NTB - digi Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Oslo kommune faser ut IT-driften Lenke til kommentar
Hansen Thomas Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Antar Sopra Steria skal tjene penger på avtalen, så er det da stordrift som skal gjøre at det allikevel skal lønne seg, kostnader forbundet med ansatte eller noe annet? Man kunne jo sett for seg en endring internt om man trenger en kursendring for å levere bedre tjenester rimeligere? 1 Lenke til kommentar
EysteinHS Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hvor mange i kommunen mister jobben som følge av dette? Jeg ser for meg ta det er ett betydelig antall som jobber med drift og infrastruktur i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 I tillegg vil Sopra Steria levere transformasjons- og innovasjonstjenester til kommunen innen driftsområdet. Et revelusjonerende og futuristisk konsept altså. Siden Oslo nå flytter sitt interne fokus fra produksjon til innovasjon og styring, En kommune som bedriver innovasjon og styring... ? må kommunen gjennom en større omstillingsprosess. Det er opprettet et eget transformasjonsråd for driftsområdet, ledet av Sopra Steria, som skal holde i transformasjonsprosessen kommunen skal igjennom. ...neida, det er nok de eksterne konsulentene som sitter ved roret. Betryggende, slikt har vel aldri gått galt tidligere. Lenke til kommentar
Kjell-Erik Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Vil vel anta at Sopra Steria ikke gjør dette gratis, så en god del av de 80% vil jo isteden gå til denne avtalen. Lurer på hvor mye det egentlig er å spare. Er vel mange som har brent seg på dette før..... Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 "...Frigjøre midler til tjenesteutvikling" 80% av 1.3mrd er 1,04mrd. Dvs at Sopra Steria skal kunne levere akkurat samme nivå av drift og vedlikehold til mindre penger enn 1,04mrd/årlig. Hvis det er en driftsgevinst, er det nogenlunde optimistisk å tro at de millionene fortsatt blir værende i IT-avdelingen til "tjenesteutvikling" og ikke blir ført ut av IT og inn i pensjonister eller barnehager eller hva enn de gjør. De bare sier floskler som "dere må lære dere å gjøre mer med mindre" eller tilsvarende. Lenke til kommentar
NFNGOW6W Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Heftig! Gratulerer til Sopra Steria for å ha skaffet seg enda en melkeku fra det offentlige. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Faser ut ITdriften? Skal ikke IT driftes lengre? Kanskje bedre med Setter ut? Setter bort? Flagger ut? Jeg håper forresten jeg ikke får Sopra Steria. Tror ikke det finns vaksine for det ennå. Dessuten tror jeg det kan være smertefullt. 4 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Gratulerer, Dere som høres ut som en invalidiserende sykdom. Utover det må jeg le rumpetten av meg over nok et og/eller flere lyse hoder som tror outsourcing til et privat tredjeparts-firma skaper lønnsomhet til å drive innovasjon og utvikling. -Ruller med øya og sier; «Ja, ja...», jeg. 3 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Jeg skrev på SMS til en tidligere kollega, som nå jobber i Sopra Steria, og lurte på hvordan det går i Sopra Steria. Den autocorrectet til Sopra Steril, og jeg oppdaget det for sent Endret 20. desember 2017 av Drogin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå