Gå til innhold

Apple bekrefter at de gjør eldre iPhoner tregere om de har svakt batteri


Anbefalte innlegg

 

Andre produsenter gjør jo ikke dette, for det gir ingen mening.....

 

Beklager, men dette blir for dumt.

 

Android-produsenter har i årevis throttlet ned prosessorene fra dag én, og throttlet dem opp bare når du har kjørt benchmark-apper:

 

http://bgr.com/2013/11/27/samsung-benchmark-cheating-banned-htc/

Juksing i benchmarks er da et helt annet problem enn dette og er derimot ikke i det hele tatt standard prosedyre hos alle android produsenter slik dette er for apple...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Andre produsenter gjør jo ikke dette, for det gir ingen mening.....

Beklager, men dette blir for dumt.

 

Android-produsenter har i årevis throttlet ned prosessorene fra dag én, og throttlet dem opp bare når du har kjørt benchmark-apper:

 

http://bgr.com/2013/11/27/samsung-benchmark-cheating-banned-htc/

 

Tror ikke du forstod hva jeg skrev, ingen produsenter struper ytelsen for selge mere mobiler, slik som apple her har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

på tide å oppgradere til titanium-lithium batterier..er for tåpelig når det brukes små 2-3000mah batterier med kun 500 ladesykler i mobiler som koster 10.000kr når det ikke engang er mulig å enkelt skifte batteri uten å bryte opp hele mobilen.

 

90% batteri kvalitet for hele garantiperioden burde vaere grunnkrav, saerlig når regeringer verden over er så opptatt av "global warming" osv..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ut i fra den appen det skrives om her har jeg 3% wear etter over 1 års bruk. Syns ikke det virker så ille altså. Må nesten kryssjekke med Coconut appen på MacBooken for morro skyld.

Eg også fekk berre 3% på min 1 år gamle iDåse 7, men no som eg har blitt pressa til å oppdatere til IOS 11, så merkar eg at denne oppdateringa gjor batteritida mykje dårlegare. Det betyr at eg må lade fleire ladesyklusar per tid og batteriet vil slitast meir framover. Så no kjem denne prosentverdien til å auke i eksponentiell fart. Neste år er den kanskje oppe i 10-15%, og året etter er den vel oppe i 30%+

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Konspirasjonsteorietikeren i meg tenker at dette også er et hint om at din telefon er gammel og treg, og Apple har lansert en flunkende ny og smidig telefon.

 

Fort gjort å tenke slik. Men hadde Androidtelefoner hatt en lignende funksjon hadde det kanskje vært helt på sin plass å gjøre ytelsen lavere?

 

Mener ikke deg akkurat nå, men jeg legger merke til at ting gjort av Apple er ondskapen selv, men dersom det kommer fra en annen produsent, så er det liksom helt ok. I følge en del medlemmer her på forumet, så kan jo ikke Apple gjøre noe riktig, mens Androidprodusentene ikke kan gjøre noe galt.

For å snu litt på spørsmålet, hvorfor må apple gjøre dette mens det er unødvendig på android telefoner?

Er det muligens fordi det ikke er nødvendig, eller kanskje fordi de bygger mobiler som ikke takler helt ordinær degradering av batteri. Jeg vet at om dette hadde skjedd med noen av android mobilene jeg har hatt så hadde jeg blitt fly forbanna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikkje dette ein positiv ting?

 

Android telefonar har ein tilsvarande funksjon dersom du huskar på å aktivere den.

 

Så utan å kjenne til detaljane i funksjonen så er vell den einaste kritikken ein kan rette mot apple at brukaren bør sjølv kunne velge om den gamle telefonen skal ha full ytelse på bekostning av redusert batteritid, eller om ein heller vil ha god batteritid sjølv om det betyr lavare ytelse.

 

Eg vil nok tru at forskjellige brukarar har forskjellige primærbehov. For dei som kun skal ha ein telefon til å ringe med så er jo batteritida langt viktigare enn ytelsen. Og for dei som brukar mobilen som underholdningsplattform så er det nok viktigare å beholde ytelsen sjølv om telefonen må ladast nesten konstant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Dette er ein dårleg funksjon. Dersom noko sånt i det heile tatt skal eksistere, gje det i det minste som eit valg brukaren sjølv kan aktivere og deaktivere. Då kan den enkelte velje om ein vil ha betre batterikapasitet eller ytelse..

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

Apple og valg. Du har kommet til feil platform, min venn. På iOS kan man ikke engang velge å plasse ikoner der man vil, eller fjerne krav om å sveipe låseskjermen etter Face-ID har låst opp ansiktet ditt

 

Apple gir deg ikke valg. De påtvinger deg sine løsninger. 

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

 

ingen produsenter struper ytelsen for selge mere mobiler

...de bare får deg til å tro at du har bedre mobil enn du egentlig har... for å selge mere mobiler ;)

 

 

Kanske, men man kjøper jo ikke mobil etter benchmark tester.

Disse testene har ingenting å si for flowen i et os uansett.

Benchmark er ikke målbart når de gjelder opplevd bruk, du kan ha 15 000 i Geekbench og telefonen kan fortsatt lagge når man scroller i nettleseren eller ha en tregere oppstartstid enn en telefon med 5000.

Greia er at kjøper ikke unnskyldningen dem kommer med om hvorfor dem har gjort dette, dem er ute å ror :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ut i fra den appen det skrives om her har jeg 3% wear etter over 1 års bruk. Syns ikke det virker så ille altså. Må nesten kryssjekke med Coconut appen på MacBooken for morro skyld.

Eg også fekk berre 3% på min 1 år gamle iDåse 7, men no som eg har blitt pressa til å oppdatere til IOS 11, så merkar eg at denne oppdateringa gjor batteritida mykje dårlegare. Det betyr at eg må lade fleire ladesyklusar per tid og batteriet vil slitast meir framover. Så no kjem denne prosentverdien til å auke i eksponentiell fart. Neste år er den kanskje oppe i 10-15%, og året etter er den vel oppe i 30%+

 

 

Skal teste på dama sin iPhone 7 senere, den tok hun i bruk én mnd. tid etter jeg fikk min. Ser for meg at med hennes bruksmønster så ha hun langt mindre ladesykluser utført enn meg. Vi har begge prøvd sånn noenlunde å la være at telefonen står kontinuerlig i laderen over natten etc. 

Lenke til kommentar

 

Andre produsenter gjør jo ikke dette, for det gir ingen mening.....

 

Beklager, men dette blir for dumt.

 

Android-produsenter har i årevis throttlet ned prosessorene fra dag én, og throttlet dem opp bare når du har kjørt benchmark-apper:

 

http://bgr.com/2013/11/27/samsung-benchmark-cheating-banned-htc/

Jøss. Tydelig at du ikke skjønner hvordan dette fungerer, her er det ikke snakk om å klokke ned cpuen pga dårlige komponenter, men juks i den forstand at de låser cpuen til maks frekvens under benchmarks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Konspirasjonsteorietikeren i meg tenker at dette også er et hint om at din telefon er gammel og treg, og Apple har lansert en flunkende ny og smidig telefon.

 

Fort gjort å tenke slik. Men hadde Androidtelefoner hatt en lignende funksjon hadde det kanskje vært helt på sin plass å gjøre ytelsen lavere?

 

Mener ikke deg akkurat nå, men jeg legger merke til at ting gjort av Apple er ondskapen selv, men dersom det kommer fra en annen produsent, så er det liksom helt ok. I følge en del medlemmer her på forumet, så kan jo ikke Apple gjøre noe riktig, mens Androidprodusentene ikke kan gjøre noe galt.

Men batterispar funksjonen på min android tlf gjør jo nettopp dette.

Samme gjør batterispar funksjonen på mine bærbare windows pc'r

 

Også når jeg hadde Symbian så var det batterispar funksjoner som dette.

 

Men både Symbian, Android tlf min og windows maskinene så kan jeg bestemme hvor aggressiv batterispar skal være og kan slå det helt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Konspirasjonsteorietikeren i meg tenker at dette også er et hint om at din telefon er gammel og treg, og Apple har lansert en flunkende ny og smidig telefon.

 

Fort gjort å tenke slik. Men hadde Androidtelefoner hatt en lignende funksjon hadde det kanskje vært helt på sin plass å gjøre ytelsen lavere?

 

Mener ikke deg akkurat nå, men jeg legger merke til at ting gjort av Apple er ondskapen selv, men dersom det kommer fra en annen produsent, så er det liksom helt ok. I følge en del medlemmer her på forumet, så kan jo ikke Apple gjøre noe riktig, mens Androidprodusentene ikke kan gjøre noe galt.

Men batterispar funksjonen på min android tlf gjør jo nettopp dette.

Samme gjør batterispar funksjonen på mine bærbare windows pc'r

 

Også når jeg hadde Symbian så var det batterispar funksjoner som dette.

 

Men både Symbian, Android tlf min og windows maskinene så kan jeg bestemme hvor aggressiv batterispar skal være og kan slå det helt av.

 

Dette har da ingenting med batterisparing på Android å gjøre.

 

Det Apple er gjør er permanent å redusere ytelsen på mobilen, på mine Android mobiler kan jeg selv tilpasse sparefunksjoner eller slå de av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Konspirasjonsteorietikeren i meg tenker at dette også er et hint om at din telefon er gammel og treg, og Apple har lansert en flunkende ny og smidig telefon.

 

Fort gjort å tenke slik. Men hadde Androidtelefoner hatt en lignende funksjon hadde det kanskje vært helt på sin plass å gjøre ytelsen lavere?

 

Mener ikke deg akkurat nå, men jeg legger merke til at ting gjort av Apple er ondskapen selv, men dersom det kommer fra en annen produsent, så er det liksom helt ok. I følge en del medlemmer her på forumet, så kan jo ikke Apple gjøre noe riktig, mens Androidprodusentene ikke kan gjøre noe galt.

Men batterispar funksjonen på min android tlf gjør jo nettopp dette.

Samme gjør batterispar funksjonen på mine bærbare windows pc'r

 

Også når jeg hadde Symbian så var det batterispar funksjoner som dette.

 

Men både Symbian, Android tlf min og windows maskinene så kan jeg bestemme hvor aggressiv batterispar skal være og kan slå det helt av.

 

Dette har da ingenting med batterisparing på Android å gjøre.

 

Det Apple er gjør er permanent å redusere ytelsen på mobilen, på mine Android mobiler kan jeg selv tilpasse sparefunksjoner eller slå de av.

Tull, les artikkelen, de som byttet til nytt batteri fikk økt ytelse igjen, og min tidligere over to år iPhone 6S Plus hadde ikke det problemet. Forøvrig så HAR iPhone batterispar funksjon, cpu frekvens ble senket på min iPhone X fra 2064 til 1618, og på 6S Plus halvertes den fra 1840 til 911 Mhz.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Konspirasjonsteorietikeren i meg tenker at dette også er et hint om at din telefon er gammel og treg, og Apple har lansert en flunkende ny og smidig telefon.

 

Fort gjort å tenke slik. Men hadde Androidtelefoner hatt en lignende funksjon hadde det kanskje vært helt på sin plass å gjøre ytelsen lavere?

 

Mener ikke deg akkurat nå, men jeg legger merke til at ting gjort av Apple er ondskapen selv, men dersom det kommer fra en annen produsent, så er det liksom helt ok. I følge en del medlemmer her på forumet, så kan jo ikke Apple gjøre noe riktig, mens Androidprodusentene ikke kan gjøre noe galt.

Men batterispar funksjonen på min android tlf gjør jo nettopp dette.

Samme gjør batterispar funksjonen på mine bærbare windows pc'r

 

Også når jeg hadde Symbian så var det batterispar funksjoner som dette.

 

Men både Symbian, Android tlf min og windows maskinene så kan jeg bestemme hvor aggressiv batterispar skal være og kan slå det helt av.

 

Dette har da ingenting med batterisparing på Android å gjøre.

 

Det Apple er gjør er permanent å redusere ytelsen på mobilen, på mine Android mobiler kan jeg selv tilpasse sparefunksjoner eller slå de av.

Tull, les artikkelen, de som byttet til nytt batteri fikk økt ytelse igjen, og min tidligere over to år iPhone 6S Plus hadde ikke det problemet. Forøvrig så HAR iPhone batterispar funksjon, cpu frekvens ble senket på min iPhone X fra 2064 til 1618, og på 6S Plus halvertes den fra 1840 til 911 Mhz.

 

Hva er du kjøper da egentlig ? 

 

Et større batteri, eller et batteri som inneholder elektronikk som ber mobilen ta seg sammen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...