Gå til innhold

Satte opp ny router, blir bare sendt til router settings

Anbefalte innlegg

Var innom en bedrift i dag, hvor de spurte meg om hjelp til å få til den nye routeren.

Brukte veilederen til Jensen routeren og la til adressene fra ipconfig/all, da de visstnok har statisk ip osv. Når siden viste at man var "connected" forsøkte jeg vg.no, men ble kun sendt strake veien til router settings.

IP: 192.168.X.100

MASK: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.X.1

DNS: 192.168.X.1

Er det DNS som kan være feil? Var den som stod oppført på ipconfig/all, og fikk ikke så mye vettugt ut av operatøren til lokalleverandøren. "ER DET SOM STÅR PÅ IPCONFIG-HADE"

edit #1:

På nett skriver de følgende:

.......

Adressene til dns-servere er: 85.93.225.10 / 85.93.226.10
Endret av BertNaked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å slå den av\på prøv i verstefall sett den tilbake til fabrikkinstillinger, jensen er noe dritt.

For muligens tar det litt tid eller at ruteren har henget seg opp. Hvis ipconfig sier det samme om DNS som ruteren er routeren garantert problemet.

Er ruteren direkte koblet mot fiberen? Eller er det flere routere? I så fall prøv å slå av nat og prøv Gateway som den andre routeren. Du kan ofte ha switch fra fibermodemet\omformeren hvis det ikke er mangel på adresser. Ofte bedrifter har flere ip adresser mot internett. En del har ofte ikke ipv6.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om det er en annen router på huset vet jeg ikke. Kabelen går rett fra kabel som kommer fra ??? til router. Om dette er tilfelle, så er det lite jeg kan få gjort da ingen der vet om disse.

At de gikk til innkjøp av en Jensen er IKKE på grunn av meg iallefall.

De kontakter ARDATA som får finne fasit. Skal ikke se bort i fra at det blir en ny router også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...