magiga Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Mener ulykken kunne vært forhindret med mer veisalt.Havarikommisjonen: For lite salting årsak til kjedekollisjon Lenke til kommentar
Knut Baardsen Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Ulykken kunne vært forhindret, om folk hadde lært seg å kjøre! 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Ulykken kunne vært forhindret, om folk hadde lært seg å kjøre! Så vi skal aldri jobbe noe med sikkerhet på veiene? Folk skal bare "lære seg å kjøre"? AtW Lenke til kommentar
3FW7P824 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 En av grunnene til at jeg bruker pigg. Plasser som Bergen og omegn har oftere is på veien enn snø. Spesielt de veiene det er mest av. Sideveiene. Skjønt, i akkurat denne ulykken hadde det ikke hjulpet verken meg og de to andre med piggdekk særlig mye. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Ulykken kunne vært forhindret, om folk hadde lært seg å kjøre! For såvidt, ja. Men når veigrepet forsvinner helt, så er det ikke mye å gjøre. Særlig når det blir så glatt at man ikke kan stå på beina. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hadde jeg kjørt 10 minutter tidligere den dagen så hadde jeg havnet midt i. De fleste vet man skal avpasse farten etter forholdene, men når forholdene er helt greie først, og så befinner man seg plutselig på en skøytebane i nedoverbakke i 80, da er man hjelpeløs, piggdekk eller ei. Man blir vel godt vant med at det saltes flittig, kanskje man til og med klager på saltingen når det begynner å ruste, og så skjer dette når saltingen glipper én gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå