Sjodalf Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Skal kjøpe meg ny bærbar nå og valget står mellom IBM R40 og Latitude D500 fra Dell. Spesifikasjonene er nesten helt de samme, og prisen jeg har forhandlet meg til er også helt den samme. Så derfor lurer jeg på om noen av dere har erfaringer med noen av disse 2 modellene? Hvilken (bah) burde jeg gå for? Avgjørelsen skal tas nå de førstkommende dagene, så trenger råd raskt! takk! Endret 10. desember 2003 av Sjodalf Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Ville bare nevne at hvem brukes om personer, mens man om valg av ting bruker hvilken. Lenke til kommentar
Sjodalf Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Ville bare nevne at hvem brukes om personer, mens man om valg av ting bruker hvilken. ellers har du det bra? Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det er noen forskjeller på disse maskinene. IBM maskinen har et bedre skjermkort (Mobility radeon 7500 mot integrert intel). Størrelsen er også en forskjell da IBM sin er ca 500g tyngre. Det finnes også endel forskjellige g40 modeller med 14,1" og 15" skjermer. Det er også bare 15" som du kan ha sxga oppløsning. IBM har også bare Intel sitt wlan kort, og støtter ikke de raskere 802.11a og g standardene. IBM har også litt mer solide maskiner, men Dell sin nye Latitude D serie er absolutt ingen plast maskin som mange tidligere Inspiron modeller. Hva slags spesifikasjoner er det på maskinene du har fått tilbud om? Dell sin Latitude D600 er veldig lik D500, men har et betydlig bedre skjermkort (mobility Radeon 9000). Det er vanskelig å si hvilken modell du skal velge uten å vite eksakte spesifikasjoner på begge modellene. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 IBM uten tvil. Kostruksjonskvalitet og support er de to største grunnene til at jeg vil anbefale IBM. Det er også Dell sin svakeste side, og hvis prisen er nogenlunde samme så er det ingenting å lure på. Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 IBM R40 blir vel ikke helt det samme som IBM T40 kvalitetsmessig kanskje? Tror ikke R40 scorte så høyt i en test i et av de norske pc-bladene nylig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hadde nok gått for IBM. Varer evig lenge de maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå