Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre minibuss 16s uten sjåførkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var nede å kjøpte nytt sjåførkort i dag. Må ha det i minibuss som har digital fartsskriver. Blir anmeldt og får bot uten. Det merkelige er jo at jeg som privatperson som bruker denne til privat ulønnet kjøring ikke er underlagt kjøre og hviletid. Men det er vel mye å tjene på at vi kjøper ett nytt kort til 700kr hvert 5år.

Lenke til kommentar

Var nede å kjøpte nytt sjåførkort i dag. Må ha det i minibuss som har digital fartsskriver. Blir anmeldt og får bot uten. Det merkelige er jo at jeg som privatperson som bruker denne til privat ulønnet kjøring ikke er underlagt kjøre og hviletid. Men det er vel mye å tjene på at vi kjøper ett nytt kort til 700kr hvert 5år.

Er du sikker på at du er unntatt dette når det er mer enn 12 seter, som jeg nevnte?

Lenke til kommentar

Jeg ringte og fikk ikke noe svar på det. Ble satt over til en som skulle vite det, men jeg orket ikke mer venting i telefonen så jeg la på etter en stund. Det er mange år siden jeg har vært i kontakt med den etaten så jeg hadde glemt hvor lang tid ting tar. Uansett havner jeg innafor hviletid med familien i bilen.De er lei og vil ha pause lenge før meg. Mye lettere på jobb. Der går kjøretøy under betegnelsen traktor og da spiller det ikke noen rolle om jeg har 40tons henger og kjører i 10timer uten lunch. Ikke trenger man CE lappen heller når den er fartsbegrensning på 25km/t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...