BertNaked Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Var innom en bedrift i dag, hvor de spurte meg om hjelp til å få til den nye routeren. Brukte veilederen til Jensen routeren og la til adressene fra ipconfig/all, da de visstnok har statisk ip osv. Når siden viste at man var "connected" forsøkte jeg vg.no, men ble kun sendt strake veien til router settings. IP: 192.168.X.100 MASK: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.X.1 DNS: 192.168.X.1 Er det DNS som kan være feil? Var den som stod oppført på ipconfig/all, og fikk ikke så mye vettugt ut av operatøren til lokalleverandøren. "ER DET SOM STÅR PÅ IPCONFIG-HADE" edit #1: På nett skriver de følgende: ....... Adressene til dns-servere er: 85.93.225.10 / 85.93.226.10 Endret 19. desember 2017 av BertNaked Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) DNS: 192.168.X.1 Ikke rart dette skjer? Sett den heller til dns-servere er: 85.93.225.10 / 85.93.226.10 Jensen er noe dritt, de burde gitt feilmeldinger på slikt, ikke gyldig konfigurasjon. Endret 19. desember 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Bedrift og Jensen hører ikke sammen i samme setning.. Ellers start med å endre DNS til en ekstern DNS-server som nevnt over. Gatewayen er en annen router? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Samme skjer med den dnsen ???? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Prøv å slå den av\på prøv i verstefall sett den tilbake til fabrikkinstillinger, jensen er noe dritt. For muligens tar det litt tid eller at ruteren har henget seg opp. Hvis ipconfig sier det samme om DNS som ruteren er routeren garantert problemet. Er ruteren direkte koblet mot fiberen? Eller er det flere routere? I så fall prøv å slå av nat og prøv Gateway som den andre routeren. Du kan ofte ha switch fra fibermodemet\omformeren hvis det ikke er mangel på adresser. Ofte bedrifter har flere ip adresser mot internett. En del har ofte ikke ipv6. Endret 19. desember 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Gjør deg selv en tjeneste og skaff deg en annen ruter. Dette er bare ett av problemene du vil få. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 Om det er en annen router på huset vet jeg ikke. Kabelen går rett fra kabel som kommer fra ??? til router. Om dette er tilfelle, så er det lite jeg kan få gjort da ingen der vet om disse. At de gikk til innkjøp av en Jensen er IKKE på grunn av meg iallefall. De kontakter ARDATA som får finne fasit. Skal ikke se bort i fra at det blir en ny router også Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Så du er bare en random person uten IT-kompetanse som ble spurt om å hjelpe en bedrift med nettverket i det du gikk inn døra? Merkelig tråd. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Butikken dama jobber på dette. Jeg var innom en tur, og de ba meg om å se på routeren. Den forrige sluttet å virke, så de ble bedt om å kjøpe ny og sette det opp selv. Ikke så jævlig unormalt. Endret 19. desember 2017 av BertNaked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå