Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dåp og hvem som skal inviteres

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha dåp i februar for babyen vår,

Jeg fra min side vil kun invitere nærmeste familie og onkler å tanter,

Mens min mann vil ha hele sin familie + noen få venner

Det blir så himla rart å se på at det skal være rundt 40 fra han sin side mens det da kommer 10-15 fra min

Hadde vi invitert begges familier ville vi vårt på rundt 80 stk noe som jeg mener blir for tåpelig i en liten dåp som kun varer noen timer en søndags ettermiddag

+ rundt 15 små barn som løper rundt

For ikke å snakke om prisen! når catering prisen er på rundt 200kr per pers

Er det helt ellevilt å ha så mange i en dåp ? eller er det "normalt" 

Vi har kun blitt bedt til 1 dåp av 15/16 mulige

Anonymous poster hash: c52ae...6ad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dåp er vel en familiær ting. Aldri hørt om at folk inviterer venner på slikt. 

Besteforeldre, tanter og onkler med barn. Det er nok. 80 stk er ingen dåp - det er et slekts-treff. 

Ungen er jo liten og krever en del oppmerksomhet fra dere. Skal man da i tillegg arrangere et helt slektstreff er jo det utmattende og nærmest mulig.Syns nesten litt synd på deg. 

Men er logisk at han skal gi etter for ditt ønske syns jeg. For at noe skal skje må to stk samtykke om det. Sier en nei, blir det ikke noe av det. Sånn er det med alt mulig annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi hadde navnedag hjemme.

Kalte det en kombinert navnedag og bursdag og inviterte familie hjem til oss. Jeg, dama, mams og søstrene mine lagde mat.

Det kostet veldig lite og ble en fin feiring.

Vi er da ikke religiøse så vi hadde ikke behov for en okkult seremoni rundt barnet og vi er heller ikke så veldig fine på det at vi trenger så seriøse markeringer rundt slikt.

Bare fordi folk flest gjør noe så betyr ikke det at du må. Gjør det dere har lyst til og la de som måtte føle seg støtt deale med det slik som de vil

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I min krets er det ganske normalt å invitere vennepar, ofte de med barn på samme alder. Typisk antall i en dåp er vel 40-50. 

Dog hvis vi skulle døpt vår egen(litt rart nå som hun er 3) tror jeg det ville blitt en mindre, mer intim affære uten onkler/tanter/fettere etc. Jeg har alltid funnet det merkelig at man skal invitere en onkel man treffer en gang i året til alt mulig, og ikke har jevnlig kontakt med - da gir det mer mening å invitere venner man treffer ukentlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I min krets er det ganske normalt å invitere vennepar, ofte de med barn på samme alder. Typisk antall i en dåp er vel 40-50. 

Dog hvis vi skulle døpt vår egen(litt rart nå som hun er 3) tror jeg det ville blitt en mindre, mer intim affære uten onkler/tanter/fettere etc. Jeg har alltid funnet det merkelig at man skal invitere en onkel man treffer en gang i året til alt mulig, og ikke har jevnlig kontakt med - da gir det mer mening å invitere venner man treffer ukentlig.

Dåp for meg er mer at familien skal få kunne hilse på nurket ^^

Ville vært enda rarere å invitere hjem føler nå jeg :p hvis man da ønsker at familien skal få se babyen

Venner osv ser jo barnet hele tiden og dåp i den stand med familie osv ville bare vært at en av partene blir nedprioritert ( De fleste av oss oppfører oss annerledes rundt familie og venner )

Anonymous poster hash: c52ae...6ad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...