Cocola Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hei, jeg fikk for en stund tilbake en grønn strek over skjermen på iPhone x. Dette er et kjent problem og Apple har sagt at de som opplever dette må sende inn tlf og får da en ny i erstatning. Jeg sendte inn min og de finner et lite hakk i ladepluggen som de mener er årsaken til streken over skjermen. Derfor vil de at jeg skal betale 6500 for en ny tlf. Hva kan jeg gjøre her? Feilen med skjermen er fra produsent og det har Apple sagt selv. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hei, jeg fikk for en stund tilbake en grønn strek over skjermen på iPhone x. Dette er et kjent problem og Apple har sagt at de som opplever dette må sende inn tlf og får da en ny i erstatning. Jeg sendte inn min og de finner et lite hakk i ladepluggen som de mener er årsaken til streken over skjermen. Derfor vil de at jeg skal betale 6500 for en ny tlf. Hva kan jeg gjøre her? Feilen med skjermen er fra produsent og det har Apple sagt selv. Forsøk å si at du ønsker å benytte din lovfestede reklamasjonsrett. Garanti er noe produsenten kan velge å gi, og kan derfor sette sine egne vilkår. Men reklamasjonsretten er ufravikelig, og der kan de ikke avtale dårligere vilkår enn det som er beskrevet i Forbrukerkjøpsloven. I korte trekk så må Apple sannsynliggjøre at hakket i ladepluggen er en direkte årsak til den grønne streken på skjermen. Hvis ikke, har du rett på avhjelp (reparasjon av skaden, eller omlevering til ny telefon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå