AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Skal prøve å gjøre en lang historie lang: Jeg møtte en jente på fest, vi fant tonen, og holdt på i en måned. Hun bestemte seg så for å avslutte det, fordi hun savnet eksen sin. Til meg sa hun at hun gjorde det slutt med typen dagen før hun møtte meg, så jeg forstod at hun ikke hadde lett for å utvikle følelser for en annen. Men så fortalte en venn av henne meg, at da hun møtte meg var hun fortsatt sammen med typen. Og i tillegg til det, var hun med en annen gutt noen dager før hun møtte meg (som vil si, uavhengig av når hun gjorde det slutt med eksen, så var hun med denne andre typen da de var sammen). Tanken jeg sitter igjen med er at kjæresten hennes fortjener å vite det. Jeg hadde satt pris på å få vite om noe slikt, så jeg kunne tatt en beslutning på om dette er en person jeg vil være sammen med eller ikke. Jeg forstår at her er det sikkert mange ulike tanker, og jeg vil gjerne vite hva dere andre mener. Er bedre at du sier ifra Er det bare oppskrytt fra hvor du fikk høre historien så er det jo ingen sak uansett? Samt. Er det ment at forholdet til disse to er ment for å skje så kommer de seg fint igjennom en evt " fake story" som kommer utenfra Bare enkelt å greit si noe som : Jeg vil unødig være en drittsekk, men har jeg var med "eksen" din hjem dagen etter dere slo opp, samt jeg fikk høre nå i senere tid. At hun var utro med deg tidligere (den og den uken ) Jeg vet jeg ville likt å vite om min partner holder meg for lur, er ikke meningen å ødelegge for noen, men er det i dette tilfellet blitt holdt skjult så fortjener man bedre Alle vil få det bedre ved å vite. Tiden leger alle sår, Bare tenk deghvor idiot han "typen" hennes er i øynene på alle de som vet hva som har skjedd og de sitter egentlig bare å syntes synd på fyren han fortjener bedre enn som så mener nå jeg Anonymous poster hash: 9f60b...1c9 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 Er nettopp derfor jeg sier at det er blandede meninger på dette emnet. Ditt innlegg, derimot, kan vi alle være enige med at bidrar med null og niks. Hvis din kjæreste (tviler dog du har en) hadde vært utro med deg, så hadde du ikke ville visst det? Mhm jaså. Syntes den er sær jeg. Dette er ikke måten å svare på når du spør om andres råd og meninger. Fortell typen hva du vet om henne. Se hva som skjer, og fortell om det her etterpå. Kom igjen. Underhold meg. Jeg spurte om meninger, men fikk bare en persons forslag til handling. Ingen mening. Tanken min er at du ikke har noe med deres samliv. Handler dette om at du vil hevne deg på henne for at hun ikke ville være med deg? Jeg hadde gitt beskjed om det var en kompis men slik som det står nå har ikke du gjort noe galt og behøver ikke involvere deg ytterligere. Hvis dette hadde vært for at jeg skulle hevne meg, så hadde jeg neppe hadde tålmodigheten til å diskutere dette på et forum med fremmede mennesker. Da hadde han gutten visst om det for lenge siden. "Kysser en jente meg og ber meg bli med henne hjem, så tenker jeg vi er langt forbi det å ha kjæreste. Da antar jeg hun er singel." Jeg tenker at når du får litt år på ryggen så skjønner du at; du var rimelig naiv når du var ung (gud forby at du er over 25 nå). Jeg er 27, og siden du ikke forstod det, så paraphraset jeg det som skjedde. Vi flyttet begge til samme sted, samtidig, og vi var - og er fortsatt - naboer. Jeg møtte henne på en fest, hvor hun var edru og jeg det motsatte. Hun var med sine venner, og jeg med mine. Vi pratet, flørtet, og deretter klinte - foran alle vennene hennes. Så hvilket tegn skulle jeg plukke opp på at "hey, hun her har kanskje en kjæreste"?. Vi datet hverandre så i en måned, og ingen gutt dukket opp på hennes dør noen gang. Kun jeg. Og henne på min. Men så plutselig var han der. De hadde akkurat startet et avstandsforhold, og nå besøkte han for første gang. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Kanskje de var sammen? Kanskje de ikke var det? Kanskje ikke de som sa fra til deg vet alt, kanskje de gjør det? Kanskje de har skjulte motiv for å fortelle deg at hun hadde type da? Kanskje, kanskje, kanskje... Du kan nå velge å bite på og innvolvere deg, eller akseptere at hun kanskje var utro og gå videre. Du velger selv hva du vil fokusere på. Eg hadde akseptert det som ett hyggelig bekjentskap, og gått videre. Hva som skjer mellom dem nå eller senere er ikke noe eg ville brukt tiden min på. Og hadde eg vært i hans sko ville eg ikke tatt en melding fra en annonym person på facebook som god fisk heller. Hadde eg det hadde eg hatt åpenbare tillitsproblemer til kjæresten min. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Det dreier seg om hva som gjør oss til mennesker og ikke dyr. Ærlighet og integritet.Og eg som trodde det var tomler 3 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Er nettopp derfor jeg sier at det er blandede meninger på dette emnet. Ditt innlegg, derimot, kan vi alle være enige med at bidrar med null og niks. Hvis din kjæreste (tviler dog du har en) hadde vært utro med deg, så hadde du ikke ville visst det? Mhm jaså. Syntes den er sær jeg. Dette er ikke måten å svare på når du spør om andres råd og meninger. Fortell typen hva du vet om henne. Se hva som skjer, og fortell om det her etterpå. Kom igjen. Underhold meg. Jeg spurte om meninger, men fikk bare en persons forslag til handling. Ingen mening. Meningen er/var jo at dette er ikke noe du har med å gjøre. 3 Lenke til kommentar
Nubbenella Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Om du skal si noe, så bør du i hvert fall ha baller nok til å gjøre det uten å gjemme deg bak anonyme brev og falske FB brukere. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Om du skal si noe, så bør du i hvert fall ha baller nok til å gjøre det uten å gjemme deg bak anonyme brev og falske FB brukere. Hva er vitsen? Hva om personen ikke tåler sannheten, drar frem en kniv eller pistol og går berserk? Lenke til kommentar
Nubbenella Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Om du skal si noe, så bør du i hvert fall ha baller nok til å gjøre det uten å gjemme deg bak anonyme brev og falske FB brukere. Hva er vitsen? Hva om personen ikke tåler sannheten, drar frem en kniv eller pistol og går berserk? Da bør man heller la være å si noe i det heile tatt. 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Om du skal si noe, så bør du i hvert fall ha baller nok til å gjøre det uten å gjemme deg bak anonyme brev og falske FB brukere.Hva er vitsen? Hva om personen ikke tåler sannheten, drar frem en kniv eller pistol og går berserk? Da bør man heller la være å si noe i det heile tatt. Tja, anonymitet = Jeg får leve, kjæresten får vite sannheten. Win-win? Lenke til kommentar
fox Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Toppris, du har ihvertfall moral på plass som de fleste her ikke har. Jeg hadde gått rett til ham og fortalt hva som har skjedd. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2017 Toppris, du har ihvertfall moral på plass som de fleste her ikke har. Jeg hadde gått rett til ham og fortalt hva som har skjedd. Moral og moral. Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Jeg tror jeg ville ønsket å vite om det, dersom det skjedde med meg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Men hadde du villet at en vilt fremmed person fortalte deg det? Og hadde du trodd på vedkommende? 2 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Toppris, du har ihvertfall moral på plass som de fleste her ikke har. Jeg hadde gått rett til ham og fortalt hva som har skjedd. Skjønner ikke helt hvordan du kan påstå at noen har "moral på plass" i en sak hvor det absolutt ikke eksisterer noe klart skille mellom rett og galt, og hvor selve definisjonen av "rett og galt" er basert på egne preferanser og synspunkter. Hvem er det som uten tvil kan påstå at det å blande seg inn i andres forhold og liv er "moralsk riktig"? 5 Lenke til kommentar
Dana Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 I mine øyne er det i det hele tatt sykt at dette skal diskuteres. Selvfølgelig skal du sende en melding. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Om det var min kjæreste ville jeg definitivt villet vite om saken, uansett avsender. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skulle bli sinna på avsenderen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Har vært i samme situasjon. Ikke bare hadde hun type, men de var gift og hadde to barn. Hun sa aldri noe om det til meg. Jeg lot det ligge, og fortalte ingenting. Angrer på ingen måte. 7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Etter å ha opplevd at sjalu ekser har sendt brev/meldinger osv. til en ny kjæreste med falske beskyldninger så vil jeg ikke anbefale å holde på slik. I mitt tilfelle var den sjalu eksen såret over at forholdet ble kortvarig, noe egentlig mange forsøk på forhold kan bli. Forhold man ikke ser noen fremtid i varer gjerne ikke mer enn 1-3 måneder. Hun forsøkte å fremstille meg som at jeg hadde "stjålet" fra henne når jeg reiste til henne i helgene (avstand pga. jobb i utlandet) og overnattet der og spiste maten hun laget (som oftest jeg betalte forøvrig). Hun fremsatte også falske påstander om at jeg skulle ha brukt mobiltelefonen hennes for hundrevis av kroner hver helg. I andre tilfeller har sjalu ekser av min nye kjæreste forsøkt å svartmale henne med ting som "Den TVen var min" når hun hadde fått den i julegave mens de bodde samme osv. Det fikk meg alltid til å lure på hva slags mennesker som forfølger ekser med hevngjerrige motiver for å gjøre andres liv surt etter et brudd? Jeg har også selv vært i situasjoner hvor man føler at man ble en "kortvarig trøst" 1-3 måneder. Selv om man i noen situasjoner kan føler seg litt "brukt" gir det ingen mening å være hevngjerrig, det bryter bare ned din egen karakter. Det beste er å legge slikt bak seg med hevet hode. Det beste som kan skje deg er at slike mennesker er ute av ditt liv så jeg ville ikke brukt noe energi på dem. Hvis denne kvinnen du snakker om fortsetter vil hun etterhvert avsløre seg selv og oppleve "what goes around, comes around". Mitt beste råd er å aldri gå inn i et forhold med noen som ikke har kommet over eksen, selv i tilfeller hvor de virker å være i konflikt og aldri vil bli sammen igjen, Det går veldig sjelden bra om ditt ønske er et langvarig forhold. Samt, ikke la andres negative oppgulp farge et bilde av mennesket du ønsker å være med. Endret 21. desember 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Om det var min kjæreste ville jeg definitivt villet vite om saken, uansett avsender. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skulle bli sinna på avsenderen. Nå er det vel ikke akkurat slik at folk som oppdager at "dama har vært utro" nødvendigvis tenker så veldig rasjonelt. Mange eksempler på personer som føler at den medskyldige er den som har korrumpert sin partner, og indirekte/direkte ødelagt forholdet. Noe annet å sitte her som utenforstående og se ting med kaldt hode. --- En annen sak er at det har ikke så mye om hva "du" ville ha visst angående saken, ikke i hele tatt egentlig. Det har med hva de involverte ønsker å vite. Kanskje han vil vite, kanskje ikke. Hvem vet? Jeg sitter ikke her og skriver at man IKKE skal informere den uvitende part om utroskapen, og jeg skriver heller ikke at man skal. Jeg reagerer mer på hvor bastante meninger man har angående saken, som om det er helt sort/hvitt hva man skal og ikke skal gjøre. Personlig hadde jeg nok gjort som Skurupu og ikke sagt noe, fordi jeg føler at dette ikke er min sak. Dette er noe som de seg i mellom bør finne ut av, etter min mening. Det kan være 100 grunner til at jenta gjorde som hun gjorde. Eller en mann, i et annet tilfelle. Vi vet ikke, er vel mitt poeng. For å dra en liten slutning, basert på et veldig løst grunnlag, har jeg et inntrykk av at jo yngre man er, jo mer bastante og firkantede meninger har man. I motsetning til noen som er litt eldre, som jeg føler har erfart at livet ikke nødvendigvis er enten/eller, men er et spekter av gråsoner. Jeg snakker ikke nødvendigvis om "deg", men generelt. Endret 21. desember 2017 av Bone 3 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Om det var min kjæreste ville jeg definitivt villet vite om saken, uansett avsender. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skulle bli sinna på avsenderen. En annen sak er at det har ikke så mye om hva "du" ville ha visst angående saken, ikke i hele tatt egentlig. Siden jeg ikke er en tankeleser og trådstarter spurte spesifikt om hva andre tenker om saken, så syntes jeg faktisk det var helt på sin plass å dele akkurat det. At du synes det var en kjip ting å gjøre får jeg heller leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå