GeirHH Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Fjordland Pinnekjøtt overrasket meg. Inkluderer også et stykke vossakorv og god kålrotstappe. Både Fjordland Rømmegrøt og risengrynsgrøt er rett så bra og Toro har flere gode middagsretter nå. Syns ferdigrettene har hevet seg, men blir aldri som ferskt. Hvorfor ikke lage egne karbonader? Superenkelt og gir ferskmatfølelse. Man blander i litt egg, vann og potetmel pluss salt og pepper etter smak. Ferdig ertestuing og kjøttkakesaus og gjerne mandelpoteter som tilbehør. Løp og kjøp. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Minner meg på at det er priskrig på grandis for tia..? 16,- på Rema1000...42 kr/kg på Kiwi. Ja, kanskje jeg skal ta en sånn, hamstre et lager. Men det er forferdelig dårlig mat, da. Fett og karbo, og ingen næring overhodet. Og hvem vet hva den skinka er laget av, sikkert MUK hele veien. Får heller koke seg noe rosenkål! Skinka på grandisen er definert som "Pizzakjøtt". Så ja MUK og stivelse Kjøper du ferdig bunn og ferdig raspet ost er det nesten like enkelt som frossen ferdig pizza. Men så mye bedre, ferske bunner kan fryses uten noe problem. Og du kan få endel mer smak i pizzan med og ta på det du digger De ferdigdeigrullene som rulles ut? Syns ikke det er stort å skryte av, akkurat ^^ Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Minner meg på at det er priskrig på grandis for tia..? 16,- på Rema1000...42 kr/kg på Kiwi. Ja, kanskje jeg skal ta en sånn, hamstre et lager. Men det er forferdelig dårlig mat, da. Fett og karbo, og ingen næring overhodet. Og hvem vet hva den skinka er laget av, sikkert MUK hele veien. Får heller koke seg noe rosenkål! Skinka på grandisen er definert som "Pizzakjøtt". Så ja MUK og stivelse Kjøper du ferdig bunn og ferdig raspet ost er det nesten like enkelt som frossen ferdig pizza. Men så mye bedre, ferske bunner kan fryses uten noe problem. Og du kan få endel mer smak i pizzan med og ta på det du digger De ferdigdeigrullene som rulles ut? Syns ikke det er stort å skryte av, akkurat ^^ Er ikke som hjemmelaget det er sikkert, men tør påstå at det har et solid grep over grandis Noe kompisen min er helt uenig i siden grandis er hans livrett. Og en sydentur med han var 7 dager med pizza margarita haha Den lokale pizza sjappa vil også kanskje selge noe om du spør pent 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 (endret) Pizza margarita er billig ihvertfall @Hotel Papa: Ja selvsagt kan man lage pizzabunnen selv, men da faller jo litt av enkelthetsopplegget vekk. Raspet ost er ihvertfall en hjelper på veien til et bedre resultat. Skal man først lage ting selv, og bevare litt lettvinthet, men da i form av rykk og napp, så kan man se tilbake på fortiden hvor folk kjøpte hele dyreskrotter som de kappet opp selv, og mye annet. Ikke for at man skal måtte gjøre det så avansert. Men man kan f.eks. lage 5 pizzabunner en dag i uken, og fryse bunnene ned. Da blir det 4 andre dager med mindre arbeid for å gi en ferdigmatsfølelse på det Endret 24. desember 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Kjøp 5 grandiser, 1 kilo synnøve-gulost, 1 kilo salami og en 4-pakk pepsi max, så er du redda for dagen. Har alltid lurt på hvor mye ost det er mulig å legge på en pizza ^^ 10 cm? 20? ^^ Jeg bruker 1 meter med ost på pizzaen. Er kanskje ikke så rart at folk liker ost, i og med det naturlig inneholder et stimulerende stoff: Du får mindre testosteronproduksjon av å spise det i følge han duden i video ovenfor Tranny boy neste? Julegavetips: Lenke til kommentar
nacario Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Anbefaler folk å lage pinnekjøtt, det er nydelig godt og enkelt å lage, selv for den enslige pc-grandis elskeren. Litt kos må en ha, og en pakke pinnekjøtt 1,2+ kg som butikkene selger kan lett vare til tre fire middager. Dette står på google, men sparer deg noen sekunder: legg pinnekjøttet i 24t i vann, bytt vann en gang etter 12t. Legg børkepinner (får de i butikk) i bunn i stor kjele med vann som når maks halvveis opp til kjøttet, og ha varmen på platen på maks 20-30% slik at den kan surre/dampkokes med lokk over. Etter ca 3t ser man at kjøttet faller litt av beinet, da er den ferdig. Legg den så ca fem min i ovnen på ca 150+ grader slik at den brunes litt og blir fast. Så lager du rask kålrabistappe og jasminris i riskoker = helt nydelig og effektiv gamervennlig mat. Du har fremdeles muligheten, julen er over men nyttår nærmer seg, og jeg har kjøpt enda en pakke 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Anbefaler folk å lage pinnekjøtt, det er nydelig godt og enkelt å lage, selv for den enslige pc-grandis elskeren. Litt kos må en ha, og en pakke pinnekjøtt 1,2+ kg som butikkene selger kan lett vare til tre fire middager. Dette står på google, men sparer deg noen sekunder: legg pinnekjøttet i 24t i vann, bytt vann en gang etter 12t. Legg børkepinner (får de i butikk) i bunn i stor kjele med vann som når maks halvveis opp til kjøttet, og ha varmen på platen på maks 20-30% slik at den kan surre/dampkokes med lokk over. Etter ca 3t ser man at kjøttet faller litt av beinet, da er den ferdig. Legg den så ca fem min i ovnen på ca 150+ grader slik at den brunes litt og blir fast. Så lager du rask kålrabistappe og jasminris i riskoker = helt nydelig og effektiv gamervennlig mat. Du har fremdeles muligheten, julen er over men nyttår nærmer seg, og jeg har kjøpt enda en pakke Pinnekjøtt og ris, hvordan er den kombinasjonen? En skvett øl i vannet når pinnekjøttet damper gir litt fyldigere smak hvis det er en skvett juleøl igjen; eller vørterøl for den del. Endret 28. desember 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
nacario Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Anbefaler folk å lage pinnekjøtt, det er nydelig godt og enkelt å lage, selv for den enslige pc-grandis elskeren. Litt kos må en ha, og en pakke pinnekjøtt 1,2+ kg som butikkene selger kan lett vare til tre fire middager. Dette står på google, men sparer deg noen sekunder: legg pinnekjøttet i 24t i vann, bytt vann en gang etter 12t. Legg børkepinner (får de i butikk) i bunn i stor kjele med vann som når maks halvveis opp til kjøttet, og ha varmen på platen på maks 20-30% slik at den kan surre/dampkokes med lokk over. Etter ca 3t ser man at kjøttet faller litt av beinet, da er den ferdig. Legg den så ca fem min i ovnen på ca 150+ grader slik at den brunes litt og blir fast. Så lager du rask kålrabistappe og jasminris i riskoker = helt nydelig og effektiv gamervennlig mat. Du har fremdeles muligheten, julen er over men nyttår nærmer seg, og jeg har kjøpt enda en pakke Pinnekjøtt og ris, hvordan er den kombinasjonen? En skvett øl i vannet når pinnekjøttet damper gir litt fyldigere smak hvis det er en skvett juleøl igjen; eller vørterøl for den del. Jasminris lagd i riskoker (og ikke uncle bens poseris) er godt til pinnekjøttet, men selv spiser jeg ris oftere enn poteter, så smak og behag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå