ilpostino Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 jeg ser på noen maler i Bootstrap og der er det brukt ./ først i enkelte av lenkene? Jeg har ikek fulgt så mye med i alle oppdateringene som har kommet med HTML 5 så da lurer jeg på hva som er hensikten med dette. Eksempel er under. <link rel="stylesheet" href="./bootstrap/bootstrap.css" media="screen"> Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 jeg ser på noen maler i Bootstrap og der er det brukt ./ først i enkelte av lenkene? Jeg har ikek fulgt så mye med i alle oppdateringene som har kommet med HTML 5 så da lurer jeg på hva som er hensikten med dette. Eksempel er under. <link rel="stylesheet" href="./bootstrap/bootstrap.css" media="screen"> Jeg har ikke fulgt med, men "./bootstrap/bootstrap.css" betyr det samme som "bootstrap/bootstrap.css" (og har gjort det ganske lenge). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Svaret er som over. Det har ingenting med css å gjøre, men er sånn en PC fungerer. To punktum er mappen over, ett punktum er den mappen man allerede er i. Det siste er naturlig nok mindre brukt, ettersom det at man går ut i fra der man er, ofte er implisitt. Derfor er det ikke alle som vet det. Endret 20. desember 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Det brukes for å referere relativt til filen. Søk på relative og absolutte stier så skjønner du hva dette er. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg er kjent med at man bruker både et og to punktum på Linux og Windows for å bla i mappestrukturen men et øyeblikk så jeg for meg det var en referanse til "roten" på domenet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Roten refereres til med / uten punktum foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå