Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp meg og få brebånd


Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at kommunen her skal bygge ut og levere brebånd til den lokale skolen. Saken har blitt tatt opp med den lokale foreningen og nå viser det seg at det ikke vil være mulig for private og knytte seg opp.

Er usikker på hvilken måte de skal levere brebånd til denne skolen, men synes uansett at kommunen burde ha vært såpass sammarbeidsvillig at når de førts gjør noe at de gjør det skikkelig.

Kommunen har forøvrig rundt 89% brebåndsdekning blandt sine innbyggere.

 

Er interessert i innspill fra dere der ute, hvordan påvirket dere kommunen eller næringslivet til og få brebånd der du bor.

Noen andre som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr akkurat samme problemet som deg, jeg bor 700m i luftlinje og 1,3km langs veien fra skolen. Skolen har fått bredbånd. Kommunen har ikke sagt noe om bredbånd hos private rundt skolen enda men går ut i fra at det dukker opp det samme problemet her som hos deg.

 

Jeg ville også vært intresert i å få tips om hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
1. Gå inn på hjemmesiden til den aktuelle bredbåndsleverandøren og bestill.

2. Få alle du kjenner og vet om til å gjøre det samme.

3. Nyt fordelene av bredbånd.

 

 

eh.. hvorfor skal kummunen din sørge for at du får bredband? Regner med de ikke gidder å administrere flere brukere, har vel nok med sitt eget.

 

Som SilverCLX skriver, så er det å skaffe nok hus på en liste. Ta deretter kontakt med en leverandør og få de til å bygge ut sentralen. Eller gå andre veien: Ring leverandør og spør hvor mange de krever for å bygge ut. Deretter kan du ta runden i nabolaget og skaffe de som trengst.

 

Sett deg uansett opp på bestillingsliste, det gjorde jeg. Etter litt over 1 års venting, ble jeg første i kommunen med adsl.

Lenke til kommentar

Shuttle: Skriv dialekt om du ønsker, men ikke skriv slik at det blir ufårståelig.

 

Uansett. Jeg sitter nå på en 10mbit Radiolink, og det er antakeligvis det værste jeg har vært med på. Pakketap i hytt og pine, linje som er proposjonal med været oh nedetid oftere enn kyr på beite.

 

Om dette er det alternativet du får så ville jeg brukt både lenge og vell på å drøfte saken før jeg gjorde en beslutning. Jeg har ikke så stor tro på Wi-Fi, så visst du ikke får en hardlinje uansett så ville jeg ikke tatt meg bryet med å mase på kommunen om utbygging.

Lenke til kommentar
Shuttle: Skriv dialekt om du ønsker, men ikke skriv slik at det blir ufårståelig.

 

Uansett. Jeg sitter nå på en 10mbit Radiolink, og det er antakeligvis det værste jeg har vært med på. Pakketap i hytt og pine, linje som er proposjonal med været oh nedetid oftere enn kyr på beite.

 

Om dette er det alternativet du får så ville jeg brukt både lenge og vell på å drøfte saken før jeg gjorde en beslutning. Jeg har ikke så stor tro på Wi-Fi, så visst du ikke får en hardlinje uansett så ville jeg ikke tatt meg bryet med å mase på kommunen om utbygging.

Hvis alle hadde hatt like store problemer som deg tror jeg ikke salget hadde godt så bra nei...

 

Har lastet ned med over 2300 kbps over radiolink... Man MÅ ha god forbindelse. Det er hele cluet.

Lenke til kommentar
Shuttle: Skriv dialekt om du ønsker, men ikke skriv slik at det blir ufårståelig.

 

Uansett. Jeg sitter nå på en 10mbit Radiolink, og det er antakeligvis det værste jeg har vært med på. Pakketap i hytt og pine, linje som er proposjonal med været oh nedetid oftere enn kyr på beite.

 

Om dette er det alternativet du får så ville jeg brukt både lenge og vell på å drøfte saken før jeg gjorde en beslutning. Jeg har ikke så stor tro på Wi-Fi, så visst du ikke får en hardlinje uansett så ville jeg ikke tatt meg bryet med å mase på kommunen om utbygging.

hmm, WiFi, finnes om jeg ikke husker veldig feil andre typer radio linker. Easynet lever bla. i Oslo intenet tilsvarende adsl fart med radio link og det er ikke Wifi.

10mbit med wifi høres ut som litt for mye til å være realistisk.

 

Den dagen skolen bytta ut kobber med ryktes 100mbit fiber så ble det sikkelig fart på sakene, får stadigvekk fart som selv ville gjort BBB kunder misunnlige.... :green:

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med en forbanna dårlig radiolink levert av www.ringnett.no

Makan til møkkanett skal du lete lenge etter.

Her er det ping i kiloklassen og en vanvittig pris.

Jeg angrer nå for at jeg ikke gjorde mer for å få adsl, noe jeg kommer til å gjøre nå uansett. Selvom jeg har tapt endel penger på å ha radiolink.

 

Ringnett er jaggu værre en telenor. Det monopolet dem har her i distriktet utnytter de til det groveste. Jeg har utallige ganger ringt og sendt mail for å klage på ustabil linje. Hver gang får jeg til svar at jeg skal restarte routeren eller at "vi skal se på det". Men det skjer aldri noe.

 

Så for all del; IKKE gå til anskaffelse av radiolink. I allefall ikke fra Ringnett.

 

Kanskje jeg er litt på jordet nå, men jeg måtte få ut litt aggresjon.

Lenke til kommentar

radio link er helt kurrant det... jeg har det... overføringshastighet mellom 550kBps og 1050 kBps.. og ca 92-97% oppetid...

 

dvs. har venner som har radiolink via HiN, der oppetida ligger på 5-25% og 5-20 kBps.. men det er HiN sin feil... 'døtte 100 klienter på hvert AP'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...