Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen er litt for bred(!)

rofl2

Anbefalte innlegg

Det høres kanskje litt sprøtt ut, men min bil er litt i bredeste laget for den plassen jeg er tildelt for parkering. På høyre side er det en betongstolpe som jeg ikke får gjort stort med, og den andre siden har en BMW jeg ikke vil lage skrammer på! Dessuten er det kort avstand bak meg, så det er ganske mye trøbbel hvis jeg vil line bilen helt rett inn mot plassen min. Så det har jeg gitt opp, det blir en skrå innkjøring så jeg må passe nøye på begge sider. Har faktisk laget et par skrammer på en list nede på A3-fronten, så det er ikke av det alvorligste slaget :wee:

A3 måler ca 2m bred inkl. speilene. Det hjelper meg lite at speilene vris innover når jeg stopper. motoren.  For å bli kvitt problemet må jeg enten få en annen plass, eller en smalere bil.Skal i det minste se hva Toyota kan ha i løpet av dagen. Kia kunne kanskje vært et alternativ - men den har ikke automatgir. :ohmy:

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres kanskje litt sprøtt ut, men min bil er litt i bredeste laget for den plassen jeg er tildelt for parkering. På høyre side er det en betongstolpe som jeg ikke får gjort stort med, og den andre siden har en BMW jeg ikke vil lage skrammer på! Dessuten er det kort avstand bak meg, så det er ganske mye trøbbel hvis jeg vil line bilen helt rett inn mot plassen min. Så det har jeg gitt opp, det blir en skrå innkjøring så jeg må passe nøye på begge sider. Har faktisk laget et par skrammer på en list nede på A3-fronten, så det er ikke av det alvorligste slaget :wee:

A3 måler ca 2m bred inkl. speilene. Det hjelper meg lite at speilene vris innover når jeg stopper. motoren.  For å bli kvitt problemet må jeg enten få en annen plass, eller en smalere bil.Skal i det minste se hva Toyota kan ha i løpet av dagen. Kia kunne kanskje vært et alternativ - men den har ikke automatgir. :ohmy:

Så... du rygger ikke inn på plassen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er en utfordring å komme inn og ut av bilen så se etter en bil med rette sider slik som enkelte flerbruksbiler. Jeg hadde en Berlingo stv en periode og det var utrolig hvor lite plass jeg trengte for å komme inn og ut av bilen når ikke vinduet skrådde innover. I disse sitter du også høyere og har mye mer oversikt over bilen ved parkering.

Av småbilene så ser Honda Jazz og VW Up fine ut slik sett.

Hvis småbil blir for smått og lite komfortabelt:

Citroen C3 Picasso er kanskje den ultimate bilen for trang parkering, men f.eks. Skoda Yeti, Ford B-Max og Nissan Note er også gode forslag her som er litt smalere enn A3'en og mye enklere å komme inn og ut av på trange plasser. Det finnes sikkert andre også.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Fikk prøve en A1 da min A3 var på service, var en god bil og kjøre. Alt føltes litt billigere da sånn på dashbordet og sånn. Litt mer plastikk :p Men ellers en knall bil. Er jo tross alt endel billigere bil og

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så... du rygger ikke inn på plassen?

Jeg har ikke prøvd, og tror ikke jeg vil forsøke heller.

Men jeg takker for listen over smalere biler jeg fant ovenfor. Den skal jeg gå igjennom.

Lenke til kommentar

Hvis en A3 er for stor vil jeg anbefale taxi.

Hvilket taximerke anbefaler du?

.....

Renault twizy er ikke en bil, det er vel snarere en gocart.

Da tror jeg heller på Ford Fiesta, VW Polo eller Up, eller BMW i3?

Tror jeg tar en runde i dag...

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...