Gå til innhold

Ny TV for fotball og streaming

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er på utkikk etter ny tv, uten det såkalte "ballen flakker" problemet.
Kort fortalt så klarer ikke tven og fange opp ballen når det går fort på skjermen, den flakker når ting går fort. Samt kvaliteten på zoom inn / zoom ut og kjappe overganger er forferdelig.

Såvidt jeg forstår så har dette noe med Hz'n og gjøre. 60hz tver har dette problemet.
På 100hz og 200 hz TV'er blir dette bedre, jo høyere HZ.

Jeg har da også hørt at jo høyere HZ du har, jo dårligere kvalitet får du på alt annet enn fotball.
For eksempel da at filmer vil se ut som dokumentar filmer med for høy hz, stemmer dette?
Kjøper man en tv til 30k så forventer jeg knall bilde på alt, uten mye hassle.

Tenker ikke ha tv kanaler, bare Sumo, Netflix og Viaplay og nrk appen.
Finnes det en TV som man for eksempel kan skru hzn enkelt?

Har blitt anbefalt https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/lg-75-4k-uhd-led-tv-75sj955vaen/p-518396/
Men jeg er usikker på om det løser problemet.
Gidder ikke bruke så mye penger og sitte å irritere meg over dårlig kvalitet under fotballkamper.

Er det noen som har hatt dette problemet? (alle kompisene mine har ihvertfall det på sine tver)
Og evt kan anbefale en knall tv som kjører fotball igjennom sumo knirkefritt (så lenge det ikke er trøbbel fra sumo)

Takk for alle svar
Mvh Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Litt OT fra det du spør om: Ettersom du kun skal bruke smart-TV, bør du se på de ulike løsningene for dette. Store forskjeller på smart-TV, både mellom produsenter, men også mellom ulike modeller fra samme leverandør. Litt smaksak hva man liker her, men jeg foretrekker noe som er brukervennlig, 100% konfigurerbart, og stabilt i drift. Har hatt smart-TV med brukergrensesnitt som er ut til å være kodet av en full webdesigner på 80-tallet, uten konfigurasjonsmuligheter, og der TVen måtte restartes ofte etter at Netflix eller andre funksjoner gikk i heng eller mistet lyd eller tekst.

Edit: Ser nå at det er ny fotball du er ute etter, ikke ny TV: 

"Ny fotball for TV og streaming" Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke med dyr tv når man ser på fotball via Sumo.

Den 200Hz spesifikasjonen på den tv'en du linker til er noe "bildeforbedringsgreier". Selve panelet ser ut til å være 120Hz.

Det er like mye fordi de LG- og Samsung-TV-ene som kalles "100Hz" i butikkene i virkeligheten er 60Hz, og da må de kalle de TV-ene med 120Hz noe bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...