Gå til innhold

Jeg vet om noen som jobber svart og er uføretrygdet.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Uten å ha lest hele tråden så får folk passe sine egne saker. Man vet ikke om inntekten blir rapportert inn til skatteetaten og Nav. Man kan fint jobbe hundre prosent om man er uføretrygdet fordi man får avkortning av trygden. Derav den nye loven som gjør det lettere å kombinere arbeid og trygd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha lest hele tråden så får folk passe sine egne saker.

Jeg vil hevde at trygdesvindel, hvor man stjeler fra fellesskapet, er fellesskapets og dermed alles sak.

Man vet ikke om inntekten blir rapportert inn til skatteetaten og Nav.

Kanskje TS vet det, kanskje han kjenner saken godt nok til å vite det? Hvis han varsler, vil jo NAV uansett ha disse dataene og i så fall henlegge saken med en gang.
Lenke til kommentar

Uten å ha lest hele tråden så får folk passe sine egne saker. Man vet ikke om inntekten blir rapportert inn til skatteetaten og Nav. Man kan fint jobbe hundre prosent om man er uføretrygdet fordi man får avkortning av trygden. Derav den nye loven som gjør det lettere å kombinere arbeid og trygd.

Mange som rapporterer svart arbeid til skatteetaten og NAV?

https://no.wikipedia.org/wiki/Svart_arbeid

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uten å ha lest hele tråden så får folk passe sine egne saker.

Jeg vil hevde at trygdesvindel, hvor man stjeler fra fellesskapet, er fellesskapets og dermed alles sak.

Man vet ikke om inntekten blir rapportert inn til skatteetaten og Nav.

Kanskje TS vet det, kanskje han kjenner saken godt nok til å vite det? Hvis han varsler, vil jo NAV uansett ha disse dataene og i så fall henlegge saken med en gang.

Når jeg leser TS sitt innlegg så virker det ikke som om at vedkommende er klar over at man kan være ufør og jobbe samtidig.

Når det gjelder å snylte på fellesskapet så er dette noe alle gjør. Hva er feks. vitsen med å gi foreldre med ræva full av penger barnetrygd osv.? Man karrer til seg det man kan uavhengig av behov. Mange synes også det er en menneskerett og snyte på skatten i den utstrekning det er mulig. De som ønsker kan sikkert kontakte skatteetaten før nyttår slik at de får gitt et lite ekstra bidrag til fellesskapet.

Det å rakke ned på uføre som gjør alt de kan for å holde hodet over vannet blir for dumt etter min mening, særlig når vi ser hvordan fellesskapets penger blir forvaltet av politikere og instanser i det offentlige og kommunale Norge - her er det ingen som bryr seg, selv om det i høyeste grad burde vært mulig å rapportere sløsing på høyt nivå.

Lenke til kommentar

Staten er en større svindler enn denne personen. La dem holde på i fred. Det må gå an å være sin egen lykkes smed.

Lol. Greit å rane folk på åpen gate da, jeg er jo bare min egen lykkes smed. Det er ikke noe som heter "statens penger", det er våre penger, og tyveri er tyveri.
Lenke til kommentar

Det er ikke vold og narkosalg til ungdom det går i, det er fysisk jobb.

Det er vel ikke jobbing som er det kriminelle her, men tyveri fra oss alle i form av trygdesvindel. Det er absolutt ikke offerløst å forsyne seg fra felleskassa - tenk deg at én ansatt stjeler lønningene til alle kollegene, da er det lettere å identifisere ofrene - og det er i prinsippet akkurat det samme. At man stjeler litt fra mange istedet for mye fra få er nok lurere, men ikke mindre tyveri eller uetisk.

Jeg trodde jeg gjorde det ganske tydelig at jeg er enig i det du skriver ^^ Men det er litt annerledes når noen for eksempel slår ned et eldre ektepar i sitt eget hjem og binder dem fast, for å stjele alt de har. Synes nå jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...