Gå til innhold

2 skjermkort , 2 skjermer

dkvam

Anbefalte innlegg

Hei!

Har for tiden et Abit Siluro T400(Nvidia) i AGP porten , tilkoplet 1x19"CRT

(Kun 1 VGA utgang)

Hvis jeg kjøper et billig Nvidia PCI kort ,og enda en 19"CRT, får jeg da til å kjøre Dual Screen??

Noen som har erfaringer med dette?

Takker for svar!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har for tiden et Abit Siluro T400(Nvidia) i AGP porten , tilkoplet 1x19"CRT

(Kun 1 VGA utgang)

Hvis jeg kjøper et billig Nvidia PCI kort ,og enda en 19"CRT, får jeg da til å kjøre Dual Screen??

Noen som har erfaringer med dette?

Takker for svar!

funker bra det.

Har gjort dette selv med et TNT2 kort og et GeForce 2 kort.

Lenke til kommentar

Takk for svarene!

Grunnen til at jeg søker denne løsningen nå , er fordi at jeg må ha Dual Screen mens jeg arbeider , og det må ikke koste.

På et senere tidspunkt skal PC'en settes opp med Pinnacle Liquid Edition PRO , og i den pakken følger det med et AGP akselerator-kort.

For å kjøre Dual i Liquid Edition behøver man et ekstra PCI skjermkort.

Jeg ville bare høre om det funka med et vanlig skjermkort!

Og fikk svar på det! :thumbs:

Skulle gjerne kjøpt Matrox Parhelia , men da det funker dårlig oppimot Liquid Edition , og at Matrox har fått mye pepper for å være utrolig trege til å lage drivere , så velger jeg denne løsningen istedet!

hvis noen leser dette og har et PCI kort å selge , så bare send en PM , det kan gjerne være et PCI kort med 2 utganger , det er ingen ulempe da det kanskje blir bruk for 3 skjermer senere!

Takk for svarene!

Lenke til kommentar

Ikke kast bort pengene dine på et elendig PCI basert skjermkort. Kjøpt heller et ok, nytt AGP basert skjermkort og selg ditt gamle.

Nesten alle nye grafikkort har utgang for to skjermer nå, en analog og en DVI utgang. Til DVI utgangen leveres det med en adapter, slik at man kan koble på en vanlig analog CRT skjerm.

Ditt skjermkort er basert på GeForce2 MX, noe som er bortimot museumsgjenstand (intet vondt ment). Kjøp et billig kort, f.eks. PowerColor Radeon 9200 til kr 423,-.

Lenke til kommentar

Hva i f*** er det du kaller kortet mitt?

Museumsgjenstand? hehehe :D

Det begynner å bli temmelig gammelt ja , men jeg husker når jeg kjøpte det , og da var det high-tec , hadde tilogmed kjøleribbe! :p

Tenker på å kjøpte et Radeon 9200SE for PCI utgangen.

Men hvordan fungerer dual screen ved 2 forskjellige chipset?

Jeg kan vel bare glemme Nvidias nview da? eller?

Jeg er også på utkikk etter en bra 19"CRT i prisklassen 1500-2000kr

Noen bra forslag? , trenger en som er bra for øynene , da det blir altfor mye skjermtitting for tiden , og mere skal det bli!! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Litt utanom, men.... Kva med Nforce2 IGP hovedkort, altså med innebygd skjermkort - Vil det fungere å kople eit skjermkort i AGP-porten og nytte begge skjermkorta samtidig?

Hypotetisk sett.... i så tilfelle kan ein nytte eit Matrox G450 etc... og få tre-skjermoppsett, eller? Kanskje nyaste Matrox = 4 skjerm ?? :dribble:

Eg har ein mistanke om at det blir problematisk, sidan BIOS truleg vil spørre om "enten eller"....

Lenke til kommentar
Litt utanom, men.... Kva med Nforce2 IGP hovedkort, altså med innebygd skjermkort - Vil det fungere å kople eit skjermkort i AGP-porten og nytte begge skjermkorta samtidig?

Hypotetisk sett.... i så tilfelle kan ein nytte eit Matrox G450 etc... og få tre-skjermoppsett, eller? Kanskje nyaste Matrox = 4 skjerm ?? :dribble:

Eg har ein mistanke om at det blir problematisk, sidan BIOS truleg vil spørre om "enten eller"....

Jeg har aldri fått integrert skjermkort til å virke hvis det sitter AGP kort i, har prøvd det på et par-tre hovedkort ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...