Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Angrerett eller reklamasjon på demo-PC fra Komplett


blablebla

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte en demo-PC fra Komplett for ca. 2 uker siden (04.12.2017), som jeg fikk den 06.12.2017. PC-en fungerte helt greit fram til i dag (20.12.2017), hvor jeg fikk opp "Please select boot device", eller lignende, som tilsier at PC-en ikke får kontakt med harddisken som operativsystemet ligger på (SSD).

 

Jeg har ikke lyst til å fikle med PC-en i tilfelle dette ødelegger sjansen for en evt. angrerett/reklamasjon. Datamaskinen er av merke Acer (stasjonær), det vil si at det ikke er en såkalt Komplett-PC. Komplett har en egen side med informasjon om produkter fra Acer, men som sagt er dette er en demovare.

 

Jeg lurer på hva mulighetene og rettighetene mine er i dette tilfellet, og hva jeg burde gjøre? Hvis jeg har mulighet, så har jeg lyst til å returnere og få pengene tilbake.

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demovarer faller ikke under Kompletts frivillige returrett ...

Hvor står det? Under Komplett sin info om "45 dager ÅPENT KJØP med FRI RETUR" er det kun oppgitt:

 

Følgende unntak har kun 14 dagers angrerett:

 -   Produkter kjøpt med abonnement (mobiltelefoner, nettbrett, GPS med simkort o.l)

 -   Datamaskiner montert for kunde (Komplett-PC)

 -   Spill og programvare der forseglingen er brutt.

 -   Personlige hygieneartikler

 

https://www.komplett.no/kundeservice/produkthjelp-og-retur/%C3%A5pent-kjoep/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

 

Hei. Jeg kjøpte en demo-PC fra Komplett for ca. 2 uker siden (04.12.2017), som jeg fikk den 06.12.2017. PC-en fungerte helt greit fram til i dag (20.12.2017), hvor jeg fikk opp "Please select boot device", eller lignende, som tilsier at PC-en ikke får kontakt med harddisken som operativsystemet ligger på (SSD).

Vær forsiktig å sjekk dette ikke er brukerfeil prøv å reinstallere operativsystemet først antakelig enten SSD disken som er ødlagt eller feil på windows installasjonen hvis det blir testet ok hos komplett kan du risikere å måtte betale frakt begge veier + 450 kr eller mere for testgebyr så var jeg deg sjekk at SSD disken er helt død. Tror hvis du er uheldig med SSD disken blir det bytte ikke heving av kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...