Drogin Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Kjenner dere til eksisterende eller fremtidige stemningsfulle og rolige spill?Med det, mener jeg ikke nødvendigvis at de alltid er rolige. Tvert imot, noe mål og mening og litt action må det jo være. Men den type "følelse" jeg sikter til: - Firelink Shrine eller Majula i Dark Souls 2 og 3. Følelsen av trygghet og tristhet og håpløshet, og pen grafikk, og strålende soundtrack, mens man kan slappe av og tasse rundt og utforske. - Gothic 2(og delevis 3), hvor etter å ha clearet en area, følte seg trygg, og kunne vandre rundt i en veldig vakker og detaljert verden. - Witcher 3 fikk det til delevis ved Skellige føler jeg, med fin natur, grafikk og "chill" soundtrack. Gjerne spill som klarer å ta dette konseptet enda lenger, men uten å bli kjedelig. Kan gjerne ha store kontraster mellom action og dette. Endret 20. desember 2017 av Drogin Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg var veldig gla i Fallout 3, som var mitt første møte med den verdenen. Fallout:Las Vegas mener mange er bedre. Det er ihvertfall store åpne verdener, med masse å se på, mennesker å møte og ting å gjøre. Er kanskje ikke alltid trygg ute i ødemarken, men stemningsfullt er det definitivt. Kanskje ikke helt det du jakter på, men jeg har kost meg stort i det universet Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 The last of us er et spill du bør vurdere, oppfølgeren kommer forhåpentligvis i løpet av 2018. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Bloodborne? Det har du sikkert spilt allerede. Egentlig en litt vanskelig bestilling, siden det er få spill som spikrer stemning så godt som de spillene du nevner. Når man snakker om atmosfære i spill tenker jeg ofte på Metro-spillene. De har skapt en helt fantastisk post-apokalyptisk verden i t-banenettverket til Moskva, og det er mange rolige sekvenser mellom skytingen der man bare kan kjenne på den ekle stemningen. Edit: The Last of Us var også et veldig godt forslag som jeg burde ha tenkt på. Endret 20. desember 2017 av Spartapus Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 The Last of Us var også et veldig godt forslag som jeg burde ha tenkt på. For meg er det et sånt spill som jeg skulle ønske at man kunne glemme helt, bare for å ha muligheten til å oppnå den enestående innlevelsen og den helt unike opplevelsen en gang til. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 TES: Oblivion/Skyrim Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg var veldig gla i Fallout 3, som var mitt første møte med den verdenen. Fallout:Las Vegas mener mange er bedre. Det er ihvertfall store åpne verdener, med masse å se på, mennesker å møte og ting å gjøre. Er kanskje ikke alltid trygg ute i ødemarken, men stemningsfullt er det definitivt. Kanskje ikke helt det du jakter på, men jeg har kost meg stort i det universet Har spilt både fallout 3 og 4. Siste synes jeg ble kjedelig, men 3 var bra. Men synes dessverre ikke de klarer å spikre stemning på samme måte som de jeg nevnte. Jeg ser på fallout mer som sandkasse spill Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Nå er jeg ikke helt på bølgelengde med deg hva angår stemning, tror jeg. Min oppfatning er at store, åpne spill har motsatt effekt, det blir mindre stemning i spillet. Synes Adventure spill og mindre indiespill ofte er best på stemning. Slik som Broken Sword, Journey, Abzu, The Unfinished Swan, Brothers: A Tale of Two Sons, m.m. Synes også Witcher 1 er best på stemning av Witcher spillene, men de er alle bra. Mange sier de liker stemningen og følelsen av å traske rundt i Zelda Breath og the Wild. NieR Automata vandret jeg rundt i timesvis og hørte på musikken. Besteste soundtracket. The Last Guardian kanskje? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Jeg synes Risen var utrolig stemningsfullt og godt laget. Siden du liker Gothic har du sikkert prøvd det, men hvis ikke synes jeg absolutt du bør. I motsetning til anmelderne så storkoste jeg meg med oppfølgeren og. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Nå er jeg ikke helt på bølgelengde med deg hva angår stemning, tror jeg. Min oppfatning er at store, åpne spill har motsatt effekt, det blir mindre stemning i spillet. Synes Adventure spill og mindre indiespill ofte er best på stemning. Slik som Broken Sword, Journey, Abzu, The Unfinished Swan, Brothers: A Tale of Two Sons, m.m. Synes også Witcher 1 er best på stemning av Witcher spillene, men de er alle bra. Mange sier de liker stemningen og følelsen av å traske rundt i Zelda Breath og the Wild. NieR Automata vandret jeg rundt i timesvis og hørte på musikken. Besteste soundtracket. The Last Guardian kanskje? Nei, jeg er delevis enig med deg. Derfor jeg listet opp Gothic 2 og Dark Souls. Når jeg tenker meg om er det kanskje Witcher 2 som gjorde det best på setmning(av Witcher-spillene), når man gikk rundt i "fredlige" Flotsam med dette soundtracket: The Last Guardian og The Last of Us tror jeg er gode forslag, men eier dessverre bare en PC :/ Endret 20. desember 2017 av Drogin Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Er nesten verdt å kjøpe inn en ps4pro bare for historien til the Last of Us. Nå kommer jo snart oppfølgeren også. Red Dead Redemption sin oppfølger kommer og Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Stardew Valley 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Viss du spiller på PC eller Xbox 360 / One,sjekk ut Ori and the Blind Forest,veldig stemningsfullt og bra menge utforskning og action. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 I disse dager koser jeg meg veldig med å seile rundt på havet i AC: Black Flag, som også er gratis på uplay nå, veldig god stemning å bare seile rundt å høre mannskapet synge sjømannsviser. For øvrig er spillet best om man bare holder seg på båten 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå