Gå til innhold

Oslo kommune faser ut IT-driften

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

I tillegg vil Sopra Steria levere transformasjons- og innovasjonstjenester til kommunen innen driftsområdet.

Et revelusjonerende og futuristisk konsept altså.

Siden Oslo nå flytter sitt interne fokus fra produksjon til innovasjon og styring,

En kommune som bedriver innovasjon og styring... ?

må kommunen gjennom en større omstillingsprosess. Det er opprettet et eget transformasjonsråd for driftsområdet, ledet av Sopra Steria, som skal holde i transformasjonsprosessen kommunen skal igjennom.

...neida, det er nok de eksterne konsulentene som sitter ved roret.

Betryggende, slikt har vel aldri gått galt tidligere.

Lenke til kommentar

"...Frigjøre midler til tjenesteutvikling"

80% av 1.3mrd er 1,04mrd. Dvs at Sopra Steria skal kunne levere akkurat samme nivå av drift og vedlikehold til mindre penger enn 1,04mrd/årlig. Hvis det er en driftsgevinst, er det nogenlunde optimistisk å tro at de millionene fortsatt blir værende i IT-avdelingen til "tjenesteutvikling" og ikke blir ført ut av IT og inn i pensjonister eller barnehager eller hva enn de gjør. De bare sier floskler som "dere må lære dere å gjøre mer med mindre" eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Gratulerer, Dere som høres ut som en invalidiserende sykdom.

Utover det må jeg le rumpetten av meg over nok et og/eller flere lyse hoder som tror outsourcing til et privat tredjeparts-firma skaper lønnsomhet til å drive innovasjon og utvikling.

-Ruller med øya og sier; «Ja, ja...», jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...