Engern Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Bestilte en vare den 15.desember Butikken opplyser at leveringstid er 2-3 dager. Men nå den 21. Desember har jeg fortsatt ikke fått varen. Har purret på de flere ganger. Sendte de en e-post i dag om at jeg vil heve kjøpet om de ikke leverer innen den 23. Desember. Fikk da til svar at de kom da til å kreve meg for 99kr hvis jeg ikke hentet pakken når den kom. Kan de kreve meg for 99kr for at de ikke overholder leveringstiden sin? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hvis pakken er sendt eller på vei å bli sendt, kan de nok ta fraktutgiftene ja. Så beste er å kanselere tidligst mulig for å ungå det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Sjekk villkårene til butikken. Leveringstid er stort sett estimert og ved å handle så godtar du slingringsmonn i leveringstiden. De fleste tar gebyr for uavhentede pakker ja, det står også i villkårene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 1: Les vilkårene. 2: Sjekk om 2-3 dager er anslag på når du skal motta varen, eller når de skal sende. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Nå burde butikken vertfall gi riktig informasjon, og spørre kundene om de vil kanselere? Men er vel ikke forbudt å gi dårlig kundeservice, greit nok hvis de skriver ut fraktseddel taper de penger på det. Men de bør vel også sjekke epost også, så de vet for er jo dumt å skrive ut fraktseddel og pakke klart, for så sier kundene de ikke vil ha varen på grunn av treg levering. Til en annen gang ikke gidd å kjøp varer som ikke er på lager. Det gir deg bare problemer, har du mulighet å legge ønske du vil få epost når varene er på lager velg heller det. Så får du kjøpe da. Men husk prisen kan stige eller hvis det er få produkter kan varen fort bli utsolgt igjen vertfall hvis det er billig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Nå burde butikken vertfall gi riktig informasjon, og spørre kundene om de vil kanselere? Butikkene gir i 99% av tilfellene riktig informasjon. Problemet er at kundene ikke vet hva estimert betyr og de forstår ikke at det er greit å lese villkårene man godtar når man bestiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Butikkene gjemmer i 99% av tilfellene riktig informasjon. Fixed Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Er enig de gjemmer en del informasjon rundt betingelser, og pris, særlig mobilavtaler, men forbrukerrådet går fort på banen hvis noen butikker har litt useriøse betingelser, f.eks 500 kr i kanseleringsgebyr kun fordi å ungå feilbestilling er jo urimlig når de taper kun tid og fraktkostnader. Der kunne nok man ta saken til forbrukerrådet hvis ikke butikken\nettbutikken vil gå inn på detaljer hvorfor det skal koste så mye. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Edit les denne: Test av nettbutikk-retur Enkelte nettbutikker bruker svært lang tid på å betale tilbake penger Store forskjeller når du benytter angreretten og sender pakker tilbake. Slik er det å handle hos små levrandører som amentio, netshop, deal, dustin home. Har aldri sjekket proshop men tror komplett og multicom er bedre på support. Lenke til kommentar
Engern Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Takk for tips! Leste vilkårene. Der står det 2-5 dager leveringstid. Men det er visst 30 dager åpent kjøp, hvor de betaler tilbake for produkt og frakt. Så da er saken løst. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Takk for tips! Leste vilkårene. Der står det 2-5 dager leveringstid. Men det er visst 30 dager åpent kjøp, hvor de betaler tilbake for produkt og frakt. Så da er saken løst. De fleste butikker betaler ikke returfrakt ved åpent kjøp. Gebyr for uavhentet pakke anses typisk som returfrakt. Du bør sjekke ut det også. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Noen betaler returfrakt, men da må du ha mottatt pakken først, da det ligger returslipp i den Blir den returnert uten at du henter pakken så må du betale frakten Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Du bestilte den 15. desember, som var en fredag. Det er ikke postgang lørdag og søndag. De fleste lager har arbeidsfri disse dagene. Leveringsløftet starter da tidligst mandag, og mest sannsynlig tirsdag. Hadde det vært ordinær postgang, så ville du hatt varen senest tirsdag 26. desember. Det er derimot desember, og Posten har sprengt kapasitet. Siste frist for pakker før julaften var fredag 15. desember. Ditt krav med frist 23. desember er urimelig, for det 1.) ikke er innenfor butikkens leveringsløfte, 2.) det er desember og du bestilte for sent, og 3.) 23. desember er en lørdag og det er ikke postgang på lørdager. 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Butikkene gjemmer i 99% av tilfellene riktig informasjon. Fixed På samme måte som bilprodusenter gjemmer spylevæsketanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå