Gå til innhold

abit ic7max masse minnefeil

antaeus

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Abit IC7 max3, 2 gb twinmos ddr400-ram og en 3ghz p4 med 800fsb for en stund siden og har hatt en haug med forskjellige problemer. I memtest86 kommer en haug med feilmeldinger opp, først og fremst i test 10. Jeg har prøvd med forskjellig ram, noen med få feil (twinmos) og noen med mange feil (corsair value). Med corsair.ram prøvde jeg også med enn annen prosessor og de samme feilene oppsto. Jeg kan knapt røre minneinnstillingen i bios for da nekter maskinen å boote. Jeg har send minne og hovedkort tilbake til Komplett, men har fått det i retur med påstand om at alt er såre vel. Etter siste retur har maskinen begynt å restarte helt plutselig og minnefeilene er oppe i tjuetusen i en runde i memtest86. bios er oppdatert. kan prosessoren gjøre dette. kan det være hovedkortet? jeg kan registrere at strømforsyninga leverer bittelitt ujevn strøm til ram og cpu ( 0,02 +/-) den fluktuerer litt..Det er en chieftec på 360w. I memtest er det kun tester med cache som gir feil.

har noen noe peiling? Mitt tips er at det må være hovedkortet i og med at det reagerer så innmari på ram-timinger som ved test hos hardware.no vissnok går helt fint. Kan prosessorer gjøre slikt? eller strøm?

hjertlig takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kanskje litt vel aggressive instillinger i BIOS ?

Du sier lite om den andre hardwaren du har i maskinen din, kan være psu som er litt liten, har selv chieftek strømforsyning, og har opplevd tilsvarende feil dersom jeg har satt for "harde" innstillinger i BIOS.

Altså "turbo" eller liknende i bios..

Antec Truepower 550w står høyt på ønskelisten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...