Gå til innhold

Sapphire 9600xt 128 v.s 256 mb

Headshooooter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vet dere at det er utstyrt med tregere minne?

Jeg har ikke sett noen tester av 9600XT 256MB i det hele tatt, og spesifikasjonen sier da at båda 128MB og 256MB-versjonen har samme hastighet på RAMen, dvs. 300MHz DDR.

Som regel er 256MB minne korta treigere på minne.

De nye korta har lik fart på minne men er litt usikker på hvilke kort det starter på. XT serien trolig nok. FX serien aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
9600XT 128MB og 256MB har fullstendig likt klokket minne. Det som er forskjellen er at 256MB-versjonen har gammelt TSOP minne, som klokker dårligere, og avgir mer varme.

tror du at 128mb og 256mb versjonen vil få omtrent lik score på 3D marks?

eller kommer 128mb versjonen til og vinne overlegent tro?

Har altid lurt på skillnadene. finnes det ikke noen tester av dette da?

Lenke til kommentar
...fullstendig likt klokket minne.

NESTEN riktig. 128 MB har 300 mhz og 256 MB har 297 mhz standard. Jeg fikk sistnevnte i posten mandag men har ikke hatt tid til å se på det før i kveld.

Når det gjelder klokking fikk jeg artifacts ved 344mhz med originalkjøler, kjente at rambrikkene ble veldig varme. Når jeg satte på Zalman heatpipe med vifte kjører jeg foreløpig på denne hastigheten uten feil. Hjalp vel med en liten vindtrekk... Har ikke prøvd høyere, men Coolermaster ramsinks i kobber er på vei.

Når det gjelder core har jeg intrykk av at den ikke utvikler vesentlig varme, jeg får cutoff på alt over 580 mhz tidlig i 3dmark 2003 med begge kjølerene.

Lenke til kommentar
[quote name='Alastor' date='10/12/2003 : 21:32'] Kortene vil få like marks, bortsett fra i høye oppløsninger. Da vil 256MB dra ifra.

Men 128Mb vil sannsynligvis klokke bedre, noe jeg ikke kan garantere dog.

Er 256MB billigere, så kjøper du det. [/quote]
Ok, håper dette stemmer, at de er like bra på 3D marks da går nok jeg får 256mb versjonen. har altid hatt så lyst på 256mb skjermkort,men siden 9800xt er så dyrt så er det jo fint hvis man ikke taper score på og kjøpe r9600Xt 256mb istefor 128mb verjsonen som har vært på markedet i åresvis snart. (føles ihvertfall sånn!)
Lenke til kommentar

Definitivt 128MB utgaven. Det er rikelig minne for å kjøre i de oppløsninger du sannsynligvis skal, og minnet er overklokkbart så det greier seg. Min 256 MB utgave har landet på 594/344 stabilt med Zalmankjøleren + vifte og ramsinks, og da banker det ikke mitt gamle overklokkede ti4400 så veldig mye på dx8 applikasjoner. Skulle gått for 128MB jeg også, men i bestillingsøyeblikket var jeg uten skjermkort og det så ut som om 128MB versjonen ikke var på lager noen steder...får vel oppgradere snart igjen tenker jeg...like gøy å utføre oppgraderingen/overklokkingen som faktisk å spille...

Lenke til kommentar
Definitivt 128MB utgaven. Det er rikelig minne for å kjøre i de oppløsninger du sannsynligvis skal, og minnet er overklokkbart så det greier seg. Min 256 MB utgave har landet på 594/344 stabilt med Zalmankjøleren + vifte og ramsinks, og da banker det ikke mitt gamle overklokkede ti4400 så veldig mye på dx8 applikasjoner. Skulle gått for 128MB jeg også, men i bestillingsøyeblikket var jeg uten skjermkort og det så ut som om 128MB versjonen ikke var på lager noen steder...får vel oppgradere snart igjen tenker jeg...like gøy å utføre oppgraderingen/overklokkingen som faktisk å spille...

alvastor sa jo at ikke 128mb utgaven var noe dårligere jo. har du geforce kansje? de er dårligere i 256mb utgaver vet jeg. men xt skal ikke ha noe og si på om det er 128mb eller 256mb.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
men xt skal ikke ha noe og si på om det er 128mb eller 256mb.

Poenget er det er forskjell hvis du overklokker, da 128 MB utgaven er bestykket med ram som er spesifisert bedre enn 256 MB utgaven, selv om de kjører lik hastighet standard. Når jeg forteller at minnet på mitt 256 MB XT-kort greier 344 mhz, er det for å sannsynliggjøre at 128 MB utgaven kan klokkes noe høyere.

Lenke til kommentar
men xt skal ikke ha noe og si på om det er 128mb eller 256mb.

Poenget er det er forskjell hvis du overklokker, da 128 MB utgaven er bestykket med ram som er spesifisert bedre enn 256 MB utgaven, selv om de kjører lik hastighet standard. Når jeg forteller at minnet på mitt 256 MB XT-kort greier 344 mhz, er det for å sannsynliggjøre at 128 MB utgaven kan klokkes noe høyere.

Ok, da er jeg litt med.

Blir det sånn at hvis du ikke skal klokke, men kansje kjøre høye oppløsninger at det lønner seg og gå for 256mb utgaven, mens hvis man driver og klokker, så vil 128mb utgaven klokke lengere? er det sånn ståa er da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...