Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 10, startknapp fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med Windows 10. Innimellom slutter startknappen og fungere. Jeg prøver å trykke på den, men ingenting skjer. I mange av tilfellene slutter også samtidig diverse microsoft apper og fungere. Feks. Explorer og mediaplayer. Jeg har prøvd å installere windows på nytt (Ikke clean install) uten at det har hjulpet. Er det noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

taskkill /f /IM explorer.exe

start explorer.exe

Restart av maskinen hjelper alltid, men årsaken til problemet? oppdatert maskinen?

Kjør: sfc /scannow og se om det er noe feil.

Nå hjelper det faktisk ikke å restarte maskinen en gang. Har restartet 4 ganger og windows knappen fungerer ikke fra starten av. Har prøvd det du skriver. Scannow fant ingen feil.

Endret av killertomato
Lenke til kommentar

Kan være en plugin, et program som integrerer seg med med Explorer som krasjer og da gjør at Explorer henger.

Eksempler på programmer som gir en kontekstavhengig meny er at du har noen ekstra valg når du f.eks. høyreklikker på en fil (antivirus kan gi valg om å sjekke fil for virus.)

Sjekk hva du har installert av programmer som kan gi slik funksjonalitet (og problem), prøv deg frem ved å avinstallere ett og ett av disse.

Sjekk Eventloggene, se om du finner noen spor av problemet der.

Virus kan også gi rare problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...