Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Ja, har koblet til både 24 pins og 8(4+4) pins til Cpu. Hovedkortet lyser, gpu lyser, "eksos" vifta bak og cpu vifta surrer, men ikke vifta foran i kabinettet. DVI er koblet riktig i både skjerm og gpu(prøvde å koble i hovedkort også uten at det fungerte). Har prøvd å koble til tastaturet i alle USB utgangene, men ingenting skjer. Har vært veldig forsiktig under montering, bruk både antistatisk armbånd og klær som ikke er ledende for statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Husket også avstandsstykkene ved montering av hovedkortet i kabinettet. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Lyser det noe fra de diode lampene på hovedkortet?Disse gir deg en peke pin om hvilken enhet det er problemer med. Prøv gjerne å ta ut RAM brikkene for å sette inn 1 og 1..gjerne i forskjellig spor.Det merkelige her er at USB portene heller ikke fungerer.. Fungerer kabinettet sine USB porter som er koblet i en annen port? Mulig hovedkortet ditt er defekt egentlig.. Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Nå er jeg på jobb, så mulig ikke hukommelsen er 100%, men mener at det er en diode over 24pin kontakten som lyser oransj.Kabinettet sine USB porter virker heller ikke nei. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Du får nesten sjekke når du kommer hjem å se hvilke lys som lyser på den diode tingen over 24-pins kontakten Høres derimot ut som hovedkortet er defekt siden USB ikke fungerer.. Både dem bak og kabinettet sine. Dette er jo 2 forskjellige tilkoblinger. Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Ja, skal gå over kabling og lys når jeg kommer hjem. Hadde ikke tid i går for å dobbelsjekke alt. Skal også ta bilde om jeg ikke finner ut av problemet Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Sånn da har jeg lagt ved noen bilder. Fant bare et ledlys. Er mer orange enn rød, men hvem vet? Noen som klarer å tyde problemet utfra disse bildene? Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Ser nå at Qled pærene for CPU, VGA, Boot og RAM er rett over den "orange pæra", men der er det ingen lys? Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Kan forresten dette være problemet? Mangler en "pin" nederst.. Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Fant nettopp ut ved hjelp av en bruker her inne, at det skal mangle ei hylse i siste bilde, så da er det ikke det som er feilen.. Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Nybegynner og forsiktig(!!!) som jeg har vært under byggingen, viste det seg at det var en RAM brikke som hadde litt å gå på før den var skikkelig på plass Nå er alt oppe å går! ENDELIG! Vil også benytte muligheten til å takke ALLE som har hjulpet meg med tips og råd ift til valg av deler og andre ting! Dere har virkelig vært til hjelp. Ønsker alle en god helg! Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Herligt bra det bare var det! Lykke til med maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå