Gå til innhold

SX1 og N6600 hvem er best?

magnus85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat som 6600.

SX1: 109 x 56 x 19

6600: 109 x 58 x 24

Den ekstra halvcentimetern i tykkelse gjør at 6600 føles mye mer klumpete. SX1 er mer 'slick' :)

hmm.. det der er de ytre dimensjonene for mobilen.. kan ofte være litt misvisender, om telefonen ikke er like bred overalt..

tar man 6600's dimensjoner ganget med hverandre får man hele 150 ccm, mens det ekte volumet er 113 ccm...

ganger man sammen SX1 sine dimensjoner får man 116, som også er misvisende. Sx1 sitt volum er så vidt jeg vet 100 ccm (kilde, bl.a. club-siemens.net) mens my-siemens.com sier 110.. hmm, hva er riktig?

Lenke til kommentar

Smaken har vel mye å si når det gjelder de 2 telefonene..

Men skal du høre på radio og ha mp3spiller med stereo, så er jo sx1 best, men det er ikke alle som gjør det....

Vill tro at det er bedre å skrive sms med 6600... men jeg vet ikke.

Men begge telefonene er jo gode! :thumbup:

Lenke til kommentar
SL45: 105 x 46 x 17 , 69ccm

SX1: 109 x 56 x 19 , 99ccm (tror jeg...)

Bittelitt større alle veier, endel bredere. Mindre enn du tror tenker jeg :)

(mindre enn jeg trodde i allefall)

(siterer molna)

og jeg vet at han har sagt at 6600 er mye større, uansett om det er en mindre forskjell fra 6600(113ccm) til sx1(99ccm), enn fra sl45 (69ccm) til sx1 :roll:

ærlig talt!

men tilbake til tema:

Egentlig er dette en smaksak: liker du sx1; kjøp den, liker du 6600 kjøp den! ( :dontgetit: ) radio er greit å ha men mp3 spiller er litt bagatell...

å ha et godt tastatur som du klarer å skrive med er viktigere enn mp3 spiller (synes jeg...) og jeg venter spent på å teste sx1 tasteoppsettet...

Hvis man holder 6600 "sx1" style får man jo et passegodt inntrykk , og sånn som det er/føles er det ikke akkurat mye lys i tunellen... skulle vært bra med sms'skriving med joysticken nokia 7110 (den hadde en "rullende pinne")

det var ganske digg egentlig (man skreiv ikke tregt når man lærte seg det skikkelig, men å bruke tastene og den "pinnen")

Har ingen tvil om at sx1 er en bra mobil, men jeg bruker tastaturet og da er det selvsagt bra å ha et enkelt å greit tastatur... tror ikke det blir bra men vi får nok se ;)

Lenke til kommentar

Nå må man huske på funksjonene også da Remerser. SX1 og 6600 er vel hakket mer avansert enn SL45 ;)

Litt rart da, at SX1 med mer avansert teknologi enn 6600 er såpass mye mindre. Man kan jo lure på hva Nokia fyller opp plassen med...

Tjukk plastikk og dårlig gjennomtenkt design er mitt tips. At Nokia ikke er så opptatt av å lage mobiler minst mulig er et annet :)

Dessuten er batteriet på SX1 betydelig større enn på 6600 også, noe som gjør det enda mer uforklarlig.... (skulle tilsi muligheter for kraftige 3rd-party batterier for SX1 though)

Lenke til kommentar
mao. bla.. bla...bla

men seriøst da bedre at den kommer når den skal en at den kommer nesten et halvt år senere :roll:

og de 10ccm er ikke så mye...

men er enig at det er litt rart at de ikke laget den "mindre"

14% forskjell i størrelse synes jeg absolutt er endel. Det er ikke mye, men må jo begynne et sted. 6600 er jo bare 24 ccm mindre enn kjempen 3650.

hvis du synes at 1,5 mnd er nesten et halvt år, så har du en rar definisjon på måneder/halvår/år.

Lenke til kommentar
mao. bla.. bla...bla

men seriøst da bedre at den kommer når den skal en at den kommer nesten et halvt år senere  :roll:

og de 10ccm er ikke så mye...

men er enig at det er litt rart at de ikke laget den "mindre"

14% forskjell i størrelse synes jeg absolutt er endel. Det er ikke mye, men må jo begynne et sted. 6600 er jo bare 24 ccm mindre enn kjempen 3650.

hvis du synes at 1,5 mnd er nesten et halvt år, så har du en rar definisjon på måneder/halvår/år.

ikke det jeg mente da!

;)

sx1 skulle egentlig komme ut i august september men har blitt utsatt en rekke ganger :roll:

Og 1.5 mnd er ganske mye det :roll: faktisk over 1/10 av året

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...