Nala Skrevet 18. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2017 Hei! Er det mulig og reformatere mac os sierra uten og miste Adobe og Microsoft Word programmer? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2017 Ja, om du tar backup med Time Machine. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 18. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2017 Ja, om du tar backup med Time Machine. Kan jeg velge spesifikt hvilke programmer i Time Machine jeg vil ta backup av? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2017 Aner ikke, har aldri prøvd det. Kjører alltid clean install. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 18. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2017 Aner ikke, har aldri prøvd det. Kjører alltid clean install. Tingen her er at jeg har hele Adobe Master Collection og Microsoft sin pakke som jeg fikk da jeg studerte som jeg ikke ønsker og miste. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 19. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2017 Hvorfor ønsker du å reformatere? Tar du backup med TimeMachine så hjelper det ikke å formatere noe som helst, fordi når du legger tilbake backupen får du hele den gamle installasjonen tilbake! OS'et, dokumenter, programmer, evt. feil, ALT! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2018 Hvorfor ønsker du å reformatere? Tar du backup med TimeMachine så hjelper det ikke å formatere noe som helst, fordi når du legger tilbake backupen får du hele den gamle installasjonen tilbake! OS'et, dokumenter, programmer, evt. feil, ALT! Det er vel filer og ikke partisjoner som backes opp med timemachine. I såfall kan det jo være et poeng dersom det er feil på filsystemet som ikke kan repareres med fschk. Mange programmer ligger isolert i mappa si på Applications. Hva med en full time-machine-backup, evt. kopiering av applikasjonsmappene i tillegg, formatering+reinstallering av OS, og så prøve å legge tilbake bare applikasjonsmappene? Funker det ikke kan man restore alt fra time-machine, da har man sikret seg mot å ta et skritt bakover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå