LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hei, de eldre lavalampene som brukte E27 40 watt glødepære. Fantastiske, psykedeliske formskiftningerLavalampe klar/rød | Art. nr.: 440041 Ligder på den men er nok litt eldre utgave. Noen som har forslag hvordan man gjøre den til LED lavalampe? F.eks bruke LED rundstrålende E27 For problemet i dag er lavaen er for tykk for å få varmet den opp. Så trenger vel kanskje noe som er lettere en voks? Forslag hvordan man får slik lava effekt, må man bruke varmetråder eller kan man bruke luftbobler kanskje? Forslag? Nå har jeg også nyere Dekorasjonslampe Glitter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Skal du bruke LED i ein lavalampe så må du nok legge inn eit varmeelement eller liknande. Grunnen til at ein lavalampe oppfører seg slik som den gjer er at det er forholdsvis stor temperaturforskjell mellom opp og nede. Dersom du skal få til denne effekten så krever det at du har temperaturforskjell. Du kan sjølvsagt få til noke liknande med kald lampe, men heilt likt blir det ikkje. For eksempel kan du få til noke liknande med å legge gjennomsiktig slange som du fyller med farga vatn, og ved hjelp av ei lita pumpe, pumpe det farga vatnet f.eks. støtvis gjennom slangen. Men du får ikkje det same vilkårlige mønsteret. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Spiller ingen rolle lavalampen ikke blir hel lik, poenget er gjennbruke den slik den kan brukes, for nå har jeg kun 2 glødepærer igjen så er det kun LED\sparepærer igjen som vi har liggende. Det jeg lurer på er det farlig det som er inni lavalampen? At du vil fraråde å demontere den? For det står man ikke skal åpne\drikke innholdet, men usikker på om det er så farlig at hvis man tømmer det flytende i toalett eller ute så kan det være svært miljøskadelig. For vet ingen butikker\verksteder som på en fornuftig pris kan bytte innholdet for LED lys. Som du ser i videoen er det mulig å lage en billig lavalampe. Men jeg vet: Finner ikke ut hva det heter men det er en noe ligdene som bruker olje som drypper nedover der det er en slags vinmølle som man snur denne greia for å få dropene å gå ned ved hjelp av tyngderkaft. Tror der koditorfarge med matolje eller noe slikt eller vann, problemet dette slutter å fungere etter 1-2 år fordi oljen løser seg opp. Endret 21. desember 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå