeg protestert men betalt i protest for å ungå forsikelserente også krevd pengene tilbake. Hvis det ikke er mulig å omtviste de. Ville anbefalt trådstarter å sende klage, de må svare på klagen før saken gå til inkasso ja ellers er de useriøse. Jeg vet med printere så er det slik ser merkevare (Epson\canon\brother) uorginale blekkpatroner nekter de å gi dokumentasjon på at det er årsaken til skriveren slutter å fungere de antar kun det er problemet. Hvis man krangler med de ber de eller butikkene kunne å kjøpe nytt produkt, slik behandling får man der. Godt mulig det er problemet men da burde skriverprodusenten deaktivere chip i skriverne sine. Eller ungå problemet på en måte. Ofte hvis papir sitter fast i skriverne dekkes det ikke av reklamasjon. Om det er årsaken skriver motoren slutter å fungere. Har aldri hatt problemer med laserskriver så langt. Endret 2. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Tror det ikke hjelper å avvise inkasso krav fra store nettbutikker. Du kan avvise ethvert inkassokrav som allerede er omtvistet (du har protestert på). Dette er lovfestet og ethvert seriøst inkassobyrå vil gi seg øyeblikkelig så lenge du har dokumentasjon på at du har protestert på kravet. Komplett må da gå til forliksrådet for å inndrive kravet, hvor du har rett til å vise dokumentasjon og fortelle din versjon. Som nevnt tidligere her - post i juss-delen i forumet her og du vil få god veiledning. Endret 2. januar 2018 av toffo 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva gjør jeg når de pusher med inkasso? Hva skal de ha penger for? Du har jo ingen vare. 2 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva skal de ha penger for? Du har jo ingen vare. For hovedkortet Komplett mener kunden selv har ødelagt?? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvilket HK? ) 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvilket HK? ) "Out of sight, out of mind." Hehe, i den situasjonen er det bare å bestride inkassokravet og ta en prat med kundeservice. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva skal de ha penger for? Du har jo ingen vare.For hovedkortet Komplett mener kunden selv har ødelagt?? Kunden har jo ikke noe hovedkort lenger. Lenke til kommentar
gefk Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Hvilket HK? ) "Out of sight, out of mind." Hehe, i den situasjonen er det bare å bestride inkassokravet og ta en prat med kundeservice. Dessverre er de for arrogante til å høre på meg. De har sendt det inn til inkasso SELV om jeg har sagt at jeg nekter å betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå