Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er det sant at kvinner ikke liker menn som gir råd og skal fikse følelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dave chappelle viser tydelig det poenget med følelser vs mann og kvinne;

https://www.youtube.com/watch?v=ivUzfuuJNQI

jeg hadde ei kjæreste, som var skikkelig drama Queen.
prøvde først å kutt rett til Logic time men da fikk jeg et jævla rabalder!
omsider lærte jeg;
måte å få henne roet ned var alltid å begynne med en "mhm", "jeg forstår.." og "kjipt" osv.
når jeg hadde roet ned hennes følelser så kom hoved operasjonen; its Logic time!
da skinte jeg med logisk selvinnsikt og hun så på meg med trygge og "min helt" status.

videre oppdaget jeg at hun ble sur på meg hvis jeg ikke ga henne komplementer av å til,
og hun trodde jeg tok henne for gitt.
så jeg måtte da jevnlig komme med "nyvasket gulv" og "maten smakte godt" osv.
avverget meg mange konflikter bare der.
mannen i meg er så klart mer introvert og vet hva jeg er logisk god til og ikke,
og trodde oppriktig at hun forsto min verdsettelse for henne med mine enkle gester.

men jeg lærte hvordan mannen måtte være en utspekulert psykolog;
kvinnen måtte varmes og roes ned med "jeg forstår.." og "det er kjipt" og "mhm" forståelses fulle svar,
og deretter var det Logic time!
jeg prøvde engang å si svaret ut som fakta, men det responderte hun lite på,
så for å kunne skinne i min mannlige logikk måtte jeg skjule all logikk i emosjonelle spm av typen "er hun egentlig noe god venninne?".
så klart responderte hun med følelser og emosjonell selvbekreftelser,
og kunne da gå videre med alle slags ledende spm som var meget forutsigbare men tydeligvis noe hun likte å få bekreftet,
hun ville finne svarene selv uten å ha den påståelige logikk fra mannen i veien.

jeg liker å tenke det som at jeg(mannen) var der som logisk orientering for hennes følelser,
der kunsten var å ikke få henne til å føle seg tråkket på, men også få henne til å bekrefte sin egen logikk(som ligger dypt inne bak følelsene).

visste ikke at dette var hverdagslig kasus generelt.




 

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

 

Det er en uheldig trend at menn tror at de må være så følelseskalde og logiske, dette medfører at menn ikke føler at de kan åpne seg, for en ekte MANN gjør jo ikke sånt, i følge dere og biologi. Bare masse macho bullshit.

 

Det der høres ut som svada fra en kvinne som er bitter på menn. Ikke bra og utsagn som det der er halve problemet, det er ikke bare "macho bullshit" som skaper problemer skjønner du.

 

Det er fra en som ser menn for det de er; mennesker med følelser de også. Kommer slettes ikke fra bitterhet men medlidenhet og empati.

 

Edit: Er ingen vits i å diskutere forskjellene mellom menn og kvinner, jeg er fult klar over dem men mener fremdeles at menn trenger ett mykere sted å lande de også. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers, den 22 Des 2017 - 01:35, sa:

 

t_o_m_m_y, den 21 Des 2017 - 22:58, sa:

visste ikke at dette var hverdagslig kasus generelt.

 

 

 

 

 

Så slutt å involvere deg med den type usikre kvinner. 

 

er det som er målet da.

men noen møter man alltid på i dette stor samfunn.

vanskelig å ikke møte på sånn generelt i hverdagen.

i alle fall i disse tider med støtende mennesker overalt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at du blir antatt å være en del av statistikken som taler for "mørketallene" siden "samfunnet" er lagt opp slik at "menn ikke tørr", nesten uansett hva realiteten er.

 

Men du har rett, ingenting hindrer meg i å gjøre det, og det er nøyaktig det jeg gjør. Ingenting forandrer seg av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Alle er individer, å generalisere basert på kjønn, alder, osv. blir feil.

I utgangspunktet enig, men statistikken viser at kjønnene har tydelige og ulike egenskaper. Uansett: ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar

Det er en uheldig trend at menn tror at de må være så følelseskalde og logiske, dette medfører at menn ikke føler at de kan åpne seg, for en ekte MANN gjør jo ikke sånt, i følge dere og biologi. Bare masse macho bullshit.

 

Det der høres ut som svada fra en kvinne som er bitter på menn. Ikke bra og utsagn som det der er halve problemet, det er ikke bare "macho bullshit" som skaper problemer skjønner du.

Det er fra en som ser menn for det de er; mennesker med følelser de også. Kommer slettes ikke fra bitterhet men medlidenhet og empati.

 

Edit: Er ingen vits i å diskutere forskjellene mellom menn og kvinner, jeg er fult klar over dem men mener fremdeles at menn trenger ett mykere sted å lande de også.

 

Menn snakker også om følelser, men vi liker ikke å snakke om dem på samme måte som jenter. Når jeg har en "guttesnakk" så handler det om å få konstruktiv tilbakemelding og i liten grad å lufte seg litt. Når jeg har "jentesnakk" så gjelder det bare å høre på og jatte med, har ofte blitt møtt med en variasjon av "men det har ikke du noe med" når jeg har prøvd å gi tilbakemeldinger.

 

Med det sagt så er det to typer "jentesnakk" der den ene er en middelgreie. Da tar jentene kontakt med formål om å få tilbakemelding og hjelp. Som mann så er det viktig å klare å skille på disse to formene for følelsessnakk.

 

Det du karakteriserer som "macho" er ofte en gutts måte å slippe masse følelsessnakk i en form vi ikke liker som ikke gir oss noe.

 

Det er nesten som at mange jenter innbiller seg at gutter ønsker det samme som dem når det kommer til temaet og vil ikke akseptere at vi rett og slett ikke orker eller får noe ut av det.

 

Med det sagt så er det også individuelle forskjeller selvfølgelig, men stereotyper og generalisering eksisterer av en grunn.

 

Jeg ønsker å slippe å få "du trenger jo ditten/datten" presset ned i halsen når det ikke er tilfelle.

 

Forresten så er det ofte de mest "macho" guttene som snakker om følelser med hverandre etter min erfaring. Det er vi som virker mest unngående som klarer å snakke mest fornuftig med hverandre og faktisk få noe skikkelig ut av det.

 

PS; Jeg lekte med Barbie-dukker når jeg var sammen med jentene når jeg var liten.

Lenke til kommentar

 

Alle er individer, å generalisere basert på kjønn, alder, osv. blir feil.

Det er rett, fordi det er monumentale forskjeller på kvinners og menns psyke.

 

På menn og kvinners fysiologi og tildels psyke ja, men hvorvidt et individ har behov for å snakke om følelser, problemer osv. eller ei kan ikke generaliseres på kjønn. Jeg kjenner mange kalde kvinner og mange følsomme menn.

 

Men helt enig i at det er kjønnsmessige forskjeller også på psyke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg så en post på facebook for ikke så lenge siden, og jeg syns den er ellers passende inn her. om ei jente som skrev om ovner og ønsket å vite hvordan watt fungerer i forhold til varme ovnen gir ifra seg fordi det er kaldt i huset, og sikringen gikk.

Så dette er noe jeg føler mange menn feiler å se når de svarer på slike ting. De ser problemet altså i dette tilfellet, kaldt hus, sikringen som går, og evt noe om denne ovnen. og svarene til disse gubbene var litterally det. 

Sånn gjør du for å fikse sikringskapet ditt. Skrev 3 i kommentarfeltet.

Sånn gjør du for å fikse deg en ny billig ovn skrev 4 stykker.

Og de siste 2 lurte på hvilke varme kvalifisering huset hadde, fordi de tenkte at isolering var på sin plass. 

Ingen prøvde å svare på hvilken relasjon det var mellom watt og varmen ovnen gav fra seg. 



Så jeg tror ikke dette handler noe særlig om personen vil ha råd eller fikse følelser eller ikke. Dette har heller noe med om du forstår hva personen spør etter. I dette tilfelle spør personen om kunnskap om watt, ikke hvordan fikser jeg problemet med at sikringen går, hun har tydeligvis en mann som tar seg av sånt uansett. Men fortsatt så svarer "menn" hvordan fikse problemet.

Plassér i innlegg

Dette er generelt hva jeg ser også rundt omkring. Ser nære bekjente som sliter med angst feks, også når de prøver å lære mer om angst og hvordan det fungerer og prøver å prate med partneren sin om det. Så prøver partneren å fikse angsten, istedenfor hva partneren ønsker at du skal gjøre altså å prøve å forstå angsten, hvor kommer angsten fra, og ønsker at du skal prøve å føle på de følelsene personen med angsten føler på. ^^

post-364102-0-55606500-1514164416_thumb.png

Endret av Andysowhatgg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er en uheldig trend at menn tror at de må være så følelseskalde og logiske, dette medfører at menn ikke føler at de kan åpne seg, for en ekte MANN gjør jo ikke sånt, i følge dere og biologi. Bare masse macho bullshit.

 

So you're calling me macho bullshit , huh ?

 

Sincerely , Chuck Norris :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...