AfterGlow Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 – Uber må anses som en taxitjeneste, slår EU fast i ny dom.Stort tilbakeslag for Uber i Europa Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Ingen overraskelse det.. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Er dette noe problem i Norge da... hvis begrensingen i antall løyver og kravet om sentral fjernes så er det vel ingenting som hindrer Uber sjåfører å søke om løyve. Lenke til kommentar
missi Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Er dette noe problem i Norge da... hvis begrensingen i antall løyver og kravet om sentral fjernes så er det vel ingenting som hindrer Uber sjåfører å søke om løyve. Skatt, lønn, forsikring, refusjon på bil osv utgjør en vesentlig forskjell. 2 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Så kommer regning for at taksameteret godkjennes av Justervesenet i hver drosje... 1 Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Er dette noe problem i Norge da... hvis begrensingen i antall løyver og kravet om sentral fjernes så er det vel ingenting som hindrer Uber sjåfører å søke om løyve. Skatt, lønn, forsikring, refusjon på bil osv utgjør en vesentlig forskjell. Ingenting som stopper Uber-sjåførene fra å betale for noen av de tingene. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Når passasjerene oppdager at Uber koster det samme eller mer enn ordinær taxi (som er realiteten når de har samme kostnader) så er vel ingen spesielt hypp på Uber mer. Blir som å være ekstatisk fordi Oslo taxi fikk konkurranse fra Taxi 2. Det er likegyldig. 5 Lenke til kommentar
threeeyes Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Men hvorfor skal taxi være så dyrt, med alle de ekstrautgiftene mht godkjenning, avgifter og lisenser? Føles mer som om det er for kommuner og firmaer fremfor passasjer. Lenke til kommentar
SLETTMEG123 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Når passasjerene oppdager at Uber koster det samme eller mer enn ordinær taxi (som er realiteten når de har samme kostnader) så er vel ingen spesielt hypp på Uber mer. Blir som å være ekstatisk fordi Oslo taxi fikk konkurranse fra Taxi 2. Det er likegyldig. Jeg er uenig. Rating av sjåfører, det å se bilen du får, reg nummer, mulighet for å dele turen din med venner, eller vise til familie og venner nøyaktig hvor du er i sanntid.. er flere årsaker til hvorfor jeg heller vil velge Uber fremfor en vanlig Taxi, selv om prisen er like dyr. Jeg følte meg alltid mye tryggere i en Uber enn i en Taxi i Oslo.. og ikke minst, så var det umulig for dem å svindle meg da alt blir tracket.. jeg kan til og med se turen i detalj dagen derpå, om jeg var full. Har blitt svindlet 2 ganger av Taxi 2 og Scandinavia Taxi som forsøkte seg på å ta bedre betalt, og i tillegg krevde ekstra penger (200 kroner!!) av meg fordi jeg i ett tilfelle brukte 1 minutt etter at bilen hadde stanset på å fiske opp mobilen som datt ned mellom setet. Nei.. ingen rating eller kontroll, ingen tur hos normal taxi fra meg. Tar faktisk Uber Black nå for tiden istedenfor.. iblant dyrere, men så sykt verdt det. 2 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Når passasjerene oppdager at Uber koster det samme eller mer enn ordinær taxi (som er realiteten når de har samme kostnader) så er vel ingen spesielt hypp på Uber mer. Blir som å være ekstatisk fordi Oslo taxi fikk konkurranse fra Taxi 2. Det er likegyldig. Jeg er uenig. Rating av sjåfører, det å se bilen du får, reg nummer, mulighet for å dele turen din med venner, eller vise til familie og venner nøyaktig hvor du er i sanntid.. er flere årsaker til hvorfor jeg heller vil velge Uber fremfor en vanlig Taxi, selv om prisen er like dyr. Jeg følte meg alltid mye tryggere i en Uber enn i en Taxi i Oslo.. og ikke minst, så var det umulig for dem å svindle meg da alt blir tracket.. jeg kan til og med se turen i detalj dagen derpå, om jeg var full. Har blitt svindlet 2 ganger av Taxi 2 og Scandinavia Taxi som forsøkte seg på å ta bedre betalt, og i tillegg krevde ekstra penger (200 kroner!!) av meg fordi jeg i ett tilfelle brukte 1 minutt etter at bilen hadde stanset på å fiske opp mobilen som datt ned mellom setet. Nei.. ingen rating eller kontroll, ingen tur hos normal taxi fra meg. Tar faktisk Uber Black nå for tiden istedenfor.. iblant dyrere, men så sykt verdt det. Rating av sjåfører er en tjeneste som kan være nyttig. Men husk at du kjøper tjenesten hos et taxi-selskap og sjåførens oppførsel er et personell-tema. Så tilbakemeldinger gitt i appen vil i så tilfelle være for bruk av HR internt i selskapet. Men nyttig likevel, der er vi enige. Pr idag får man se taxinummeret, det er like nyttig som registreringsnummer. Å se bilmerke/modell synes jeg selv hadde vært fint, men i hovedsak er folk happy bare det kommer en bil. Selv jeg som er svært bilinteressert har aldri valgt bort en bil på Uber fordi jeg heller ville ha noe annet, så Mr Ola Drosjekunde vil i hvert fall ikke bry seg. Vil du dele til familie og venner hvor du er så kan du gjøre det via både Facebook, Glympse og en lang rekke andre apper. På dagens taxi-apps kan du selv se hvor bilen er når den er på tur til deg så det behovet er dekket. Og turen logges nøyaktig på ordinære taxier også, faktisk er det dobbel logging, takstameteret logger turen, det samme gjør en forseglet boks i bagasjerommet (et krav etter svindelsaken i Oslo). Er det tryggheten det går på så er taxier milevis foran. De har gyldige forsikringer, de følger kravene til vedlikehold av bilen (det er oftere kontroll av en bil som brukes til persontransport mot vederlag), de ansatte har vandelsattest fra politiet, takstametre kalibreres årlig, mange biler har kamera, osv osv. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Jeg holder meg langt unna de elendige taxiene vi har i Oslo. UberBlack er mye bedre. Koster det samme som vanlig taxi også. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Er dette noe problem i Norge da... hvis begrensingen i antall løyver og kravet om sentral fjernes så er det vel ingenting som hindrer Uber sjåfører å søke om løyve. Skatt, lønn, forsikring, refusjon på bil osv utgjør en vesentlig forskjell. Ingenting som stopper Uber-sjåførene fra å betale for noen av de tingene.De må pålegges å betale for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg