Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Få ut skrue med ødelagt spor

DD-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo nesten løst det. Et litt større bor og hodet faller av. Deretter må du finne ut gjengestørrelsen, finne et bor som passer til det, og bore ut resten av skruen som sitter igjen inne i kassen. Deretter gjenge opp nytt. Pass på at du får rette gjengestigning. Kan være smart å kjøpe nye skruer fra originalforhandler, med de kan du måle diameter og stigning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk de endelig ut :w00t:

Brukte et sett fra jula, hvor man har et bor og en uttrekker som tilsvarer omtrent samme størrelse.

-Borret mer først

-Banket først inn uttrekkeren, for deretter å presse den mer inn samtidig som jeg vridde den mot klokka. 

Her er link til settet hvis noen skulle ha bruk for det: https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/gjengeverktoy/Skrueuttrekkere-og-muttersprekkere/skrueuttrekkersett-189002/

post-444354-0-25099200-1513881462_thumb.jpg

Endret av DD-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glimrende, intet er bedre enn det. Men hvordan klarte du først å herpe skruene da? Min erfaring er at slike grisepikker ikke funker på bolter som sitter såpass hardt at hodet blir rundet.

Når jeg prøvde å fjerne skruen til og begynne med så var det ikke nok kraft, så bitsen snurret bare rundt. Jeg prøvde da å presse mer inn for å fjerne den, men dette gjorde det bare verre og mønsteret ble helt ødelagt. 

Litt rart at den satt så hardt egentlig, men kan kanskje være på grunn av kulden, samtidig som det er "locktite" på skruen.

Endret av DD-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...