AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 God jul alle sammen Da var det bare 3 dager igjen til jul Så da passet bra med en liten utblåsningstråd for oss som ble fucked før jul. 1 gave kjøpt 0kroner på konto Hele lønna forsvant til uventa regninger og utgifter. Ikke nok cash til bussen hjem til Jul Tørr vel heller ikke komme hjem uten engang å ha råd til gavepapir. Vet det er folk som har det verre , men det er likevell kjipt. Neste? Anonymous poster hash: dbb5a...413 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hvordan kan hele lønna forsvinne på uventede regninger? Men prøv å være kreativ ift pakker, folk setter pris på ikke materialistiske ting også Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Bruk reklameaviser som gavepapir og si til familien at du er ekstremt inspirert til et grønt skifte. Reduce, Reuse, Recycle 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uferdig Setnin Skrevet 21. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Gratis gavepapir på butikker, du kan pakke degselv inn og si att du er guds gave til folket Edit Wow, populær post, thanks guys Endret 22. desember 2017 av Noxz 13 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Bare å si det som det er, du har dårlig råd i år og har ikke råd til gaver. Alt dette stigmatiserings/kjøpepressbullshittet, jeg har ingenting til overs for det! 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 21. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. desember 2017 Hvordan kan hele lønna forsvinne på uventede regninger? "Uventede" er relativt. Selv om forsikringen forfaller fire ganger i året kommer det for noen som en stor overraskelse at den forfaller på akkurat denne lønna. 14 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 God jul alle sammen Da var det bare 3 dager igjen til jul Så da passet bra med en liten utblåsningstråd for oss som ble fucked før jul. 1 gave kjøpt 0kroner på konto Hele lønna forsvant til uventa regninger og utgifter. Ikke nok cash til bussen hjem til Jul Tørr vel heller ikke komme hjem uten engang å ha råd til gavepapir. Vet det er folk som har det verre , men det er likevell kjipt. Neste? Så slipper du å kaste bort en masse penger på julegaver i år. Det er vel bare positivt (for deg) Men hvis du virkelig vil, kan du jo sikkert kjøpe det du føler du trenger på kreditt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Ikke trådstarter. Jeg har planer om å brenne av 4 lakser på gambling for denne månedslønna. Har ventet et år på å få anledning til å ta dette gamblinggrepet til nettopp dette ene spillet da Blir veldig fattig jeg også etter dette grepet. Anonymous poster hash: 6e4cf...66c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Så slipper du å kaste bort en masse penger på julegaver i år. Det er vel bare positivt (for deg) Men hvis du virkelig vil, kan du jo sikkert kjøpe det du føler du trenger på kreditt. Det var vel det beste rådet i tråden til nå, not Anonymous poster hash: 6e4cf...66c 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Gaver har ofte liten verdi selv om de koster mye. Jeg pleier vanligvis å bare gi gave til to personer i min familie, det er barn som får penger som skal på sparekontoen så de har litt å starte med når de blir 18. I år så følte jeg meg litt ekstra snill eller noe slik og handlet inn gaver til 4 andre og tenkte å handle noen til. Så kom jeg hjem en dag og bikkjene mine hadde ødelagt alle gavene som var til de andre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, mange tror på mye rart, men en ting er sikkert og det er at jeg ikke skal handle fler unødvendige gaver Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Alternativt, så kan man svinge lykkehjulet og velge vilkårlige ting å handle fra Ebay. Da støtter man ikke bare halvveis U-landet Kina bra, men man får både ting rimelig, gratis frakt på kjøpet og dersom 25 % av tingene du handlet er regelrett plastikksøppel, så kan man både plastikkresirkulere det her hjemme, så Stortinget kan slå seg på brystet som best i klassen på miljøvern. Samt at du får mange flere gjenstander, som er sykt viktige å ha for å få den gode selvfølelsen. Når du får nok gjenstander fra Kina hjemsendt deg, så kan man velge ut noen å gi i gaver. Problems solved Endret 21. desember 2017 av G Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Får alle regninger månedlig, så ingenting kommer sånn plutselig Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ikke trådstarter. Jeg har planer om å brenne av 4 lakser på gambling for denne månedslønna. Har ventet et år på å få anledning til å ta dette gamblinggrepet til nettopp dette ene spillet da Blir veldig fattig jeg også etter dette grepet. Anonymous poster hash: 6e4cf...66c Ikke gjør det ^^ Bruk penga på noe nyttig. Jeg ville heller spist på indisk restaurant 10 ganger på 10 dager for dem penga enn å gi dem til kriminelle drittsekker. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Får alle regninger månedlig, så ingenting kommer sånn plutselig Om regninga kommer én eller tolv ganger i året, er likegyldig, det er uansett faste utgifter som ikke kommer overraskende. Derimot hender det at at fryseren ryker og man må kjøpe ny, og at bilen må ha en større reparasjon. Slike utgifter kommer plutselig. (Og nettopp derfor har en liggende en passelig bunke sedler på kistebunnen som buffer). 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Hvordan kan hele lønna forsvinne på uventede regninger? Ganske fort gjort hvis noe ryker på en bil f.eks. 3 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 For voksne mennesker er det ikke selve tingen som gjør gaven fin, men omtanken som ligger bak. Noen ideer: Gavekort på fisketur Gavekort på mann i dress (når mottager bruker kortet vil en mann i dress relativt snart dukke opp på døren, klar til å ta oppvasken, skifte dekk, være bordkavaler på middag, whatever) Last ned en masse gratis filmer, spill og bøker. Brenn dem på en DVD eller legg dem på en minnepinne, og gi vedkommende et bibliotek. Nostalgi er alltid poppis. Hva med f.eks en Amiga-emulator og en masse spill til den, dersom vedkommende vokste opp i Amiga-tiden? Finn ut hva vedkommende bryr seg om, og finn noe billig men fint som er i den retning. Det viktigste er som sagt ikke tingen og prisen, men at du kjenner vedkommende, og tenker på ham/henne. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Jeg har ordnet en gave fri Jul med de fleste. Seriøst, det skulle vært gave fritt for alle over 18 med egen inntekt! Du får heller si det som det er at det dukket opp uventede regninger, de aller fleste oppegående normale bør ha forståelse for det. Du kan vel heller love bort en middag eller noe sånt ved neste anledning (som for deg er neste lønning ) på en restaurant da, både kjekt, og så settes det pris på? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Hvordan kan hele lønna forsvinne på uventede regninger? Ganske fort gjort hvis noe ryker på en bil f.eks. At ting ryker på en bil bør ikke være uforventet, vi vet alle at det skjer. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 At ting ryker på en bil bør ikke være uforventet, vi vet alle at det skjer. Vi veit AT det skjer. Vi veit bare ikke NÅR noe ryker, HVA som går og HVOR MYE det koster. Tilsammen blir vel dette at noe uventet skjer? og Vi veit at flere ganger i uka er det noen som vinner i lotto. Likevel kommer gevinsten uventet! 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 At ting ryker på en bil bør ikke være uforventet, vi vet alle at det skjer. Vi veit AT det skjer. Vi veit bare ikke NÅR noe ryker, HVA som går og HVOR MYE det koster. Tilsammen blir vel dette at noe uventet skjer? og Vi veit at flere ganger i uka er det noen som vinner i lotto. Likevel kommer gevinsten uventet! Det kommer gjerne uventet, men det er jo en forventet utgift. men det er forøvrig helt uvesentlig. Håper det ordner seg for TS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå