blablebla Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hei. Jeg kjøpte en demo-PC fra Komplett for ca. 2 uker siden (04.12.2017), som jeg fikk den 06.12.2017. PC-en fungerte helt greit fram til i dag (20.12.2017), hvor jeg fikk opp "Please select boot device", eller lignende, som tilsier at PC-en ikke får kontakt med harddisken som operativsystemet ligger på (SSD). Jeg har ikke lyst til å fikle med PC-en i tilfelle dette ødelegger sjansen for en evt. angrerett/reklamasjon. Datamaskinen er av merke Acer (stasjonær), det vil si at det ikke er en såkalt Komplett-PC. Komplett har en egen side med informasjon om produkter fra Acer, men som sagt er dette er en demovare. Jeg lurer på hva mulighetene og rettighetene mine er i dette tilfellet, og hva jeg burde gjøre? Hvis jeg har mulighet, så har jeg lyst til å returnere og få pengene tilbake. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Ta kontakt med komplett, si det som det er Altså både at den er defekt og at du angrer, du har 45 dagers angrefrist og de sier ingenting om at det ikke gjelder demo-produkter. Bør være problemfritt. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Demovarer faller ikke under Kompletts frivillige returrett, kun under den lovfestede angreretten vi har ved fjernkjøp. Angreretten opphørte 20. desember. Her må du benytte deg av reklamasjonsretten. Endret 23. desember 2017 av Dragen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Demovarer faller ikke under Kompletts frivillige returrett ... Hvor står det? Under Komplett sin info om "45 dager ÅPENT KJØP med FRI RETUR" er det kun oppgitt: Følgende unntak har kun 14 dagers angrerett: - Produkter kjøpt med abonnement (mobiltelefoner, nettbrett, GPS med simkort o.l) - Datamaskiner montert for kunde (Komplett-PC) - Spill og programvare der forseglingen er brutt. - Personlige hygieneartikler https://www.komplett.no/kundeservice/produkthjelp-og-retur/%C3%A5pent-kjoep/ Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Blir det ikke feil å snakke om benyttelse av angrerett all den tid produktet ikke fungerer? Det riktige her må være en reklamasjonssak. Endret 9. januar 2018 av Vegard# Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg har prøvd meg på angrerett på et produkt med skade, kjøpt hos Komplett. Det gikk ikke, fikk ikke DOA, måtte fint bruke reklamasjonsretten... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hei. Jeg kjøpte en demo-PC fra Komplett for ca. 2 uker siden (04.12.2017), som jeg fikk den 06.12.2017. PC-en fungerte helt greit fram til i dag (20.12.2017), hvor jeg fikk opp "Please select boot device", eller lignende, som tilsier at PC-en ikke får kontakt med harddisken som operativsystemet ligger på (SSD). Vær forsiktig å sjekk dette ikke er brukerfeil prøv å reinstallere operativsystemet først antakelig enten SSD disken som er ødlagt eller feil på windows installasjonen hvis det blir testet ok hos komplett kan du risikere å måtte betale frakt begge veier + 450 kr eller mere for testgebyr så var jeg deg sjekk at SSD disken er helt død. Tror hvis du er uheldig med SSD disken blir det bytte ikke heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå