Gå til innhold

oppgradere bios....

Xaero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor opgradere biosen hvis den funker. Da blir alle instilningene i biosen null stilt. Hvis du kjører win xp vil du kanskje oppleve Xtra Problemer etter en bios oppgradering. (xp tror den er på en annen marskin en den var instaler på før) I såfall hvis du bare må så last ned filne fra hjemesiden til produsenten av hoved kortet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 02:45, Xaero skrev:

hvordan oppgraderer jeg biosen ??

på forhånd takk
:grin:

Vanligvis ved at du lager en DOS oppstartdiskett.

Så går du til HK hjemmeside og henter:

Bios oppgraderingsfilen

Og et program for å flashe inn bios.

Disse filene legger du på disketten.

Så starter du opp maskinen med disketten, og kjører prøgrammet for bios oppgradering.

Så er det bare å følge instruksjonene på skjermen.

Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg.

Har et ABIT-SD7 hk.

Er stort sett fornøyd, men det er et par ting jeg kanskje kunne tenkt meg endret. Tok meg derfor en tur på hjemmesiden til abit, og fant en bios-update. Problemet er at det står ingenting om hva den er godt for?. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 07:35, b-urn skrev:

Hiver meg på her jeg.

Har et ABIT-SD7 hk.

Er stort sett fornøyd, men det er et par ting jeg kanskje kunne tenkt meg endret. Tok meg derfor en tur på hjemmesiden til abit, og fant en bios-update. Problemet er at det står ingenting om hva den er godt for?. Noen som vet?

På siden til Abit er biosen til ditt hovedkort merket med 1. First Release. Altså er det den samme som du allerede har.

Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg også, har et MSI K7T Pro med via KT266 chipset, biosen jeg har er fra 13/6/2001, (american megatrends), men jeg klarer ikke å navigere meg frem på MSI sider for å finne siste driver til dette kortet. Noen som kan hjelpe med en liten link eller om det er siste versjon?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 07:54, lwtvh skrev:

Hiver meg på her jeg også, har et MSI K7T Pro med via KT266 chipset, biosen jeg har er fra 13/6/2001, (american megatrends), men jeg klarer ikke å navigere meg frem på MSI sider for å finne siste driver til dette kortet. Noen som kan hjelpe med en liten link eller om det er siste versjon?

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/m...p?model=MS-6380

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.ph...p?model=MS-6380

[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-03-02 14:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...