Gå til innhold

Heve kjøp når nettbutikk ikke leverer


Engern

Anbefalte innlegg

Bestilte en vare den 15.desember

Butikken opplyser at leveringstid er 2-3 dager. Men nå den 21. Desember har jeg fortsatt ikke fått varen. Har purret på de flere ganger.

Sendte de en e-post i dag om at jeg vil heve kjøpet om de ikke leverer innen den 23. Desember.

Fikk da til svar at de kom da til å kreve meg for 99kr hvis jeg ikke hentet pakken når den kom.

Kan de kreve meg for 99kr for at de ikke overholder leveringstiden sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå burde butikken vertfall gi riktig informasjon, og spørre kundene om de vil kanselere? Men er vel ikke forbudt å gi dårlig kundeservice, greit nok hvis de skriver ut fraktseddel taper de penger på det. Men de bør vel også sjekke epost også, så de vet for er jo dumt å skrive ut fraktseddel og pakke klart, for så sier kundene de ikke vil ha varen på grunn av treg levering.

 

Til en annen gang ikke gidd å kjøp varer som ikke er på lager. Det gir deg bare problemer, har du mulighet å legge ønske du vil få epost når varene er på lager velg heller det. Så får du kjøpe da. Men husk prisen kan stige eller hvis det er få produkter kan varen fort bli utsolgt igjen vertfall hvis det er billig.

Lenke til kommentar

Nå burde butikken vertfall gi riktig informasjon, og spørre kundene om de vil kanselere?

 

Butikkene gir i 99% av tilfellene riktig informasjon. Problemet er at kundene ikke vet hva estimert betyr og de forstår ikke at det er greit å lese villkårene man godtar når man bestiller.

Lenke til kommentar

Er enig de gjemmer en del informasjon rundt betingelser, og pris, særlig mobilavtaler, men forbrukerrådet går fort på banen hvis noen butikker har litt useriøse betingelser, f.eks 500 kr i kanseleringsgebyr kun fordi å ungå feilbestilling er jo urimlig når de taper kun tid og fraktkostnader. Der kunne nok man ta saken til forbrukerrådet hvis ikke butikken\nettbutikken vil gå inn på detaljer hvorfor det skal koste så mye.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Leste vilkårene.

Der står det 2-5 dager leveringstid. Men det er visst 30 dager åpent kjøp, hvor de betaler tilbake for produkt og frakt. Så da er saken løst.

De fleste butikker betaler ikke returfrakt ved åpent kjøp. Gebyr for uavhentet pakke anses typisk som returfrakt. Du bør sjekke ut det også.
Lenke til kommentar

Du bestilte den 15. desember, som var en fredag. Det er ikke postgang lørdag og søndag. De fleste lager har arbeidsfri disse dagene. Leveringsløftet starter da tidligst mandag, og mest sannsynlig tirsdag. Hadde det vært ordinær postgang, så ville du hatt varen senest tirsdag 26. desember.

 

Det er derimot desember, og Posten har sprengt kapasitet. Siste frist for pakker før julaften var fredag 15. desember.

 

Ditt krav med frist 23. desember er urimelig, for det 1.) ikke er innenfor butikkens leveringsløfte, 2.) det er desember og du bestilte for sent, og 3.) 23. desember er en lørdag og det er ikke postgang på lørdager.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...