G Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Rødt-politiker vil helst fjerne Stortingspolitikeres etterlønn:https://www.nrk.no/norge/rodt-politiker_-_-avgatte-politikere-bor-melde-seg-pa-nav-som-vanlige-folk-1.13834002 Hva mener folk på forumet her om dette saksforholdet? Endret 21. desember 2017 av G Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En ting skal de som er et stykke ut på venstresiden ha, de er vesentlig flinkere til å faktisk være villig til å gi opp egne fordeler som stortingspolitikere av prinsipielle årsaker. AtW Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En ting skal de som er et stykke ut på venstresiden ha, de er vesentlig flinkere til å faktisk være villig til å gi opp egne fordeler som stortingspolitikere av prinsipielle årsaker. AtW Det må da være en vits for det er overhodet ikke tilfellet. Artiklen har til og med et godt eksempel på utnyttelse av ordningen til det fulde fra en høyprofilert SV'er... Når dette "forslaget" kommer fra en tulling i Rødt, er det vel vitende at der blir aldri noe av det, så det er helt safe for ham å si det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En ting skal de som er et stykke ut på venstresiden ha, de er vesentlig flinkere til å faktisk være villig til å gi opp egne fordeler som stortingspolitikere av prinsipielle årsaker. AtW Det må da være en vits for det er overhodet ikke tilfellet. Artiklen har til og med et godt eksempel på utnyttelse av ordningen til det fulde fra en høyprofilert SV'er... Når dette "forslaget" kommer fra en tulling i Rødt, er det vel vitende at der blir aldri noe av det, så det er helt safe for ham å si det. Det virker som er tilfellet for meg, det er ganske konsistent venstre /ytre venstre som foreslår mindre frodeler for politikere, bare følg med på det litt framover. AtW Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Det er ikke så lett å være Robin Hood i Norge, for det finnes ingen fattige. Det finnes bare noen som har mer enn andre. Men Robin Hood er jo tidenes helt da. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Dette er i utgangspunktet et godt tiltak. Det er ingen grunn til at politikere skal skjermes fra et normalt arbeidsliv etter endt periode på Stortinget. Snarere tvert imot. Hvorvidt dette er heltemodig av Moxnes kan jo diskuteres. Dette er et strategisk trekk som han kan gjøre grunnet sitt eget partis svake posisjon på Stortinget. Rødt har tross alt kun én representant på Stortinget, nemlig han selv. Det er dermed enklere for Rødt å peke på alle andre, enn det er for partiledere med flere stortingsrepresentater å måtte bli upopulær blant sine egne. I tilegg har Rødt svært liten innflytelse, hvilket gjør at ytringen har liten annen effekt enn at han selv og eget parti oppnår god PR, samtidig som han beholder godene han allerede har. Hensikten her er ikke å endre systemet. Hensikten er å styrke sin egen posisjon. Husk at dette er politikk. Og les Machiavelli, så ser dere politikken i et nytt og noe mørkere lys. Endret 21. desember 2017 av Løgn Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En ting skal de som er et stykke ut på venstresiden ha, de er vesentlig flinkere til å faktisk være villig til å gi opp egne fordeler som stortingspolitikere av prinsipielle årsaker. AtW Nei! Rødt-politikeren slår bare seg selv på brystet, i trygg forvissning at forslaget aldri vil bli vedtatt. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Lurer på hva han hadde svart om noen kom med forslaget om å la han kutte sin etterlønn som ett eksempel til etterfølgelse for andre 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Fortsett gjerne å diskutere. Syntes aklla sin måte å stille spørsmål i innlegg #8 virket veloverveid. En lakmustest Hadde glatt valgt dette som beste svar om jeg hadde funnet knappen for det. Endret 21. desember 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Lurer på hva han hadde svart om noen kom med forslaget om å la han kutte sin etterlønn som ett eksempel til etterfølgelse for andre Dette er vel nesten så innlysende at jeg antar han vil gjøre det. Dette er den eneste risikoen han har tatt ved å trekke frem denne saken. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Og vi har noe å glede oss til. Hvor lenge varer slankekuren hans montro? Hvem skal han gi pengene til enn så lenge, som ikke beriker egen familie eller partitilknyttelser? Eller vil han være så "dum" at han gir pengene tilbake til statskassen. Gi pengene til statskassen Moxness Det skaper ihvertfall et snev av troverdighet. Endret 21. desember 2017 av G Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Mox har mer troverdighet enn mange av de andre som har mye mer makt. Høres ut som om folk rakker ned på fyren bare fordi de ikke liker Rødt. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Neida. Men vis oss det i praksis Moxness. Da kan andre dra lasset i samme bane, og stille spørsmål ved resten av gubber og kjerringer på Stortinget. Rødt har kanskje en eller to ting som er positivt, men så var det alt det andre de står for da Endret 21. desember 2017 av G Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Mox har mer troverdighet enn mange av de andre som har mye mer makt. Høres ut som om folk rakker ned på fyren bare fordi de ikke liker Rødt. Jeg vet ikke om du sikter til meg. Men Moxnes er ingen idiot. Jeg antar rett og slett at han tenker lenger enn saken gir uttrykk for. At politikk er et maktspill er ikke noe nytt. Det vi vet er at Rødt får positiv oppmerksomhet for dette. Det vi kan anta er at Rødts innflytelse på systemet er minimal. Som sluttsum står vi dermed igjen med et bra PR-stunt av Moxnes. Endret 21. desember 2017 av Løgn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Lurer på hva han hadde svart om noen kom med forslaget om å la han kutte sin etterlønn som ett eksempel til etterfølgelse for andre Dette er vel nesten så innlysende at jeg antar han vil gjøre det. Dette er den eneste risikoen han har tatt ved å trekke frem denne saken. Jeg tviler, det er enkelt å ta goder selv om man mener det er feil og det finnes mange grunner til å ikke si det ifra seg. Kudos til han om han faktisk gjør det, da fremstår det som litt mindre PR-stunt og litt mer noe han personlig står for og bak Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Mox har mer troverdighet enn mange av de andre som har mye mer makt. Høres ut som om folk rakker ned på fyren bare fordi de ikke liker Rødt. Jeg vet ikke om du sikter til meg. Men Moxnes er ingen idiot. Jeg antar rett og slett at han tenker lenger enn saken gir uttrykk for. At politikk er et maktspill er ikke noe nytt. Det vi vet er at Rødt får positiv oppmerksomhet for dette. Det vi kan anta er at Rødts innflytelse på systemet er minimal. Som sluttsum står vi dermed igjen med et bra PR-stunt av Moxnes. Om noe så rakker du opp på fyren Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En ting skal de som er et stykke ut på venstresiden ha, de er vesentlig flinkere til å faktisk være villig til å gi opp egne fordeler som stortingspolitikere av prinsipielle årsaker. AtW Nei! Rødt-politikeren slår bare seg selv på brystet, i trygg forvissning at forslaget aldri vil bli vedtatt. Det er mer enn andre gjør, som ikke engang støtter slike forslag. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå