Unnded Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 jeg har nylig blitt kastet ut hjemmefra, og jeg trenger litt råd om hvordan jeg kan få bo tilstøtte fra nav, har ingen penger eller jobb. jeg har lagt inn jobb søknad hos nav og lurer på hvordan det fungerer med botilstøtte under 21 år. hva har jeg rett til? Takk for alle råd. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Du kan søke om AAP eller så blir det sosialhjelp. Du bør ringe NAV og snakke med en saksbehandler/rådgiver der. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Hvis du er under 18 eller under utdanning (videregående) så kan du kreve bidrag; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p74Bw/nav-tvinger-foreldre-til-a-betale-barnas-husleie Endret 19. desember 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Møt opp hos NAV og forklar din situasjon, lag deg en bruker på NAV.no, og ta det derfra. Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Du kan søke om AAP eller så blir det sosialhjelp. Du bør ringe NAV og snakke med en saksbehandler/rådgiver der. For å søke om arbeidsavklaringspenger, må vedkommende ha sykdom eller skade (fysiske eller psykiske) for at arbeidsevnen er redusert. Personen sier at han ikke har jobb i det hele tatt. TS spør om bostøtte, noe som tilsier at AAP ikke er relevant i hans tilfelle. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Hva mener du med at AAP ikke er relevant hvis han søker bostøtte? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 "AAP skal sikre deg inntekt i perioder du på grunn av sykdom eller skade har behov for hjelp fra NAV for å komme i arbeid." Er TS uten inntekt pga sykdom eller skade? "For å ha rett til AAP må arbeidsevnen din være redusert med minst 50 prosent. Hjelpen fra NAV kan bestå av arbeidsrettede tiltak, ytelser under medisinsk behandling eller annen oppfølging fra NAV." Har TS arbeidsevne redusert med minst 50%? Aner ikke, men at han er kastet ut betyr ikke at han har arbeidsevnen redusert med minst 50%.. Å bli kastet ut hjemmefra er ingen sykdom eller skade i seg selv.. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-2 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Hvis du ikke har arbeidet opp rettigheter har du ikke rett på noen ytelser fra Nav i det hele tatt. Da er det sosialkontoret du må oppsøke. Anonymous poster hash: d2e2d...7ab Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 NAV har svar på alt du lurer på, de har fått en hjemmeside, er også på Facebook,nav.no Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Hvis du ikke har arbeidet opp rettigheter har du ikke rett på noen ytelser fra Nav i det hele tatt. Da er det sosialkontoret du må oppsøke. Anonymous poster hash: d2e2d...7ab Som nå er underlagt ditt lokale NAV-kontor. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/%C3%B8konomisk-sosialhjelp og https://tjenester.nav.no/veivisersosialhjelp/artikkel/514880 er vel ett fine steder å starte. Uansett må TS ta kontakt med NAV, det enkleste er nok ringe NAV for å snakke med noen Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Det skal også sies at de som jobber på nav ofte ikke vet hva de snakker om og de følger et mantra hvor de tydeligvis gjør så godt de kan for å fungere som motspillere. Jeg ville tatt kontakt via nettet. Der har du større sannsynlighet for at spørsmålet kommer til noen som faktisk vet hva de snakker om. De som jobber på de små lokalene rundtomkring har, i min erfaring, ikke snøring på hva de holder på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå