Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Kort og greitt: jeg har 2gb abo fra ICE og en Moto G5. Jeg er innenfor ICE-dekning. Er det noen forslag til hvordan jeg skal unngå at den hopper over til Telia? Jeg ønsker å være på ICE sånn at jeg kan følge med på utbygningen av nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Da får du ikke tatt i mot samtaler vil jeg tro siden de bruker Telia for samtaler? Jeg vet forøvrig ikke svar på spørsmålet, annet enn å sette opp telefonen til å ikke velge nettverk automatisk. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Merk at selv om du setter at telefonen ikke skal roame og låser den til ICE så kan det være den bytter for det. Jeg vil tippe at ICE har lagt inn programvare på SIM-kortet og denne kan overstyre telefonens innstillinger. Men du kan jo gjøre et forsøk og så holde oss her oppdatert. Lås telefonen til ICE og skru av roaming. Ring til telefonen og se om den bytter over til Telia eller om du får "abonnent ikke tilgjengelig" beskjed. Prøv deretter, når telefonen er på ICE, og ringe ut for å se hva som skjer. Venter i spenning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Nå har jeg valgt operatør manuelt og valgt ICE. Hornet har vekslet mellom 796 og 1870 MHz, som er ICEs carriers. Selv på T-banen holdt den seg på 1870 og leverte 91 mbit/sek i download. Jeg er fornøyd. Etter å ha skrudd hornet av og på, er jeg fortsatt på ICE. Neste trinn er å velge automatisk valg av operatør, og se hvordan DET går. Da har jeg også prøvd å ringe til den. Den var først på ICE 4G, hoppet til Telia 3G under anropet, og deretter tilbake til Telia 4G. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Nå har den vært lenge på ICE, men etter samtaler og etter å ha vært utenfor ICEs dekning blir den på Telia. Hvis noen fra ICE leser dette, går det an å endre lista over foretrukne nettverk? Endret 20. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hehe, tror du ikke at det er nøyaktig det de driver med ut fra et strategisk perspektiv? Øystein H har trolig som vanlig rett i at ice styrer dette via SIM kommandoer, dog kan det jo hende at terminalen din ikke oppfører seg slik som ice ønsker (feil / annen tolkning av kommandoene)? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Er det slik at ice planlegger å dekke hele landet med infrastrukturen sin, eller har de sagt at de skal drive slik mobile norway drev, kombinert eget nett pluss roaming avtale med en operatør? Og nå lurer jeg på når ice skal komme med 4G tale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 (endret) Det er i hvert fall tydelig at noen i ICE må ha regnet på dette, for det virker jo helt tullete at jeg skal henge på Telia, på steder der ICE har dekning. Bare så det er sagt: ICE har svært lave feltstyrker både hjemme og på jobb. Endret 21. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Selve ice selskapet er ikke rare greiene heller. Det er riktig nok 10-12 ansatte i selve selskapet, men alt annet er jo outsourced. Kundeservice, montøroppdrag osv. Det er vel kun direktøren, en vaktmester og et par kodere som fortjener å bruke ice.net logoen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Er det slik at ice planlegger å dekke hele landet med infrastrukturen sin, eller har de sagt at de skal drive slik mobile norway drev, kombinert eget nett pluss roaming avtale med en operatør? Og nå lurer jeg på når ice skal komme med 4G tale. Godt spørsmål. Med de ressursene ICE må forventes å ha til rådighet (basert på markedsandel etc.) tror jeg det blir umulig for dem å oppnå samme detaljdekning som det Telia og Telenor har idag. Derfor tror jeg de er nødt til å ha en nasjonal roamingavtale i lang tid fremover. Som sagt tidligere, så har de vesentlig lavere feltstyrke enn Telia/Telenor på mange steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Da har SIM sittet i en Nokia 3 siden i dag morges, og vært stabil på 242-14, til tross for elendig feltstyrke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Sånn, da virker det. Ved utgående anrop hopper telefonen (Nokia 3) fra ICE 4G til Telia 3G, deretter hopper den tilbake til ICE, i følgende sekvens: Telia 3G2100 (under anrop) Telia 4G800 Telia 4G1800/4G2600 ICE 4G800 ICE 4G1800 Hoppet fra 3) til 4) kan ta litt tid, men nå funker det! Edit: 3) til 4) tar ca. fem minutter. Her hvor jeg bor er det en del hopping mellom ICE og Telia, men det er pga lav feltstyrke. Endret 5. januar 2018 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Sånn, da virker det. Ved utgående anrop hopper telefonen (Nokia 3) fra ICE 4G til Telia 3G, deretter hopper den tilbake til ICE, i følgende sekvens: Telia 3G2100 (under anrop) Telia 4G800 Telia 4G1800/4G2600 ICE 4G800 ICE 4G1800 Hoppet fra 3) til 4) kan ta litt tid, men nå funker det! Har du vært i kontakt med kundeservice eller ble det i orden av seg selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Det gikk helt av seg selv, muligens fordi jeg satte sin inn i en Nokia 3. Nå venter jeg bare på de nye senderne som settes i drift i disse dager, og på VOLTE selvfølgelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Det gikk helt av seg selv, muligens fordi jeg satte sin inn i en Nokia 3. Nå venter jeg bare på de nye senderne som settes i drift i disse dager, og på VOLTE selvfølgelig. Jøss, er det planlagt at VoLTE kommer hos ICE i disse dager? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Nei. Ikke som jeg vet. Men jeg venter likevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Det kom en melding onsdag kveld om at ICE var i ferd med å sette i drift flere sendere, og hvor vi ble bedt om å skru på roaming. Mulig at vi fikk en oppdatert nettverksliste i samme slengen. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Den meldingen fikk ikke jeg, så det var nok bare i Oslo. Jeg bor i Skien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Har ikke sjekket finnsenderen på en stund. Har ICE noen sendere der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg returnerer til Telias nett etter samtale. Selv restart/toggle flymodus og diverse gjør at kun tilfeldigvis havner på ICE nettet igjen, men den ser ut til å helst ville være hos Telia tiltross for en relativt stor andel ICE-sendere i nærheten med fri sikt. I går opplevde jeg at noen forsøkte ringe meg men at telefonen var avslått. De ringte tilbake umiddelbart å kom da igjennom. Mistenker at denne glidende overgangen mellom ICE og Telia har skylden. Jeg venter også sykt på VoLTE og WIFI-tale som ikke støttes hos ICE. Hvilke apper bruker dere forøvrig til å kartlegge hvilke nett og sendere man er tilknyttet? Lastet in Network Cell Info, men aner ikke om denne er å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå