pgdx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei... Jeg prøver å lage et slags nyhetsopplegg der hvem som helst (så lenge de har passord) kan legge inn nyheter. Det er bare en ting som ikke er som det skal, og det er at jeg includer en fil som heter news.txt, og den skal displaye alle nyhetene fra nyest til eldst. Men når jeg bruker fwrite, legger den inn neste linje nederst i filen. Det eneste jeg ønsker er at den begynner å skrive øverst i filen, og flytter det som allerede står i filen nedover. Dårlig forklart, men håper dere skjønner... Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det er jo bare å lese inn hele fila i et array, legge til det du skal øverst i arrayet, og så skrive hele greia tilbake. ... Eller lære seg MySQL, og gi blanke i hele problemstillingen... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 ... Eller lære seg MySQL, og gi blanke i hele problemstillingen... Som han ikke-Berg i pizzagjengen sa: "Ofte er det ikke selve målet med reisen som er poenget, men selve reisen." Det letteste ville vært å droppe det hele, det beste er nok å bruke MySQL, siden jeg faktisk har det installert og bruker det til phpBB2-forumet... Problemstillingen er ikke til å droppe, men selve poenget. Prøver å lære meg php skikkelig. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 i såfall som hajejan sier: *) lese fila inn i en array *) åpne fila for skriving *) skriv inn ny nyhet *) skriv inn gamle nyheter *) lukk fila Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Eller, som vil være raskere og enklere, lese filen til et array og reversere det: $innlegg = array_reverse(file(news.txt)); Da slipper du å lese fila inn før du skriver til den. Bare legg til nyhetene på slutten. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Slik ble det: $insert = $newhot; $filepath = "news.txt"; if(file_exists("$filepath")){ $buffer = file_get_contents($filepath); } $fp = fopen("$filepath", 'w'); fwrite($fp,"$insert" . "$buffer"); fclose($fp); echo "Written <i>$newhot</i> into newsfile."; } EDIT: $newhot er altså nyheten som blir skrevet inn. Endret 11. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå