DD- Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Får ikke ut disse to skruene som sitter på døra. Har prøvd å : banke inn større bits, bruke tang, varme opp/olje, skrueavtrekker fra biltema, borre. Noen som vet om andre måter å få de ut? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Grisepikk bør fungere. Det er en slags skru, men gjenget andre veien. Så når du kjører skrumaskinen "ut" borer den seg inn i skruen og når det er nok motstand vil den opprinnelige skruen skrus ut. Endret 20. desember 2017 av Minus 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Du har jo nesten løst det. Et litt større bor og hodet faller av. Deretter må du finne ut gjengestørrelsen, finne et bor som passer til det, og bore ut resten av skruen som sitter igjen inne i kassen. Deretter gjenge opp nytt. Pass på at du får rette gjengestigning. Kan være smart å kjøpe nye skruer fra originalforhandler, med de kan du måle diameter og stigning. 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Skjære opp rundt, fjerne skruen og sveise på ny plate. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg ville ha forsøkt å skjære spor til flattrekker først - men hvis de sitter så hard er det mulig det ikke er nok gods igjen til at det går. 1 Lenke til kommentar
DD- Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Fikk de endelig ut Brukte et sett fra jula, hvor man har et bor og en uttrekker som tilsvarer omtrent samme størrelse. -Borret mer først -Banket først inn uttrekkeren, for deretter å presse den mer inn samtidig som jeg vridde den mot klokka. Her er link til settet hvis noen skulle ha bruk for det: https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/gjengeverktoy/Skrueuttrekkere-og-muttersprekkere/skrueuttrekkersett-189002/ Endret 21. desember 2017 av DD- 2 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Glimrende, intet er bedre enn det. Men hvordan klarte du først å herpe skruene da? Min erfaring er at slike grisepikker ikke funker på bolter som sitter såpass hardt at hodet blir rundet. Lenke til kommentar
DD- Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Glimrende, intet er bedre enn det. Men hvordan klarte du først å herpe skruene da? Min erfaring er at slike grisepikker ikke funker på bolter som sitter såpass hardt at hodet blir rundet. Når jeg prøvde å fjerne skruen til og begynne med så var det ikke nok kraft, så bitsen snurret bare rundt. Jeg prøvde da å presse mer inn for å fjerne den, men dette gjorde det bare verre og mønsteret ble helt ødelagt. Litt rart at den satt så hardt egentlig, men kan kanskje være på grunn av kulden, samtidig som det er "locktite" på skruen. Endret 21. desember 2017 av DD- Lenke til kommentar
Indian Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Dette verktøyet svikter aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå