Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan en gutt falle om etter å ha spiilt PC i 40 timer?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

De som ønsker enkle svar på alt, her er et: Hvis man holder hodet under vann i 10 minutter uten noen som helst av hjelpemidler, da drukner man.

Sitte å spiller i 48 timer sier seg jo selv at ikke er bra, kroppen får ikke noe næring, den trenger væske og blodsirkulasjonen ender som nevnt med døden i de mest ekstreme tilfellene.

Lette på kroppen tar ingen skade av, er ikke overraskende at arbeidslivet har pålagte pauser.

Næring er ikke akkurat noe man burde trenge kurs i, energidrikker er sukkerbomber som har ingen positive effekter, vann fra krana har større nytte, og ostepop står vel ikke høyt på ernæringspyramiden heller.

Så noen enkle grep kan løse veldig mye.

Å game i 48 timer er jo helt normalt, svært mange gjør det. Å sitte i samme poisjon i 48t er ikke bra nei. Men kan det virkelig få en så fatal slutt? Høres ganske sykt ut at en kan falle om etter å ikke ha fått næring på 48t.

Anonymous poster hash: b6cba...b99

Ingenting er normalt fordi "mange gjør det". Det dør 3000 mennesker av sult på denne kloden hvert døgn, burde det være normalt ?

Søvn er også en viktig del av dette her, går man uten næring et par dager samt søvnløs, da er er sterkt redusert, det gjelder både fysisk og psykisk. Jeg har vært i bakken, kjenner flere som har enten i jobb sammenheng eller skole kjørt seg selv så hardt at de også har gått i bakken, uansett hvor moro ting er. 

Min personlige rekord er 5 døgn søvnløs, og den siste dagen var som som å være en del av second shooter game, ikke den som spilte. Har gamet mye tidligere, så ikke ukjent.

Joda, men vil en normal person uten næring i 40t også falle om? Vedkommende må vel ha hatt en sykdom i bunn der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste unge folk burde greit tåle et par døgn, men det kommer jo selvsagt på hva som er status i utgangpunktet og individuelle variasjoner. Det er forskjell på en veltrent og uthvilt atlet med god ernæringsstatus og en sofapotet som lever på pizza og cola. 

Lenke til kommentar

De fleste unge folk burde greit tåle et par døgn, men det kommer jo selvsagt på hva som er status i utgangpunktet og individuelle variasjoner. Det er forskjell på en veltrent og uthvilt atlet med god ernæringsstatus og en sofapotet som lever på pizza og cola. 

Jeg vil si at 2 døgn er drøyt da basert på egen erfaring. Etter de nevnte 18 timene, så begynte det å gå utover synet til en viss grad, som en først merket skikkelig når en lukket øynene etter å ha lagt hode på soveputen. Også responstiden mot slutten gikk det utover. Dette var da en nestendøgning som startet på lyse dagen og som varte til ca. kl 08 om morgenen.

Og dette var attpåtil med litt sjokolade og vann, som jo må være en ideell hvilediett siden det er så rikt på fett og sukker. Ihvertfall en diett man burde tåle noen døgn uten å ta alvorlig skade av det.

Lenke til kommentar

Ingenting er normalt fordi "mange gjør det". Det dør 3000 mennesker av sult på denne kloden hvert døgn, burde det være normalt ?

Søvn er også en viktig del av dette her, går man uten næring et par dager samt søvnløs, da er er sterkt redusert, det gjelder både fysisk og psykisk. Jeg har vært i bakken, kjenner flere som har enten i jobb sammenheng eller skole kjørt seg selv så hardt at de også har gått i bakken, uansett hvor moro ting er. 

Min personlige rekord er 5 døgn søvnløs, og den siste dagen var som som å være en del av second shooter game, ikke den som spilte. Har gamet mye tidligere, så ikke ukjent.

Har hatt 8 timer pluss nattevakter døgn etter døgn (hvor sjefen sa at nå kan vi ikke la deg jobbe flere døgn i strekk pga. det er strengt ulovlig), så kjenner meg mildt igjen i den der følelsen hvor man blir likeglad, og bare kan fortsette og fortsette noen timer ekstra uten at en merker særlig til det. En slags nummenhetsfølelse, veldig skummelt i grunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt mange ganger i 48 timer. Er greit å reise seg opp, og bevege seg etter hver runde/ting du har gjort i spillet. Da er det også greit å hente litt ekstra drikke, trekke litt frisk luft i 5 min eller noe. ^^

I 5 min bare? Er ikke det sykt lite? Spesielt mtp på at du spiller 48 timer i strekk.

Hvis 1 "runde" varer i 40-60 min, er da greit å ta seg en 5 minutters pause ca hver 60min, og bare strekke på beina og armene (trenger ikke å reise seg opp) ca hver 15-20 min. Ihvertfall de tipsene jeg har fått av både lege og fysioterapeut. Og drikke vann er mye bedre enn å drikke energidrikk (selv om jeg burde følge det selv). Energidrikk (koffein) øker bare pulsen, og har man høy puls pga intenst spilling, så er ekstra koffein det siste du trenger.

Men er lenge siden jeg faktisk har spilt i 48 timer, det lengste jeg har spilt i det siste må vel være ca 30 timer. Men det er mest pga angst og lite lyst til å dra ut og besøke noen.

Jeg har vært våken i 72/80 timer én gang, aldri mer. Etter ca 72 timer så begynte jeg å se lys og skygger når det var mørkt, har lest om andre som har opplevd det samme. Jeg hadde også da spist veldig lite på 3-4 dager, og drukket kun litt energidrikk, vann og brus.

Jeg har også ofte gått uten mat i nesten 48 timer, jeg blir utrolig slapp og synet begynner på en måte å "fuske". Og jeg ligger da mest i senga uten energi. Men det er pga psykologiske utfordringer. 

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å gå uten vann i 24 timer, tror jeg kun greide 22 timer. Aldri på ny, det ga skikkelig skallebank  :)

Da skal jeg heller forsøke å gå uten mat så lenge eller lengre.

Du sier at du kun inntok flytende, da tror jeg det hadde skreket i tarmene mine. Du nevner energidrikk, vann og brus. Hadde det kun vært brus som var karbohydratkilden min, så tror jeg at jeg hadde følt meg svært uvel. Men man vender seg til det meste, eller? :emoticon med utstrakt pekefinger på tverrs som som dras opp og ned over leppene: (brrrrr)

austin-powers-the-spy-who-shagged-me.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Men hvor farlig er fysisk inaktivitet da? Leser man div artikler så skulle man jo tro at det er farligere enn røyk.

Hvordan måler du artiklene som du leser opp i mot hverandre da?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...