asdfAudi Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hei, har nå endelig fått litt tid til overs slik at jeg får sett så smått på hva som feiler bilen min. Får problemer med at bilen går inn i jacking mode under langkjøring, ta å kjøre E6 til Hamar o.l. Da begynner den gule lampen i dashbordet og blinke, da har den også gått i jacking mode. Da under kjøring har jeg den somoftest i allroad, men samme i hvilken stilling jeg har den, vil den gå opp til comfort. Har prøvd det som står i instruksjonsboka og stoppe opp og vente litt, uten hell. (Må stoppe og starte bilen på nytt) Har sjekket alt fra luftbelger til kompressor uten å finne noe lekkasje/svakheter her. Står da igjen med sikring/relee. Men sliter STORT med å finne dette noen plasser på nettet? Kan kanskje ha en aning med et relee eller sikring da forrige eier hadde problemer med luftbelgene bak. Han byttet da disse før jeg tok over bilen. Hvis det ikke er et relee, kan det være en sensor en plass som er dårlig? Kan det være en av de nivåsensorene som ikke fungerer som de skal? Er egentlig ingen ting som henger på greip for min del, da jeg fint kan kjøre småkjøring uten at det skjer noe. Men det kan også samtidig kjøre ganske lenge på f.eks. E6 før den kommer, og plutselig kan den komme med en gang. Noen som tilfeldigvis vet om lokasjonen av dette releet eller sikring? Det er en tyskimportert bil :-) Håper på raskt svar ? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Jacking mode skal ikke komme på under kjøring, det er klart. Faktisk skal det gå av av seg selv når man begynner å kjøre om man glemmer det i jacking mode hvis man har skiftet hjul, bremseklosser eller hva det måtte være. Tviler på at det er sikring eller relé, da burde det ikke gå seg til om du stopper og starter igjen. Et sted å starte er å søke etter feilkoder med en såkalt VAG-COM. Hvis du ikke har det selv, snakk med andre Audi eiere i nærområde, så tipper jeg at noen som har. Tar bare et noen få minutter å søke igjennom etter koder. Pass på at du enten får utskrift eller tilsendt tekstfila som blir lagret etter søk (den er lang). Endret 20. desember 2017 av Thunderhead 1 Lenke til kommentar
asdfAudi Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Update: gikk nå over igjen etter lekkasjer med tips fra min onkel som har hatt identisk bil selv. Dette er da 3 gangen jeg går gjennom. Var enda nøyere denne gangen. Fant nå lekkasje i venstre luftbelg bak. Den er lokalisert der luftslangen går inn (i koblingen som skal "tette" mellom gods og slangen) Kan dette kanskje ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Når bilen har stått noen dager, er den lavere venstre bak enn ellers? Tviler på at det er dette som fører til jacking mode slår seg på, ville ha gjort et øk etter feilkoder. Lenke til kommentar
asdfAudi Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 problemet er vel da at lekkasjen var så liten, at jeg ikke har lagt merke til det. Har nå da fikset dette. Har hørt litt rundt angående vagcom som da blir neste steg, men har ikke fått noe svar enda.(verksteder etc) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Tror ikke verksteder bruker vagcom, det er et tredjeparts produkt utviklet av Ross-Tech. http://www.ross-tech.com/vag-com/ Lenke til kommentar
Audi 2.7dan Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Hei. Nå begynner denne å bli litt gammel. Men har du funnet ut problemet du hadde? Jeg har noe av samme feil selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå