Gå til innhold

Får ikke kontakt med NET MD MZ-N510

Anbefalte innlegg

Jeg har installert driver og programvare fra den medfølgende CD'en, men det fungerer ikke i programmet SonicStage.. så jeg får ikke overført musikk via USB til MD'en, og er ikke spesielt interessert i å gjøre det på andre måter akkurat nå.

Jeg reagerte på de voldsomt strenge systemkravene (f.eks. at det MÅ være Windows 2000 PROFESSIONAL, og ikke bare Win2k, IKKE dualboot o.s.v.). Jeg bruker nå en gang Win2k Professional, men med Standard PC driver. Ifølge SONY MÅ DET VÆRE DEFAULT INSTALL. Sorry for caps, men jeg blir litt oppgitt av den manualen..

Nå står det "PC->->MD" i displayet på MD opptakeren, men den blir IKKE funnet i SonicStage - så hva skal jeg gjøre? Har forsøkt å reboote, plugge til på nytt og annet, ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd OpenMG Jukebox?

Jeg hadde et problem med min MD-707 og NetMD. Avinstallerte ALLE drivere, og installerte igjen. Dette gjorde jeg 2 ganger før det endelig virket.

Og Sony er da veldig kjent for å være så "offisielle". Sikkert derfor det heter Windows 200 Professional i steden for Windows 2000.

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg tror jeg så OpenMG Jukebox nevnt ett eller annet sted, husker ikke bare hvor! :D Skal prøve å re-installere driverne. Sjekket i driverlista, og det virker vitterlig som at drivern for opptakeren ikke ble installert, på tross av at jeg kjørte installasjonsprogrammet. Får prøve igjen!

EDIT (dagen derpå):

Hehe.. var litt, eh.. veldig.. gira i går, ville bruke greia med de flott lydende Portapro på vei til og fra jobb i dag, men således gikk det ikke, så jeg lot den ligge og så TV resten av kvelden etter et par timer til med trøbling.

Jeg må nesten si at.. trist men for min del sant - SONY har fått et skikkelig skudd for baugen med denne, og sannsynligvis hele serien NET MD opptakere. Jeg har alltid elsket SONY for den høye kvaliteten på produktene, men her kommer en (relativt, og ikke spesielt mye mindre enn min første SONY MD opptaker som jeg hadde for noen år siden!) klumpete sak uten noen som helst form for lyd utganger annet enn til hodetelefoner, ingen mic in, og altså en USB feature som er et ****** å få til å bruke! :roll:

Så jeg er ganske skuffet akkurat nå. Skal selvfølgelig prøve mer, men over helgen går den i retur om jeg ikke får det til, og da vil jeg grine litt. SONY har vært mitt favorittmerke på "hjemme og fritid" området når det gjelder lyd til fritidsbruk, men dette er en megablemme av dem.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...