Gå til innhold

Sapphire 9600xt 128 v.s 256 mb

Headshooooter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg tviler egentlig litt på at 9600XT-kortene har kraft nok til å kjøre spill i så høye oppløsninger at 256MB kommer til nytte. Tipper at frameraten blir veldig lav da.

Noe som er et ganske godt poeng. Selv med veldig høy oppløsning + FSAA er det få spill i dag som tar nytte av 256MB minne.

Lenke til kommentar
Når jeg forteller at minnet på mitt 256 MB XT-kort greier 344 mhz, er det for å sannsynliggjøre at 128 MB utgaven kan klokkes noe høyere.

Jeg har ikke prøvd noe høyere (enda), men klarer vertfall 351Mhz på minnet uten noen form for feil, og uten bedre kjøling enn standard.

Har du fått til å se temperaturen på core? Hvordan isåfall?

Lenke til kommentar
Hva burde jeg gå for: 128 mb eller 256 mb ?

Du burde gått for 256MB, grunnen er at det er mere fremtidsrettet. Forskjellen mellom 256 og 128 varintene er så liten at du ikke merker noe i praksis, du ser det kun i testprogrammene.

Du merker heller ikke så mye om du overklokker kortet med 20MHz på ram'en, altså fra 300 til 320 på ramen. Du ser det kun i test programmene.

Har selv drevet med overklokking, sluttet med det fordi det var ikke noe å hente i praksis.

Lenke til kommentar

Har du fått til å se temperaturen på core? Hvordan isåfall?

Leter også info på dette. Har surret litt rundt på nettet og på forumet uten å finne noe som helst. Siste versjon av Rivatuner skal visstnok kunne lese av gpu-temp, men det gjør den ikke på mitt system ihvertfall. Skal uansett bytte ut dette slappe kortet med et 9800 pro ganske snart, i skrivende stund er de rimeligste kortene på full fart under 2500-kroners grensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...