tingo Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 TV'en min er så gammel at den ikke har HDMI inn en gang, kun DVI. På nyåret får vi ny leverandør av internett i sameiet, og i samme slengen må de som vil ha TV velge ny leverandør av det. Alle de aktuelle TV-leverandørene (IP-tv) har bokser med HDMI utgang. Dermed ligger det an til at jeg må skifte ut TV'en min. I den forbindelse, så kan jeg jo bruke en PC-skjerm (med høyttalere, evt. forsterker + ekstene høyttalere) istedet for en TV. Størrelse tenker jeg er maks 40 tommer (har ikke plass til mer). Så, hvorfor er det lurt eller ikke lurt å velge en PC-skjerm istedet for en TV til dette formålet? Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Hvis du absolutt ikke vil bruke stort med penger, finnes det vel HDMI til DVI kabler? https://www.amazon.com/AmazonBasics-Input-Output-Adapter-Cable/dp/B014I8UQJY Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Det gjør det, men det er ikke lyd igjennom DVI. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Det er et poeng Budsjett? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Budsjettet er ikke absolutt, men i den lavere enden tenkte jeg. 4k - 6k kanskje? (dette kan jo også påvirke valget; dersom det blir mye billigere med en TV så bør jeg kanskje velge det) Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Dataskjerm i denne størrelsen er gjerne like dyr som en tv. Du kan få en god 40 tommer tv til kr 4444: Samsung UE40MU6195 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4447230 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 En enkel TV har kanskje bare skalert HDMI inngang, ikke 1:1 pixelmapping modus. I såfall fungerer det til spill og video, men blir ubrukelig til vanlig PC bruk. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 En enkel TV har kanskje bare skalert HDMI inngang, ikke 1:1 pixelmapping modus. I såfall fungerer det til spill og video, men blir ubrukelig til vanlig PC bruk.Hvordan finner man ut om en TV har støtte for 1:1 pixelmapping? Sjekket specs (og manual) på den Samsung-TV'ene nevnt tidligere i tråden, og finner ut at den støtter både 1920x1080 og 3840x2160 i oppløsning, men det fant ikkeno' om pixelmapping. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Samsung pleier å kalle det for "Just scan". Det er en funksjon i en av menyene for bildestørrelse. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 I følge prisjakt så støtter den både 1080p og 2160p, og da viser den vel alle pixelene tror jeg. Hvis du vil ha dataskjerm kombinert med tv så er dataskjerm tingen, ellers tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå