Gå til innhold

Ekstern harddisk til gaming

TBJ

Anbefalte innlegg

Har ei kollega med en unge med bærbar PC som brukes til spill.  De ønsker mer harddisk-plass til jul.

Jeg vet det beste er å bytte harddisk til rask og stor SSD, men det vil ikke jeg rote meg bort i (hadde gjort det for mine unger, men dette er ei kollega....)

Så da får det bli en rask ekstern harddisk.

Noen som har forslag til en grei ekstern harddisk til gaming?

Bør være 2,5" og minimum 2TB. Helst ikke over 2000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toshiba Canvio Alu 2TB

Hentet fra: https://www.nikktech.com/main/articles/peripherals/external-storage/portable-hard-drives/5955-toshiba-canvio-alu-2tb-usb-3-0-portable-hard-drive-review?showall=&start=5

aida64.jpg

Den kunne fint brukt med Xbox one også. Som du ser gir den mye for pengene. Da dyre harddisker gir kun litt bedre ytelse som fort koster over 2000 kr.

Freecom er også billig merke. Sammen med Seagate. Les tester på google.

gir mye for penger men husk den neppe er markedet raskeste og levetiden ofte 2 år maks med mye bruk, enkelte WD black\blue eller HGST Deskstar er nok bedre på støt og levetid opp mot 5 år hvis du er heldig. Da de er mere rettet mot bedrifter ikke privatmarkedet som den over antakelig er.

Så du får vurdere selv om det er verdt å legge mye penger i det eller du tar risikoen å ta RMA hvis det skulle skje noe. Husk alltid å google merket før du kjøper ofte har harddisker problemer med transportskader hvis den faller i bakken går harddisken fort i stykker vertfall de billige harddiskene. De kan fort bli veldig trege eller slutte å fungere etter noen måneder. Få sektorfeil\datatap etc.

Greit å ta backup av savegames hvis det ikke skjer automatisk i steam\orgin eller andre tjenester.

En del tilfeller skjer det automatisk. Har du rask bredbånd hastighet 500 mbit kan du like greit gå for en billig harddisk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...