Gå til innhold

Ruinert av tannlegeutgifter.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vi har frikort for legeutgifter etter et fastsatt beløp

Det samme kunne vi hatt for tannlege

Godt mulig det kunne ha vært en ordning for briller/linser

Men, begge disse bør settes forholdsvis høyt, for noe må en jo betale selv

Jeg synes en bedre ordning for tannlege er å justere det etter inntekt. De som har mye penger drar gjerne på privatsykehus istedenfor det offentlige så det justeres på en måte etter inntekt, men alle bruker de samme tannlegene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offentlige tannleger er mye billigere og ikke ute etter å ruinere deg. Disse har pristak og kan ikke ta hva som helst. Sjekk ut hva eiere av private tannklinikker tjener så får du sjokk. 3-5 mill er standarden. Jeg ville aldri brukt private, men noen ganger har man ikke valg. Kjeveortoped for eksempel er man bare nødt til å bruke privat.

Og så handler det litt om å ta vare på tennene sine også. Tenke over hva man spiser og drikker og hvor nøye man er med hygiene.

Hvis det hadde vært gratis ville langt færre tatt vare på sine tenner siden det uansett hadde vært gratis å fikse det.

Lenke til kommentar

Går du på sosialhjelp vil helt nødvendig tannbehandling bli dekket av NAV. Så er du blakk da kan du jo gå til nav og be dem ordne opp. Merk dog at de ikke vil dekke regningen etter at du har tatt operasjonen. Først søker du -> blir undersøkt av tannlege -> tannlege sender nav overslag over kostnad og behandlingsbehov -> nav kommune kan sende det videre til sin egen tannlege som vurderer opplysningene fra tannlege 1. Har du behov for behandling og ikke penger vil det bli dekket hvis du følger smørbrødoppskriften min. 

Er forøvrig helt enig i at en egenandel burde dekke alt av tannbehandling akkurat som det gjøres når du går til legen. For å finansiere dette kan vi redusere sykelønnen til 95% 90%. Da synker sykefraværet også. Bonus!!

Anonymous poster hash: b95d8...444
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...